کاهش تاخیر عملیات حج امسال به ۴۰ دقیقه| آمادگی کادر پروازی هما در هتل‌ها و اقامتگاه‌ها برای حج
کاهش تاخیر عملیات حج امسال به ۴۰ دقیقه| آمادگی کادر پروازی هما در هتل‌ها و اقامتگاه‌ها برای حج

فرزادی پور، مدیرعامل هما با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد پروازهای اربعین امسال از فرودگاه امام خمینی(ره) انجام می‌شود گفت: تاخیر عملیات حج امسال به ۴۰ دقیقه کاهش یافت.

بازار؛ گروه راه و مسکن: شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران امروز در مراسم پایان عملیات حج و آغاز پروازهای اربعین با اشاره به اینکه حج امسال یک حج ویژه و شبه معجزه بود گفت: در عملیات حج نزدیک به ۸۷ هزار نفر از طریق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران جابه‌جا می‌شود اما چون هر حاجی دو بار رفت و برگشت دارد تعداد مسافران دوبرابر می‌شود و مسافت یک‌ساعته به سه ساعت افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه عربستان سعودی در حج امسال حداکثر ناهماهنگی را با ما داشت، گفت: حج ۱۴۰۳ حج ویژه و شبه معجزه بود.
مدیرعامل «هما» با بیان اینکه از ۲۱ نقطه کشور این عملیات حج انجام می‌شود ادامه داد: تقریباً تمام کادر پروازی هما درگیر این عملیات می‌شوند و تعدادی از کادر پروازی هما در هتل‌ها و اقامتگاه‌ها آماده اند.
فرزادی پور افزود: امسال در عملیات حج از نظر تاخیر یک رکورد جدید به دست آوردیم بطوریکه با وجود ۴ هواپیما کمتر از سال گذشته، ۴۰ دقیقه محاسبه شده است. این درحالی است که میزان تاخیر سال گذشته دو ساعت و ۵۰ دقیقه بود.
مدیرعامل هما با بیان اینکه امسال کشور میزبان کمترین همراهی را با ما داشت، گفت: وقتی به نتیجه کار نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم قدرتی پشت کار به ما کمک می‌کرد و حاصل تلاش تمامی دست‌اندرکاران صنعت هوانوردی بود.
وی یادآور شد: مسافران حج با میانگین سن بالای ۶۰ سال نیاز به کمک دارند و کار را برای ما دشوارتر می‌کنند.
فرزادی پور گفت: از تمام کارکنان در بخش‌های مختلف هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بابت انجام بیش از ۱۶۰۰ سورتی پرواز در عملیات حج ۱۴۰۳ بدون هیچ‌گونه حادثه تشکر و قدردانی می شود.
وی افزود: برای هر درخواست ساعت ها و روزها پیگیری می شد تا بتوانیم مجوز را دریافت کنیم. وقتی به موضوع فکر می کنیم می بینم که یک قدرت دیگر پشت کار بود تا عملیات حج انجام شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]