سفر به جزیره های جذاب ایران در خلیج فارس و اقامت در آنجا
سفر به جزیره های جذاب ایران در خلیج فارس و اقامت در آنجا

در کشور عزیزمان ایران، ۴۲۷ جزیره کوچک و بزرگ وجود دارد. مقایسه کردن این جزایر با یکدیگر کار بسیار دشواری است؛ چرا که هر کدام از آنها دارای چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد و زیبایی هستند که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند. برخی از این جزایر قدمتی دیرینه دارند و رد پای تاریخ ایران را می‌توان در آنها مشاهده کرد. اگر شما نیز قصد سفر به جنوب کشور را دارید بهتر است با ما همراه شوید زیرا ما قصد داریم به معرفی چند نمونه از جزایر زیبای خلیج همیشه فارس بپردازیم.

با سفر به این جزایر، با مناظر طبیعی و چشم‌اندازهای زیبا، موقعیت‌های جغرافیایی استراتژیک، قبیله‌های اسرار آمیز، حیات وحش دریایی و همچنین انواع ناشناخته‌ها روبه‌رو خواهید شد و خاطراتی به یادماندنی را برایتان به یادگار خواهد گذاشت. برای مشاهده دیدنی‌ترین جزایر جنوبی ایران با ما همراه شوید و برای تجربه یک اقامت راحت و دلنشین، رزرو هتل خود را به سایت اسنپ تریپ بسپارید. با ما همراه باشید تا سری به جزایر خلیج فارس فارس بزنیم.
۱- جزیره قشم
ما سفر خود را ابتدا با جزیره‌ای آغاز می‌کنیم که باوجود جزایر بزرگتر و شناخته‌تر، این جزیره کمی در حاشیه قرار گرفته و کمتر کسی از زیبایی و دیدنی‌های آن خبر دارد. همراه ما به قشم سفر کنید تا متوجه شوید که این جزیره رویایی، چیزی کمتر از سایر جزایر ندارد. قشم نگین درخشان خلیج‌فارس، با آب و هوای آفتابی و مردمی خونگرم و مهمان‌نواز، یکی از زیباترین جزایر کشورمان است. باوجود اینکه قشم از خاک ایران جدا شده ولی به دلیل نزدیکی به بندرعباس و بندر خمیر، شرایط سفر از طریق جاده نیز فراهم شده است.
قشم بزرگترین جزیره کشورمان است که در استان هرمزگان واقع شده و سرگذشت پرخاطره‌ای در تاریخ ایران داشته است. آنچه که در تاریخ کشور در مورد قشم آورده شده، نشان از اهمیت جغرافیایی این منطقه دارد. قشم یک مرکز تبادل و ناوبری بین سرزمین پارس، آفریقا و چین بوده که این موضوع زمینه شکوفایی آن را فراهم کرده است.
شما می‌توانید در سفر به قشم علاوه‌بر بازدید از مکان‌های تفریحی و گردشگری آن، برای خرید کالا با قیمت مناسب نیز اقدام کنید؛ چرا که این جزیره یکی از بهترین و بزرگترین مراکز تجاری ایران به‌شمار می‌آید که کالاهای متنوعی را با قیمت‌های به‌صرفه و مناسب عرضه کرده است. ویژگی‌های جزیره قشم تنها به نقش اقتصادی و تجاری آن محدود نشده و دیدنی‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری متعددی در آن وجود دارد که موجب شده گردشگران زیادی قشم را مقصد سفر خود قرار دهند. در ادامه به جاذبه‌های گردشگری این جزیره اشاره می‌کنیم.
جاذبه‌های تاریخی و گردشگری قشم
پس از آنکه به قشم برسیم با اماکن تفریحی زیادی روبرو خواهیم شد که گشت و گذار در آن‌ها لحظاتی شاد و خاطره‌انگیز را برایمان ثبت خواهند کرد. از این جاذبه‌های می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

منابع طبیعی جنگل‌های حرا
بندر تاریخی لافت
غار نمکدان
قلعه پرتغالی‌ها
دره ستارگان
ژئوپارک قشم
پارک کروکودیل
چشمه‌های طبیعی بی‌نظیر

اقامت در جزیره قشم
حال که با قشم و جاذبه‌های آن آشنا شدید، نوبت به انتخاب یک اقامتگاه مناسب برای گذراندن روزهایی خوش و لذت‌بخش در کنار عزیزانتان رسیده است. در قشم هتل‌های متعددی تاسیس شده تا خدمات متنوعی را به مسافرین خود ارائه دهد.
از هتل‌های مطرح قشم می‌توان به هتل سینگو، هتل آتامان، هتل ایرمان، آرتا، ارم و تعداد زیادی هتل لوکس و مجلل با چشم‌اندازی دلپذیر به سواحل خلیج فارس، اشاره کرد. هر کدام از این هتل قشم را می‌توانید با مراجعه به سایت اسنپ تریپ رزرو کنید و با گذراندن اوقات خوشی در این هتل قشم، سفری لذت‌بخش را تجربه نمایید.

