سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیئت دولت امروز (۹ خرداد ماه) گفت: یکی از سفارشاتی که از آیت الله رئیسی دریافت کرده بودند، تداول پروژه کالا برگ است.

طرح کالابرگ الکترونیک درحالی از خردادماه سال ۱۴۰۲ به صورت سراسری در کشور اجرا شد که آخرین مرحله آن در قالب طرح فجرانه تا اردیبهشت ماه امسال به اجرا درآمد، اما تداوم اجرای آن در سال ۱۴۰۳ نیازمند تخصیص اعتبار و تصمیم‌گیری جدید شد؛ اما اکنون بنا بر مصوبه هیات وزیران، وزارت رفاه مکلف به اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، از محل اعتباراتِ قانون بودجه امسال شده است.

طرح کالابرگ الکترونیک برای اولین بار به دنبال حذف ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی و به منظور جبران زیان مصرف‌کنندگان توسط قانونگذار وضع و به دولت تکلیف شد. در ابتدا برای طراحی الگو و مدل کالابرگ الکترونیکی، پایلوت طرح اجرا شد.

اما از خردادماه سال ۱۴۰۲ طرح به صورت سراسری در کل کشور به اجرا درآمد؛ به گونه‌ای که به مرور و با گسترش اجرای آن هفت دهک درآمدی در صورتی که ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود را از میان ۱۱ قلم کالای سبد غذایی تعریف شده خریداری می‌کردند، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی می‌شدند.

مرحله جدید و بزرگ طرح کالابرگ الکترونیکی با عنوان طرح فجرانه نیز در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه بگیر از دهه فجر به مدت سه ماه (از ۱۷ بهمن تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه) آغاز شد و کلیه خانوار دهک‌های اول تا هفتم مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی خرید ۱۱ قلم کالابرگی شدند. اما گویا مجدد این طرح با مشکلاتی مواجه شد.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست هیأت دولت در  تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ گفت: در حال حاضر همکاران ما درحال بررسی و رفع ایرادات این طرح هستند، اراده دولت بر این است که ان‌شاالله ارائه این طرح (کالا برگ) به شکلی تداوم پیدا کند اما مدل ادامه یافتن آن فعلا مشخص نیست، اما در جلسات مختلفی که برگزار می‌شود در خصوص ادامه دار شدن این طرح تصمیم‌گیری خواهد شد و به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی همچنین در حاشیه جلسه هیئت دولت امروز (۹ خرداد ماه) اظهار کرد: یکی از سفارشات اکید آیت الله رئیسی تداول پروژه کالا برگ بود. از همین رو مرحله بعدی اجرای این پروژه را عملیاتی خواهیم کرد.

جزئیات بیشتر از این سخنرانی را در ویدئوی منتشر شده در این گزارش مشاهده کنید.

منبع:

ایرنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]