سفیر ایران در ژنو: اسرائیل به دنبال نابودی تاب‌آوری فلسطینی‌ها علیه اشغالگری است
سفیر ایران در ژنو: اسرائیل به دنبال نابودی تاب‌آوری فلسطینی‌ها علیه اشغالگری است

سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو گفت: بیمارستان ها و هرگونه امکانات برای بیماران و زخمی ها بصورتی کاملا عامدانه توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل مورد حمله قرار می گیرند که موجب از کار افتادن سیستم درمانی در غزه شده و جهان از میزان هدف قرار دادن تعمدی بیمارستان ها و کادر درمانی و بشردوستانه در غزه شوکه شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو در یک سخنرانی از طرف بیش از ۶۰ کشور در جلسه روز دوشنبه نشست پنجاه و پنج شورای حقوق بشر ضمن محکوم کردن کشته شدن بیش از ۱۵۰ نفر از کارکنان سازمان ملل بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در چهار ماه اخیر، گفت: در هشت دهه اشغالگری در سرزمین های اشغالی فلسطین جهان شاهد چنین وضعیت وخیم حقوق بشری و بشردوستانه نبوده است.
سفیر ایران افزود: بیمارستان ها و هرگونه امکانات برای بیماران و زخمی ها بصورتی کاملا عامدانه توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل مورد حمله قرار می گیرند که موجب از کار افتادن سیستم درمانی در غزه شده و جهان از میزان هدف قرار دادن تعمدی بیمارستان ها و کادر درمانی و بشردوستانه در غزه شوکه شده است.
بحرینی در ادامه اظهار داشت: طرح ادعاها علیه برخی آژانس های بشردوستانه در غزه و اختلال در فعالیت های آنها و سخت تر کردن شرایط زندگی مردم در این منطقه بخشی از دستور کار نیروهای اشغالگر اسرائیل برای مجبور کردن مردم به رها کردن خانه های خود و ترک سرزمین خود است. 
سفیر و نماینده دائم ایران در این سخنرانی گروهی با ابراز نگرانی از اقدامات عامدانه نیروهای اشغالگر اسرائیلی علیه زبرساخت ها و آژانس های بشردوستانه گفت: ما عمیقا از اجرای این سیاست و اقدامات عامدانه اشغالگران که با هدف از بین بردن تاب آوری کامل مردم فلسطین علیه اشغالگری و دستیابی به حق خود برای تعیین سرنوشت صورت می گیرد، ابراز نگرانی می کنیم. 
سفیر و نماینده کشورمان در پایان در این سخنرانی خواستار اجرای کامل دستور موقت ICJ برای توقف نسل کشی توسط رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه شد.
نشست پنجاه و پنج شورای حقوق بشر از ۷ اسفند کار خود را در ژنو آغاز کرده و در مدت شش هفته تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ موضوعات مختلف حقوق بشری از جمله وضعیت حقوق بشری در فلسطین را بررسی خواهد کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]