شرکتی که بیش از هر کشوری بیت‌کوین در اختیار دارد
شرکتی که بیش از هر کشوری بیت‌کوین در اختیار دارد

اکوایران: شرکت آمریکایی مایکرواستراتژی اخیرا تعداد قابل توجهی بیت‌کوین خریداری کرده که باعث شده این شرکت بیش از هر کشوری در جهان، بیت‌کوین در اختیار داشته باشد.

به گزارش اکوایران، یک شرکت نرم‌افزاری آمریکا به دنبال افزایش دارایی‌ بیت‌کوین خود به بیش از ۱۴ میلیارد دلار، اکنون بیش از هر کشوری در جهان بیت‌کوین در اختیار دارد.

به نوشته ایندیپندنت، شرکت آمریکایی مایکرواستراتژی اعلام کرد که در چهار ماه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی، ۲۵ هزار و ۲۵۰ بیت‌کوین خریداری کرده است که باعث شده تعداد کل بیت‌کوین‌های این شرکت به ۲۱۴ هزار و ۴۰۰ عدد برسد؛ این میزان معادل بیش از ۱ درصد از تمام بیت‌کوین‌های موجود است.

این موضوع، مایکرواستراتژی را به بزرگ‌ترین شرکت جهان از نظر میزان دارایی بیت‌کوین تبدیل کرده است. تعداد بیت‌کوین‌های این شرکت آمریکایی همچنین بیش از ۱۰ برابر بیشتر از دومین شرکت بزرگ جهان از نظر دارایی‌ بیت‌کوین است.

خرید اخیر مایکرو استراتژی همچنین نشان می‌دهد که این شرکت حتی بیشتر از آمریکا، بیت‌کوین‌ در اختیار دارد. طبق گزارش‌ها، ایالات متحده دارای ۲۰۷ هزار و ۱۸۹ بیت‌کوین است که ارزش آن به ۱۳/۵ میلیارد دلار می‌رسد.

دارندگان بیشترین بیت‌کوین در جهان

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) از ۶۱ هزار و ۸۱۹ دلار تا ۶۲ هزار و ۹۹۷ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۹ شب به وقت ایران، ۶۲ هزار و ۵۰۷ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۹۰۰ دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵/۶۲ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود ۱۰ درصد بیشتر شده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۹۷۸ دلار تا ۳ هزار و ۳۶ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۹ شب به وقت ایران، ۳ هزار و ۷ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۵۰ دلار کمتر شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱/۶۲ میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل حدود ۴ درصد افزایش یافته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]