ثبات قیمت بازار ارزی | منتظر ‌کاهش قیمت باشیم؟
ثبات قیمت بازار ارزی | منتظر ‌کاهش قیمت باشیم؟

قیمت دلار در هفته فعلی به طور مداوم نوسانات بالا و پایین را تجربه کرد و در دو روز گذشته در سطح پایین منطقه حمایت توقف یافت. امروز، دلار با قیمتی مشابه روز پیش و در کانال هشتم از کریدور پنجم داد و ستد شد.

قیمت دلار امروز (پنجشنبه ۱۰ خرداد ماه) تحرکات قیمتی محدودی داشت و بدون تغییر نسبت به روز گذشته معامله شد.

دیروز قیمت دلار با افت ۵۰۰ تومانی در نیمه پایینی کانال هشتم از کریدور پنجم معامله شد و اکنون نیز با همان قیمت سه روز گذشته در حال معامله است. گفتنی‌ست فعلا سیگنالی مورد توجه معامله‌گران قرار نگرفته و فعالان این بازار در انتظار برگزاری نشست شورای حکام در ۱۴ خرداد و نتیجه این نشست برای ایران هستند.

تحلیلگران فنی سقف بعدی قیمت دلار را در کوتاه‌مدت، نیمه کریدور بالاتر می‌دانند. به اعتقاد برخی از بازیگران بازار ارز حرکت رنج اسکناس آمریکایی استراحت در مسیر صعودی است و قیمت در کف حمایت در نوسان است.

ارزهای مهم با فریز قیمت دلار همراه شدند

گفتنی است قیمت درهم امروز افزایش محدود ۱۰ تومانی دارد و با رقم ۱۶ هزار و ۳۰ تومانی در حال معامله است. تتر با رشد ۱۵۰ تومانی روی رقم ۵۹ هزار تومانی ایستاده است.

قیمت پوند انگلیس با رشد ۲۰۰ تومانی با قیمت ۷۴ هزار۶۱۰ تومانی در حال معامله است و یورو نیز روی رقم ۶۳ هزار و ۴۶۰ تومانی ایستاده است.

گفتنی است اسکناس دلار و حواله دلار امروز بدون تغییر قیمت نسبت به روز چهارشنبه عرضه شد. اسکناس دلار با رقم ۴۵ هزار و ۸۴ تومان و حواله دلار با رقم ۴۲ هزار و ۹۵ تومان عرضه شد.

قیمت دلار روز چهارشنبه (۹ خرداد) در روند رنج بازگشایی شد، اما در ادامه معاملات کاهش ۵۰۰ تومانی پیدا کرد. در پنجمین روز هفته اخبار سیاسی اثر مساعد بر بازارهای مالی گذاشت و دلار را بعد از دو روز با کاهش محدود مواجه کرد.

همچنین قیمت دلار روز گذشته (چهارشنبه) با کاهش ۵۰۰ تومانی در پله دوم کانال هشتم از کریدور پنجم معامله شد. معامله‌گران افت محدود قیمت را متاثر از سیگنال‌های سیاسی می‌دانند که روانه بازار شد.

سیگنال‌های سیاسی در مورد توافقات ایران و آمریکا در عمان، احتمال صدور قطعنامه علیه ایران در نشست هفته آینده شوری حکام و انتخابات پیش رو، معامله‌گران بازار ارز را دست‌ به عصا کرد و بزرگان این بازار ترجیح دادند تا حصول نتیجه رخدادهای ذکرشده منتظر بمانند؛ اما تحلیلگران اقتصادی معتقدند برخی از سیگنال‌های سیاسی به‌عمد از سوی سیاست‌گذار رسانه‌ای می‌شود تا اهرمی برای مهار قیمت دلار باشد.

دلار با سیگنال‌‌سازی کاهشی شد؟

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، در هفته دوم خرداد برخی از سیگنال‌ها می‌تواند افزایشی‌های بازار را در موقعیت خرید قرار دهد. آنها معتقدند در ۶ماهه دوم سال، روند قیمت دلار وضوح بیشتری پیدا می‌کند و طی چندماهه اردیبهشت، خرداد و تیر قیمت در کف سالانه خود قرار دارد.

کارشناسان اقتصادی با توجه به سیاست‌های کنترلی بانک مرکزی برای هفته پیش رو، روزهای آرامی را برای بازارهای مالی پیش‌بینی می‌کنند. به اعتقاد آنها در صورتی که اخبار منفی یا مثبتی مخابره نشود، قیمت دلار در هفته دوم خرداد در محدوده‌های فعلی نوسان خواهد داشت.

درهم از کاهش دلار حمایت کرد

گفتنی است قیمت درهم روز گذشته (چهارشنبه ۹ خرداد) با کاهش ۲۸۰ تومانی با قیمت ‍۱۶ هزار و ۲۰ تومان معامله شد. تتر کاهش بسیار ناچیزی داشت و  با رقم ۵۸ هزار و ۸۵۰ تومانی معامله شد.

همچنین شایان ذکر است اسکناس دلار و حواله دلار روز چهارشنبه رشد ۶۰ تومانی داشتند و در کانال قیمتی جدید پیشروی  کردند. اسکناس دلار با رقم ۴۵ هزار و ۸۴ تومان عرضه شد.

منبع:

تجارت نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]