به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ائتلافی متشکل از ۱۱ آژانس خبری روز دوشنبه با ارسال نامه‌ای به سران رژیم صهیونیستی و مصر خواستار دسترسی خبرنگاران به نوار غزه به منظور پوشش اخبار جنگ شدند. در این نامه آمده است: «در حالی که بحران جاری وارد هفته ششم می‌شود، نیاز برای اینکه روزنامه‌نگاران واقعیت‌های […]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ائتلافی متشکل از ۱۱ آژانس خبری روز دوشنبه با ارسال نامه‌ای به سران رژیم صهیونیستی و مصر خواستار دسترسی خبرنگاران به نوار غزه به منظور پوشش اخبار جنگ شدند.

در این نامه آمده است: «در حالی که بحران جاری وارد هفته ششم می‌شود، نیاز برای اینکه روزنامه‌نگاران واقعیت‌های میدانی را مستند کنند بیشتر از همیشه است- به ویژه زمانی که این همه اطلاعات به صورت غیررسمی توسط فضای مجازی منتشر می‌شوند.»

این نامه که خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و عبدالفتاح السیسی رسیده به امضای شبکه خبری سی‌ان‌ان، رسانه دولتی بی‌بی‌سی، روزنامه نیویورک‌تایمز، روزنامه واشنگتن‌پست، روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز، خبرگزاری آسوشیتدپرس، خبرگزاری فرانسه، شبکه خبری سی‌بی‌اس، شبکه خبری ای‌بی‌سی، آی‌تی‌وی و اسکای‌نیوز رسیده است.

روسای این سازمان در این نامه تصریح کرده‌اند: «در حالی که ما توانسته‌ایم تصاویری را از داخل غزه ببینیم و روایت‌ها را بخوانیم تنها گزارش‌های معتبر مربوط به گروهی از روزنامه‌نگاران شجاعی هستند که برای مستند کردن وقایع در آنجا فعالیت می‌کنند.»

این نامه در حالی ارسال شده که گزارش‌های مختلف از حمله هدفمند رژیم صهیونیستی به اصحاب رسانه در فلسطین حکایت دارد.

چند روز پیش «دنی دانون» هفدهمین نماینده دائم تل‌آویو در سازمان ملل آن‌دسته از خبرنگارانی را که آغاز عملیات «طوفان الاقصی» حماس به مواضع اسرائیل را ثبت کردند، تهدید به مرگ کرد.

دانون در پیامی تهدیدآمیز در صفحه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: «سازمان امنیت داخلی اسرائیل اعلام کرد که تمامی شرکت‌کنندگان در قتل‌عام هفتم اکتبر (شنبه ۱۵ مهر ماه) را از بین خواهد برد».

وی سپس به عکاسان خبری که این لحظه را به ثبت رساندند گفت: «”عکاسان خبری” که در ثبت این حمله مشارکت داشتند، به این فهرست اضافه خواهند شد».

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۱ هزار نفر منجر شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]