مقایسه هزینه تورهای آنتالیا با پروازهای ایرانی و ترک
مقایسه هزینه تورهای آنتالیا با پروازهای ایرانی و ترک
آنتالیا یکی از شهر‌های ساحلی ترکیه است که به مقصدی جذاب برای تفریح و گذراندن تعطیلات ایرانیان تبدیل شده است. با توجه به پرطرفدار بودن تور آنتالیا کاملاً بدیهی است که پرواز‌های رفت و برگشت زیادی از تهران به این مقصد وجود داشته باشد.

اگر پرواز‌های هفتگی تور آنتالیا تابستان را چک کنید، متوجه خواهید شد که پرواز‌ها صرفاً توسط ایرلاین‌‌های ایرانی انجام نمی‌شود؛ بلکه نام ایرلاین‌های ترک نیز به چشم می‌خورد. اما رزرو این سفر جذاب، کدام پرواز انتخاب ایده آل‌‌تری است؟ در ادامه هزینه و شرایط هر یک را بررسی خواهیم کرد.

تور آنتالیا با پرواز ترک بهتر است یا پرواز ایرانی؟ 

حتما هنگام رزرو بلیط پرواز به آنتالیا متوجه شده اید که هزینه پرواز‌های ایرانی کمتر است و احتمالا باتوجه به این موضوع تصمیم به رزرو بلیط از ایرلاین‌های داخلی گرفته‌اید. تمامی ایرلاین‌هایی که در حال حاضر انتقال مسافران به مقصد آنتالیا را انجام می‌دهند، از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند؛ اما باوجود کیفیت ایرلاین‌های داخلی برای رزرو تور انتالیا، انتخاب پرواز ترک، ایده بهتری محسوب می‌شود؛ زیرا پرواز‌های ایرلاین ترک بدون هیچ توقفی در فرودگاه این شهر ساحلی فرود آمده و مسافران هیچ معطلی را تجربه نخواهند کرد.

این در حالی است که پرواز‌های ایرانی، فرود مستقیمی به شهر آنتالیا نداشته و مقصد اصلی آن‌ها شهر اسپارتا یا دنیزلی خواهد بود. از آنجایی که بین آنتالیا و این دو شهر نامبرده، فاصله‌ای بین ۳ الی ۴ ساعت وجود دارد؛ ممکن است برای طی مسافت زمینی، کمی دچار خستگی شده و مقداری از زمان خود را در زمان رفت و برگشت از دست بدهید. این اتلاف زمان می‌تواند تایم‌ تفریحات شما را کوتاه‌تر کرده و فرصت بازدید از جاهای دیدنی آنتالیا را محدود کند.

معرفی ایرلاین های ترک تور آنتالیا 

تور آنتالیا یکی از محبوب‌ترین تور‌های خارجی است؛ به همین دلیل، میزان تقاضا برای رزرو پرواز‌های آن مخصوصا در فصل تابستان به اوج خود می‌رسد. در حال حاضر برای این مسیر، چند ایرلاین ترک به صورت هفتگی و به صورت رفت و برگشت بین تهران و آنتالیا حرکت می‌کنند. این ایرلاین‌ها عبارتند از:

  • پگاسوس: پگاسوس یکی از ایرلاین‌های ترک است که باوجود کیفیت بالا، قیمت کاملا به صرفه‌ای دارد.‌ میزان بار مجاز برای پرواز تهران به آنتالیا با این ایرلاین ممکن است باتوجه به نوع بلیط، متفاوت باشد؛ ولی میانگین آن، ۲۵ کیلوگرم است.

معرفی ایرلاین های ترک تور آنتالیا

  • ترکیش: یکی از معروف ترین پرواز‌های ترک به مقصد آنتالیا توسط ایرلاین ترکیش انجام می‌شود. این ایرلاین نیز کیفیت پرواز و‌ خدمات بالایی داشته و میزان بار آن برای پرواز‌های اقتصادی بین ۱۵ تا ۲۰ کیلوگرم است.
  • ماوی گوک: این ایرلاین ترک‌ نسبت به ایرلاین‌های قبلی، قدمت کمتری داشته ولی از نظر ایمنی، سطح قابل قبولی دارد. میزان بار بلیط‌های اکونومی این پرواز، ۲۵ کیلوگرم اعلام شده است.
  • ساوث ویند: این ایرلاین نیز جزء شرکت‌های هواپیمایی مدرن و ایمن کشور ترکیه محسوب می‌شود که یکی‌ از مهم‌ترین مسیر‌های پروازی آن، شهر آنتالیا است. بار مجاز برای بلیط‌های قیمت مناسب این پرواز، ۲۵ کیلوگرم در نظر گرفته شده است.

۴ ایرلاین نام برده شده، جزء‌ معروف‌ترین پرواز‌های ترک برای برگزاری تور آنتالیا به حساب می‌آیند؛ اما باید بدانید که آنادولوجت، کورندون، فری برد و تیلویند ایرلاینز نیز سه شرکت هواپیمایی ترک هستند که پرواز‌های رفت و برگشت این مقصد را انجام می‌دهند. نکته قابل‌توجه این است که تور آنتالیا تابستان بیشترین میزان رزرو را داشته‌ و‌ تعداد پرواز‌ها در این فصل به اوج‌ خود می‌رسد؛ در نتیجه ممکن است در سایر فصل‌ها تعداد ایرلاین‌ها تنوع کمتری داشته باشد.

