گلایه‌های مردم از محور «میامی-جاجرم»| مسئولان پیشنهاد ارتقاء داده‌اند
گلایه‌های مردم از محور «میامی-جاجرم»| مسئولان پیشنهاد ارتقاء داده‌اند

میامی- یکی از مطالبات مردم کلاته‌های شرقی شهرستان میامی ارتقا و بهبود محور میامی- جاجرم و شانه سازی آن محسوب می‌شود، مسیری که به شدت تردد در آن مخاطره آمیز است.

بازار، گروه استان ها: شهرستان میامی در شرقی ترین نقطه استان سمنان واقع شده است این شهرستان از شمال شرقی به جاجرم و از شرق به داورزن سبزوار ارتباط دارد و در بخش کالپوش نیز با گالیکش یعنی در واقع شهرستان میامی همزمان از سه طریق با سه استان ایران ارتباط دارد.
این ارتباطات اهمیت بهبود و ارتقای راه های شهرستان میامی را بیش از گذشته گوشزد می کند زیرا تردد های بسیاری در این شهرستان رخ می دهد و این امر ضرورت رفع نقاط حادثه خیز را بیش از هر زمان دیگری نمایان می سازد.

یک جاده و صد خطر
شهرستان میامی پروژه راه نیمه کاره و مطالبات مردم در این حوزه کم ندارد اما به یکی از این مطالبات یعنی محور میامی- جاجرم از طریق کلاته های شرقی می پردازیم که مردم مشکلات عدیده ای را در این محور دارند محوری که شانه سازی نشده و شدیداً تردد در آن با مخاطره همراه است.
مردم معتقد هستند که این محور به واسطه حضور کلاته های شرقی در آن مانند بکران، کوهان و هونستان و … همه روزه میزبان تردد خیل عظیمی از مردم منطقه است در نتیجه شانه سازی و بهبود آن یکی از مهمترین موضوعاتی است که مسئولان راه و شهرسازی شرق استان سمنان باید به آن توجه داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان: پنج کیلومتر از مسیر را شانه سازی شده است

اسناد رسیده به خبرگزاری بازار هم تائید می کند که این جاده شانه بسیار خطرناک و همچنین سنگ های بزرگ و چاله های متعدد دارد و قطعاً تردد در آن بی خطر نخواهد بود اما اینکه مسئولان بالاخره چه زمان قرار است این جاده را بهبود ببخشند، سوالی است که مردم از خودشان و مسئولان می پرسند.

در انتظار اعتبارات سفر هستیم
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه مسیر میامی به جاجرم از مسیر کلاته های شرقی شهرستان میامی می گذرد، تاکید کرد: این مسیر محدوده ۲۰ کیلومتری یا همان منطقه موسوم به پل راه آهن نیازمند شانه سازی است.
امیر عمیدی با بیان اینکه ما با امکانات موجود اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان و اداره راه و شهرسازی شهرستان میامی پنج کیلومتر از مسیر را شانه سازی کرده ایم، افزود: تعریض و ارتقای محور همچنین در زمره پروژه های سفر ریاست جمهور نیز موجود است.
وی با بیان اینکه این طرح در دور دوم سفر شهید رئیسی به استان سمنان گنجانده شده و پیشنهاد اعتبارات لازم را برای تعریض و ارتقای این محور به محور اصلی را ارائه کردیم، تاکید کرد: در صورتی که ابلاغ اعتبارات این طرح صورت گیرد، بحث تعریض و تکمیل شانه سازی مسیر را در برنامه خواهیم داشت.
به نظر می رسد تا زمانی که مسئولان اعتبارات را تامین نکنند و اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان هم اعتبارات را دریافت نکند و کاری صورت ندهد مردم باید با احتیاط در این محور تردد داشته باشند چرا که اگر یک چرخ خودرویشان به شانه راه اصابت کند دیگر مشخص نیست که می توانند خودرویشان را در محور روی چهار چرخ نگه دارند یا خیر!

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]