واگذاری توسعه فاز ۲ بندر شهید بهشتی به بنیاد مستضعفان ا رشد ۴۵ درصدی ترانزیت دریایی
واگذاری توسعه فاز ۲ بندر شهید بهشتی به بنیاد مستضعفان ا رشد ۴۵ درصدی ترانزیت دریایی

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه فاز ۲ بندر شهید بهشتی به بنیاد مستضعفان واگذار شد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح ۲۷ پروژه دریایی و بندری و آغاز عملیات اجرایی ۲۳ پروژه زیرساختی بندری و آغاز عملیات اجرایی ۲۳ پروژه زیرساختی بندری با اشاره به اینکه توسعه فاز ۲ بندر شهید بهشتی به بنیاد مستضعفان واگذار شد گفت: ظرفیت ناوگان دریایی ایران در دریای خزر با روسیه برابر شد.
وی گفت: در راستای توسعه سیاست های اقتصاد دریا محور ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب، تاکید رییس جمهور شهید این بود که سیاست ها هرچه سریع تر به منصه ظهور برسد.
وی افزود: تاکید رییس جمهور استفاده از مشارکت بخش خصوصی بود. بخش قابل توجهی از سرمایه‌گذاری های صورت گرفته در پروژه‌های افتتاح شده و پروژه‌هایی که امروز آغاز می‌شود، توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.
او با تاکید بر اینکه در سفرهایی که به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه شمالی داشتیم همواره بر سرمایه‌گذاری در سواحل کشور تاکید کرده اند گفت: فرصت های سرمایه‌گذاری در بنادر ایران بی بدیل است. طی سالهای آینده مردم اثرات سرمایه‌گذاری ها در سواحل را خواهند دید و همین پروژه‌های زیرساختی که امروز افتتاح می شود، ارزش آن به قیمت روز ۱۵ همت است.
بذرپاش خاطر نشان کرد: رشد ۴۵ درصدی ترانزیت دریایی در دو ماه نخست امسال گامی رو به جلو است. در حوزه توسعه ناوگان دریایی در شمال و جنوب باید به این نکته اشاره کرد که ایران با ۸۰ شناور تناژ برابری با ناوگان روسیه دارد.
وی اظهار کرد: اسکله ها و بنادر محلی برای تضمین اشتغال مردم احداث خواهد شد. از سوی دیگر توسعه سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در پسکرانه ها، آماده سازی اراضی در پسکرانه و… سرمایه‌گذاری را جذاب تر خواهد کرد.
وی با یادآوری اینکه با قراردادی که با هند امضا کرده ایم تجهیزات بندر چابهار تامین می شود، خاطر نشان کرد: فاز دوم توسعه بندر شهید بهشتی قرار شد به شرکت های داخلی واگذار شود؛ در این راستا موافقتنامه ۵۵۰ میلیون دلاری توسعه این بندر به تایید بنده رسید.
وزیر راه و شهرسازی قرارداد بلندمدت تجهیز و بهره برداری از ترمینال‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار را موجب رونق این بندر و نیز توسعه استان عنوان کرد و گفت: موافقت‌نامه توسعه فاز دو بندر شهید بهشتی چابهار با مشارکت بنیاد مستضعفان و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ارزش ۵۵۰ میلیون دلار مورد تایید اینجانب قرار گرفت و چابهار به نگین ترانزیتی کشور تبدیل می‌شود.
بذرپاش تایید کرد: در حوزه اقتصاد دریا با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری و با توجه به ظرفیت‌های ترانزیتی و لجستیکی در نقاط مختلف کشور باید زیرساخت‌ها را به وسیله منابع داخلی و جذب سرمایه توسعه دهیم.
وزیر راه و شهرسازی رقابت با کشورهای همسایه در حوزه حمل و نقل دریایی را نا برابر دانست و گفت: نظام سلطه کشور ما را تحریم کرده است.
بذرپاش در خاتمه با بیان اینکه آیت الله رئیسی در مسیر خدمتگزاری ذره‌ای کم نگذاشتند، تصریح کرد: پاسداشت واقعی این شهید آن است که ما نیز در مسیر خدمت کم نگذاریم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]