۲- جزیره کیش
کیش یکی زیباترین جزایر خلیج فارس است که مقصد مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور بوده و کمتر کسی با این سرزمین رویایی آشنا نیست. کیش یک جزیره‌ای رویایی با تلفیق هماهنگی از خورشید، دریا و ماسه است. شکوه و جلال کیش زبان‌زد خاص و عام بوده و سفر به آن یکی از هدف‌های کسانی است که اهل مسافرت و ایرانگردی هستند. این جزیره یک منطقه آزاد تجاری است که نزدیک بودن به تنگه هرمز موجب شده سرمایه‌گذاری زیادی در آن انجام شود.
از دلایلی که کیش را به مقصد مسافرین داخلی و خارجی تبدیل کرده، وجود آزادی‌های اجتماعی بیشتر، نمایش‌های عمومی و سرگرم‌کننده، برنامه‌های تفریحی متنوع و غیره است که با هزینه‌های کم و اقتصادی می‌توان از همه آن‌ها بهره‌مند شد. جزیره کیش یک مکان ایده‌آل برای برگزاری جشن است. شما در آب‌های شفاف، ورزش‌های دریایی هیجان‌انگیز در کنار تفریحات سالم و لذت‌بخش، همگی موجب شده برای سفر به این جزیره دیدنی بی‌تاب شویم. اگر تمایل دارید در سفر به کیش از جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید همراه ما بمانید.
جاذبه‌های طبیعی و گردشگری جزیره کیش
همانطور که ذکر کردیم کیش یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس است که از جاذبه‌های زیبا و اماکن تفریحی متعددی برخوردار است. از این مکان‌های زیبا و دیدنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کشتی غول‌پیکر یونانی
شهر زیرزمینی کاریز، قناتی عمیق با سقفی از صدف و مرجان
جزیره
پایاب
تم پارک آبی اوشن
پارک هنر
ساحل مرجانی
پارک دلفین‌ها

علاوه بر این مکان‌های زیبا شما می‌توانید غذاهای دریایی لذیذ را از رستوران میرمهنای کیش سفارش دهید و خورد آن‌ها لذت ببرید. در این جزیره رستوران‌های زیادی تاسیس شده‌اند که تنوع غذایی آن‌ها بی‌مثال است.
هتل‌های جزیره کیش
باوجود اینکه کیش سالانه میزبان بیش از ۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی است، برای اقامت و ارائه خدمات به آن‌ها هتل‌های متعددی در آن راه‌اندازی شده که از امکانات بی‌نظیری برخوردار هستند. هتل آرامیس پلاس، داریوش، ماریانا، سورینت و هتل‌های بی‌شمار دیگر با امکانات فراوان و منحصربه‌فرد پذیرای مهمانان این جزیره رویایی بوده و سفری خاطره‌انگیز را برایشان رقم می‌زنند.
اگر قصد رزرو بهترین هتل کیش را دارید، اسنپ تریپ با اطلاعات مفیدی در مورد هریک از آن‌ها می‌تواند بهترین راهنمای شما باشد. کافیست به سایت اسنپ‌تریپ مراجعه کنید و متناسب با بودجه‌ای که دارید و امکاناتی که تمایل دارید دریافت کنید، یکی از هتل‌ها را انتخاب نمایید.
جمع بندی
در این مطلب سعی کردیم دو جزیره منحصربه‌فرد خلیج فارس را معرفی کنیم و از جاذبه‌های و دیدنی‌های آن با شما صحبت کردیم. برای سفر به این جزایر نیاز است که یک اقامتگاه مناسب نیز برای خود در نظر بگیرید تا سفری آرام و بی‌دغدغه داشته باشید. بخشی از کیفیت سفر و لذت‌بخش بودن آن به هتلی که محل اقامت شماست ارتباط دارد.
اسنپ تریپ لیست کاملی از هتل‌ کیش و قشم را در دسترس شما قرار داده تا بتوانید با مقایسه امکانات و شرایط آن‌ها یکی را برای سفری دلپذیر انتخاب نمایید. شما با رزرو هتل در این سایت از تخفیفات ویژه‌ای که برایتان در نظر گرفته شده نیز بهره‌مند خواهید شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]