پیش بینی جدید درباره قیمت دلار / معاملات بازار ارز در چه وضعیتی است؟
پیش بینی جدید درباره قیمت دلار / معاملات بازار ارز در چه وضعیتی است؟

بر اساس گزارش‌ها، قیمت دلار در روز دوشنبه هفتم خرداد بدون تغییر بازگشایی شد. اما در ادامه معاملات، شاهد رشد ۳۰۰ تومانی قیمت دلار بودیم و این ارز در سقف کانال هفتم از کریدور پنجم بسته شد. در کمتر از یک هفته اخیر، بازار ارز با نوسانات محدودی معامله شده است. به نظر می‌رسد که نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری، بازار ارز را احتیاطی و خلوت کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، در سومین روز هفته، قیمت دلار افزایش ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومانی داشت و در سقف کانال هفتم از کریدور پنجم بسته شد. در بازار ارز، روند معاملات دلار چندان چشمگیر نبوده و فعالان بازار نسبت به خرید و فروش محتاط هستند. همچنین دلار در بازار پشت خطی یک کانال بالاتر نشسته و در کانال هشتم از کریدور پنجم در حال معامله است.

به طور کلی، شاهد افزایش ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومانی قیمت دلار در سومین روز هفته و قرار گرفتن آن در سقف کانال هفتم از کریدور پنجم هستیم. اما فعالان بازار ارز در شرایط احتیاطی و محتاطانه قرار دارند.

برخی معامله‌گران بازار ارز، ارزپاشی سیاست‌گذار را دلیل ریتم الاکلنگی در بازار می‌دانند و معتقدند قیمت دلار توسط بازارساز مدیریت شده است. اما کارشناسان اقتصادی معتقدند آنچه خرید و فروش دلار را از سکه انداخته جذابیت سایر بازارهاست.

جذابیت خرید دلار افت کرد

به نظر می‌رسد با توجه به سود قابل توجه اوراق و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، فعالان بازارها و سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند در شرایط فعلی که فاصله زیادی تا انتخابات ریاست جمهوری نمانده به بازار ورود نکنند؛ زیرا در کنار افزایش سیاست‌های انقباضی، سود صندوق‌های سرمایه‌گذاری که ۳۲ تا ۳۳ درصد است و به صورت مرکب سود می‌دهند را نمی‌توان نادیده گرفت. این عوامل باعث شده بخشی از پول‌های سرگردان که در بازارهای موازی رد و بدل می‌شد به سمت صندوق‌های با درآمد ثابت سوق پیدا کند.

 کارشناسان اقتصادی می‌گویند، مشخص نیست دولت بعدی چه دولتی است و چه سیاستی را قرار است دنبال کند؛ بنابراین بسیاری از سرمایه‌گذاران حاضر به پذیرش ریسک برای سرمایه‌گذاری در بازارهایی مانند دلار نیستند.

درهم ۱۶ هزار تومانی شد

گفتنی است قیمت درهم روز دوشنبه هفتم خرداد با افزایش ۲۶۰ تومانی به کف کانال ۱۶ هزار تومانی صعود کرد. تتر با رشد محدود ۵۰ تومانی با رقم ۵۸ هزار و ۱۵۰ تومانی معامله شد.

قیمت پوند انگلیس در سومین روز هفته نزدیک به هزار تومان رشد کرد و با رقم ۷۳ هزار و ۹۹۰ تومانی معامله شد و یورو با رشد ۵۰۰ تومانی یک کانال صعود داشت و روی رقم ۶۳ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار روز دوشنبه کاهش محدود حدود ۲۰ تومانی داشت. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۸۹۰ تومان و حواله دلار با رقم ۴۱ هزار و ۹۱۴ تومان عرضه شد.

وضعیت نرخ ارز در بازار دیروز

قیمت فروش به تومان
قیمت خرید به تومان

دلار مرکز مبادله ارز و طلای ایران
۴۴/۸۹۰
۴۱/۹۱۴

یورو مرکز مبادله ارز و طلای ایران
۴۸/۶۹۲
۴۵/۴۶۴

درهم مرکز مبادله ارز و طلای ایران
۱۲/۲۲۳
۱۱/۴۱۳

پوند انگلیس
۷۴/۱۰۰
۷۳/۹۰۰

دلار کانادا
۴۲/۵۵۰
۴۲/۴۵۰

روبل روسیه
۶۵۰
۶۴۵

منات آذربایجان
۳۴/۳۰۰
۳۴/۲۰۰

۱۰ درام ارمنستان
۱/۵۰۰
۱/۴۹۵

درهم امارات
۱۵/۷۴۰
۱۵/۷۰۰

۱۰ ین ژاپن
۳/۷۰۵
۳/۶۹۵

لیر ترکیه
۱/۸۰۵
۱/۷۸۵

یوان چین
۸/۰۲۰
۸/۰۰۰

افغان افغانستانی
۸۱۰
۸۰۵

۱۰۰دینار عراق
۴/۴۴۰
۴/۴۳۰

ریال قطر
۱۵/۹۵۰
۱۵/۸۵۰

بیت کوین
۶۸/۴۸۵ دلار
*

تتر
۵۷/۴۲۶ هزار تومان

منبع:

تجارت نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]