امام‌جمعه پاکدشت: وحدت راهبرد اساسی اسلام است
امام‌جمعه پاکدشت: وحدت راهبرد اساسی اسلام است

امام‌جمعه پاکدشت با اشاره به انتخابات پایان سال گفت: انتخابات یک مظهر ملی وحدت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از پاکدشت، حجت‌الاسلام رضا جوکار امام‌جمعه پاکدشت در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه اظهار کرد: مردم در اجتماع روز شهادت حضرت صدیقه و مراسم تشییع نمادین شرکت کنند.

امام‌ جمعه پاکدشت درباره اختلاف‌افکنی‌های دشمنان میان حوزه و دانشگاه گفت: با تدابیری که صورت‌گرفته در این زمینه دشمن ناکام مانده و وحدت حوزه و دانشگاه باطل‌السحر نقشه‌های شوم دشمن و ظرفیت بی‌بدیل برای انقلاب است.

حجت‌الاسلام جوکار انتخابات را یک مظهر ملی وحدت دانست و عنوان کرد: انتخابات پایان سال مسئله بسیار مهمی است و از همه کسانی که خودشان را در معرض قضاوت رأی مردم قراردادن و برای شورآفرینی در انتخابات شرکت کردند تشکر می‌کنم.

وی در توصیه‌هایی به کاندیداهای انتخاباتی مطرح کرد: شما برای‌خدا و داغ‌کردن تنور انتخابات آمدید نتیجه با خداست و هرچه بشود احدی الحسنیین است؛ شما در انتخابات چه پیروز بشوید یا نشوید به تکلیف خود عمل کرده‌اید.

امام‌ جمعه پاکدشت در همین رابطه ادامه داد: کاندیداها در این عرصه به یکدیگر احترام گذاشته و با هم رقابت داشته باشند؛ اما عداوت نکنند و به هواداران خود نیز این توصیه را منتقل کنند.

حجت‌الاسلام جوکار با تأکید به رعایت قانون در انتخابات تصریح کرد: هر کاندیدایی که انتخاب شود باید برای مردم قانون‌گذاری کند، از کسی که قانون‌مدار نباشد نمی‌توان توقع قانون‌گذاری را داشت، در انتخاب خود دقت کنید تا در آینده سربلند باشید.

وی در رابطه‌ با رعایت حقوق الهی در انتخابات بیان داشت: چاپ اسماءالله، ادعیه در اعلان‌های تبلیغاتی و ریختن آنها زیر دست‌وپا منجر به بی‌حرمتی و هتک حرمت شده و از سو استفاده از مسائل دینی جلوگیری کنید.

امام‌ جمعه پاکدشت در ادامه خطبه‌های نمازجمعه به طولانی‌ترین شب سال اشاره کرد و گفت: شب یلدا در سنت ایران کهن منجر به دورهمی خانواده‌ها می‌شود که باتوجه‌به اهمیت صله ارحام و حفظ جایگاه خانواده، این مهم مورد تأیید اسلام است.

حجت‌الاسلام جوکار با اشاره به مشکل ترافیکی شهرستان خاطرنشان کرد: جلسات متعددی برای کمربندی شهرستان و مترو برگزار شده اما این مستلزم همت و تلاش مسئولان کشوری استانی است، از رئیس‌جمهور و وزرای ایشان همچنین استاندار تهران درخواست می‌کنیم نسبت به کمربندی شهرستان اهتمام ویژه‌ای داشته و آن را به سامان برسانند.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]