معرفی ایرلاین های ایرانی تور آنتالیا 

در بین پرواز‌های تور انتالیا نام سه ایرلاین ایرانی نیز دیده می‌شود. این ایرلاین‌ها که جزء شرکت‌های هواپیمایی معروف کشور ما هستند عبارتند از:

  • ماهان: ماهان یکی از ایرلاین‌های سطح بالای ایرانی است که برای پرواز‌های مقصد آنتالیا در فرودگاه شهر اسپارتا به زمین نشسته و مابقی مسافت به‌صورت زمینی انجام می‌شود. طبق قوانین این شرکت هواپیمایی، میزان بار مجاز بلیط‌های اکونومی، ۳۰ کیلوگرم است.
  • قشم ایر: قشم‌ایر که به پرواز ایمن توام با قیمت مناسب معروف است، به مقصد شهر دنیزلی به زمین می‌نشیند. مسافران باید برای رسیدن به شهر آنتالیا، از ترنسفر‌های زمینی استفاده کنند‌. مقدار بار مسافران اکونومی حداکثر باید ۳۰ کیلوگرم باشد.
  • ایران ایر: شرکت هواپیمایی ایران ایر نیز با ارائه بلیط‌های قیمت مناسب، طرفداران زیادی دارد؛ اما این ایرلاین نیز مانند دو نمونه قبلی به‌طور مستقیم در شهر آنتالیا فرود نیامده و اسپارتا را به‌عنوان مقصد نهایی انتخاب می‌کند. برای بار مجاز مسافران نیز وزن ۳۰ کیلوگرم در نظر گرفته شده است.

معرفی ایرلاین های ایرانی تور آنتالیا

پروازهای ترک تور آنتالیا چه مزایا و معایبی دارند؟ 

پرواز‌های ترک تور آنتالیا نسبت به پرواز‌های ایرانی طرفداران بیشتری به خود اختصاص داده اند؛ این محبوبیت معمولاً به علت مزایای زیر است.

  • پرواز مستقیم: پرواز‌های ترک به‌طور مستقیم به مقصد آنتالیا پرواز کرده و توقفی بین مسیر ندارند؛ به همین خاطر، مسافران با راحتی بیشتری به مقصد خود می‌رسند. بدین صورت که پس از فرود آمدن در یک بازه زمانی کوتاه به هتل رسیده و سفر خود را آغاز می‌کنند. به‌طور کلی، زمان مسافران برای لذت بردن از جاهای دیدنی آنتالیا بیشتر خواهد بود.
  • تأخیر کم: پرواز‌های ایرلاین ترک معمولا نسبت به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی میزان تأخیر کمتری داشته و در اکثر موارد، پرواز‌ها طبق ساعت تعیین شده انجام خواهد شد. مطمئنا این مورد، مزیت بزرگی برای برنامه ریزی سفر محسوب می‌شود.
  • ایمنی بالا: کشور ترکیه سطح استاندارد‌ بالایی برای پرواز‌های خود در نظر گرفته و به همین دلیل، مسافران دغدغه‌ای از بابت ایمنی خود در طول پرواز نخواهند داشت.

به طور معمول، تعداد مزایای پرواز‌های ترک در تور انتالیا نسبت به معایب آن‌ها بیشتر است. اما اگر بخواهیم معایب این ایرلاین‌های خارجی را بیان کنیم باید به موارد زیر را مورد توجه قرار دهیم.

  • هزینه بیشتر: هزینه پرواز‌های شرکت‌های ترکی همواره بالاتر از پرواز‌های ایرانی است. افرادی که برای رزرو تور تابستان آنتالیا، بودجه محدودی در نظر گرفته‌اند ممکن است برای پرداخت هزینه این پرواز‌ها با مشکل مواجه شوند.
  • میزان بار مجاز کمتر: میزان بار مجاز در بلیط‌های اقتصادی پرواز‌های ایرلاین‌های ترک برای تور آنتالیا نسبت به پرواز‌های ایرانی کمتر است.

