پیش‌فروش بلیت اتوبوس تهران- مهران از ۱۰ مرداد/ افزایش نرخ بلیت از ۳۸۰ هزار به ۷۶۰ هزار تومان
پیش‌فروش بلیت اتوبوس تهران- مهران از ۱۰ مرداد/ افزایش نرخ بلیت از ۳۸۰ هزار به ۷۶۰ هزار تومان

در حالی زمان پیش فروش بلیت اتوبوس های اربعین مشخص شده است که نرخ بلیت اتوبوس ها نیز به احتمال زیاد ۲ برابر خواهد شد و از ۳۸۰ هزار تومان به بیش از ۷۶۰ هزار تومان می رسد.

به گزارش خبرنگار «اقتصاد آنلاین»؛ سرانجام با نزدیک شدن به لحظات از قبل اعلام شده برای پیش فروش بلیت اتوبوس های اربعین مشخص شد که پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین از سه پایانه مرزی تمرچین، باشماق، و خسروی از امروز آغاز می شود اما برای تهران به مهران از روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه این پیش فروش ها انجام خواهد شد.
اگر چه هنوز مقامات مسئول وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و دیگر ارگان ها بر سر میزان افزایش قیمت اتوبوس اربعین به جمع بندی نرسیده اند اما گزارش ها حاکی از این است که چون سال گذشته در ایام اربعین قیمت بلیت اتوبوس در دو مرحله ۱۲۵ درصد افزایش داشت امسال نیز اگر بیشتر از این میزان نباشد کمتر از آن نخواهد بود.
به نظر می رسد ستاد برگزاری اربعین تا حدودی مخالف افزایش بالای نرخ بلیت اتوبوس است اما مقامات مسئول وزارت راه و شهرسازی بر این باور هستند که افزایش هزینه ها نسبت به سال گذشته آنها را ناگزیر به پذیرش افزایش قیمت بلیت اتوبوس بیشتر از ۱۰۰ درصد خواهد بود.

آنطور که «داریوش امانی» معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است کمبود اتوبوس سال های سال است که ناوگان اتوبوسرانی را دچار چالش اساسی کرده است بنابراین افزایش قیمت بلیت اتوبوس در اربعین قطعی است و مسافران هزینه رفت و برگشت را پرداخت خواهند کرد.
او با تاکید بر اینکه قیمت بلیت اتوبوس اربعین افزایش خواهد داشت هم به دلیل افزایش هزینه ها و هم برای یکسر خالی بودن اتوبوس ها گفت: با توجه به اینکه هر ساله بحث یک سر خالی اتوبوس ها را داریم این اقدام قطعی است و افزایش قیمت بلیت اتوبوس را خواهیم داشت.
باید مسافران هزینه رفت و برگشت را پرداخت کنند
بر اساس مصوبات ستاد اربعین در ایام اربعین هر سال، موضوع یک سر خالی اتوبوس منظور می شود. به عنوان مثال اگر اتوبوسی از تهران به مرز مهران برای انتقال زائران حرکت کرد باید مسافران هزینه رفت و برگشت را پرداخت کنند تا ناوگان اتوبوسرانی کمتر متحمل هزینه ها شود.

گزارش ها حاکی از این است که پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین از سه پایانه مرزی تمرچین، باشماق، و خسروی از امروز آغاز شده است و پیگیری‌ها حاکی از آن است که قیمت بلیت اتوبوس ایام اربعین توسط ستاد مرکزی اربعین با توجه به یک سری خالی بودن آن تعیین شده است.
برای اتوبوس‌های VIP بالغ بر ۳۸۰ هزار تومان است به حدود ۷۶۰ هزار تومان افزایش می‌یابد
اگر ستاد اربعین با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی موافقت کند نرخ بلیت اتوبوس در ایام اربعین احتمالا دو برابر می شود و به‌عنوان نمونه بلیت اتوبوس تهران-مهران که در زمان حاضر برای اتوبوس‌های VIP بالغ بر ۳۸۰ هزار تومان است به حدود ۷۶۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. سال گذشته بلیت اتوبوس برای ایام اربعین ۱۲۵ درصد افزایش یافته بود.
اما آنطور که در اطلاعیه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به آن اشاره شده مقرر شده است تا پیش فروش بلیت اتوبوس های اربعین برای مسیر تهران- مهران از روز چهارشنبه هفته جاری ۱۰ مرداد ماه آغاز خواهد شد.

داریوش باقرجوان مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه پیش فروش سراسری بلیت اتوبوس اربعین از چهارشنبه یعنی دهم مردادماه آغاز می‌شود گفت: از روز گذشته فروش بلیت از مبدا برخی از استان‌ها مانند اردبیل را برای ارزیابی‌ها و نیازسنجی‌ها شروع کردیم اما پیش‌فروش تهران- مهران و از تمام استان‌ها از از سه روز دیگر شروع می‌شود.
قیمت بلیت از سوی ستاد اربعین مشخص می شود
او ادامه داد: قیمت بلیت از سوی ستاد اربعین مشخص و مدیران استانی قیمت بلیت از هر استان را پیشنهاد و در ستاد اعلام می‌شود. از آنجا که ۱۶ مرداد ماه روز اول ماه صفر است و هر چه به روز اربعین نزدیک می‌شویم میزان تقاضا افزایش پیدا می‌کند و معمولا دوره تقاضای بلیت رفت ۱۳ تا ۱۵ روزه است و برگشت هم بین ۴ تا ۵ روز به طول می‌انجامد. در روز سرویس با ۳۰ دستگاه اتوبوس در مسیر تهران- مهران هم جوابگوی این میزان از تقاضا نخواهد بود.
مردم نگران اتمام بلیت نباشند و در صورت اتمام بلیت در سامانه لیست انتظار درخواست خود را ثبت کنند
باقرجوان افزود: از این رو سرویس‌های فوق‌العاده ( مثل اسنپ، تپسی و پتروشیمی ها) بر اساس نیاز و تقاضای مردمی را فعال خواهیم کرد. بنابراین مردم نگران اتمام بلیت نباشند و در صورت اتمام بلیت در سامانه لیست انتظار درخواست خود را ثبت کنند تا بر اساس نیازهای ثبت شده سرویس فوق‌العده در نظر گرفته شود.
در حال حاضر حدود ۷۰۰۰ اتوبوس فعال در کشور داریم که پاسخگوی نیاز تردد زائران و تردد در سایر مناطق کشور نیست. به همین منظور قرار بود از سال گذشته ۲ هزار دستگاه اتوبوس وارد کشور شود اما تاکنون تنها ۵۰۰ دستگاه وارد کشور شده است و این موضوع نشان می دهد که چالش کمبود اتوبوس در ناوگان حمل و نقل جاده ای ادامه خواهد شد و افزایش دو برابری قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین موضوعی انکار ناپذیر و ادامه دار خواهد بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]