پروازهای ایرانی تور آنتالیا چه مزایا و معایبی دارند؟ 

حال نوبت به این می‌رسد که مزایا و معایب پرواز‌های ایرانی تور آنتالیا را مورد بررسی قرار دهیم. در ارزیابی‌های انجام‌شده برای اعلام مزایای پرواز‌های ایرانی باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • هزینه مقرون به صرفه: افرادی که قصد دارند سفر‌های خود را به‌صورت اقتصادی و با هزینه کمتر انجام دهند، معمولا دنبال رزرو پرواز‌هایی هستند که قیمت مناسب‌تری دارند. نرخ بلیط‌های پرواز ایرانی نسبت به ایرلاین‌های ترک، هزینه مناسب‌تری داشته و یک سفر اقتصادی‌ را به دنبال خواهد داشت.
  • پذیرایی بهتر: ایرلاین‌های ایرانی حتی برای بلیط‌های اقتصادی نیز پکیج‌های پذیرایی قابل قبولی در نظر می‌گیرند. این در حالی است که در اکثر موارد، ایرلاین‌های ترکی برای پرواز‌های اکونومی، پذیرایی خاصی نداشته و مسافران برای دریافت غذا و… باید هزینه جداگانه‌ای بپردازند.
  • میزان بالاتر بار مجاز: هر سه ایرلاین ایرانی که به مقصد آنتالیا سفر می‌کنند، برای مسافران اکونومی نیز میزان بار ۳۰ کیلوگرم را در نظر گرفته‌اند؛ اما پرواز‌های ترکی میانگین بار مجاز را ۱۵ الی ۲۵ کیلوگرم تعیین کرده و برای همراهی بار بیشتر، هزینه جداگانه دریافت می‌کنند.

پس از بررسی مزایای ایرلاین ایرانی تور آنتالیا باید معایب این پرواز‌ها را نیز مشخص کنیم. اصلی ترین مشکلات پرواز‌های ایرانی عبارت است از:

  • پرواز غیر مستقیم: هیچ‌یک از ایرلاین‌های ایرانی به‌طور مستقیم به شهر آنتالیا سفر نمی‌کنند. مقصد اصلی این پرواز‌ها حدوداً ۳ الی ۴ ساعت با آنتالیا فاصله داشته و مسافر ناچار است این مسافت را به‌صورت زمینی طی کند. خستگی و اتلاف زمان، دو عیب بزرگ پرواز‌ از طریق ایرلاین‌های ایرانی است.
  • ریسک بالاتر لغو شدن یا جابجایی زمان پرواز: شرکت‌های هواپیمایی داخلی نسبت به ایرلاین‌های ترک، سابقه بیشتری در مورد کنسلی یا تأخیر زمان پرواز دارند. این تأخیر‌ها می‌تواند برنامه سفر یک شخص را به‌طور کامل بهم بریزد.

بهترین ایرلاین های تور آنتالیا از نظر الفبای سفر

بهترین ایرلاین های تور آنتالیا از نظر الفبای سفر

اگر قصد دارید به شهر آنتالیا سفر کنید، حتما برای انتخاب ایرلاین پرواز خود دچار سردرگمی شده اید. الفبای سفر به‌عنوان یک مجری باسابقه برگزاری تور آنتالیا به مسافران توصیه می‌کند در صورتی که برای پرداخت هزینه پرواز مشکلی ندارند، بدون هیچ تردیدی پرواز‌های ترک را به این مقصد جذاب انتخاب کنند. مطمئناً یک مسیر مستقیم با زمان پرواز کوتاه‌تر می‌تواند کیفیت کلی سفر شما را افزایش داده و مانع از کاهش انرژی شما در زمان رفت و برگشت شود.

اما حال نوبت به این سؤال مهم می‌رسد که بین پرواز‌های ترک، کدام ایرلاین مزایای بیشتری دارد؟ الفبای سفر برای رفاه حال مسافران، هنگام رزرو تور آنتالیا صرفاً پرواز‌هایی را انتخاب می‌کند که بیشترین کیفیت را از نظر ایمنی بالا، میزان بار مجاز، خدمات قابل قبول و هزینه مناسب‌تر دارند.‌ طبق این جمع بندی، مجموعه الفبای سفر در اکثر موارد، ایرلاین پگاسوس را به مسافران محترم پیشنهاد می‌دهد.

خرید تور رتکیه با قیمت مناسب از الفبای سفر

در حال حاضر، شهر آنتالیا به یکی از توریستی‌ترین شهر‌های ساحلی ترکیه به‌خصوص در فصول گرم‌تر تبدیل شده و تور‌ آنتالیا تابستان بیشترین میزان رزر‌و را در آژانس‌های مسافرتی به خود اختصاص داده است‌. اکثر تفریحات و‌ جاهای دیدنی آنتالیا مربوط به هتل‌های لوکس با امکانات فوق‌العاده این شهر بوده و مسافران اکثر زمان سفر را در محل اقامت خود سپری می‌کنند.

در چنین شرایطی، انتخاب مجری سفر نیز اهمیت بسیار زیادی دارد؛ یک‌ کارگزار حرفه‌ای می‌تواند با رزرو‌ پرواز و هتل باکیفیت، یک سفر به‌یادماندنی را برای شما رقم بزند. الفبای سفر یکی از بهترین‌ها در زمینه اجرای تور خارجی است که توانسته رضایت صددرصدی مسافران خود را از تور آنتالیا کسب کند. البته ناگفته نماند که آژانس الفبا علاوه‌بر آنتالیا، برای برگزاری برنامه سفر به سایر کشورهای خارجی نیز تخصص بالایی داشته و همیشه بهترین‌ها را برای مسافرانش انتخاب می‌کند. برای اطلاع از جدیدترین تورهای پیش رو، ما را در وبسایت الفبای سفر (www.alefbatour.com) همراهی کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۹۳۵ تماس بگیرید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]