پیش بینی قیمت طلا و سکه در بازار امروز | آیا بازار ارز در حال تغییر است؟
پیش بینی قیمت طلا و سکه در بازار امروز | آیا بازار ارز در حال تغییر است؟

در هفته آغازین ماه خرداد، قیمت طلا و سکه نوسانات بالا و پایینی در یک محدوده مشخص داشتند. با این حال، کارشناسان اقتصادی انتظار روند صعودی را برای قیمت طلا در سطح جهانی دارند، و روز جمعه نشان داد که این عامل تاثیرگذار بر بازار داخلی در حال صعود است. آیا در آغاز هفته بعد، این افزایش بر روند قیمت بازار طلا تاثیر خواهد گذاشت؟

پیش‌بینی و تحلیل قیمت طلا در بازار ارز موضوعی است که همواره توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و افراد فعال در بازارهای مالی را به خود جلب کرده است. اهمیت قیمت طلا در تعیین ارزش ارز و جریان‌های اقتصادی بسیار بالاست. طلا به عنوان یکی از مهمترین فلزات گرانبها در جهان از نیروی خرید و فروش در بازار ارز تاثیر مهمی می‌گذارد.

در هفته آغازین ماه خرداد، قیمت طلا و سکه در یک محدوده قیمتی ثابت نوسان کردند و قطعات سکه بعد از کاهش قیمت، دوباره بهبود یافته و اندکی افزایش یافتند. در هفته گذشته، با بازدهی کمتر از دو درصد، قیمت طلا و سکه به پایان رسید و سکه امامی در قیمت ۴۰ میلیون تومانی تثبیت شد.

چه روندی در انتظار بازار طلاست

معامله‌گران روند تقاضا در روزهای ابتدایی خرداد را برخلاف اردیبهشت افزایشی عنوان کردند. به نظر می‌رسد این رشد تقاضا با بازگشایی بازارها در روز شنبه پنجم خرداد مرتبط بود. بازار طلا بعد از نزدیک به یک ماه اعتراض به سامانه جامع تجارت کار خود را از سر گرفت و همین موضوع انباشت تقاضای روزهای گذشته را وارد بازار کرد. هر چند شنیده‌های حاکی است نهاد تصمیم‌گیر برای اجرای سامانه جامع تجارت به طلافروشان فشار وارد کرده و فعالان این بازار می‌گویندد احتمال چالش مجدد بر سر اجرای آن در هفته آتی وجود دارد.

در حالی که هفته دوم خرداد نیمه تعطیل است و به نظر می‌رسد بازار ارز نیز در انتظار نتیجه نشست شورای حکام خواهد نشست نباید انتظار نوسانات شدید قیمت طلا و سکه را در هفته آتی داشته باشیم.

اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با افزایش بیش از ۱۶ دلاری روی رقم ۲۳۵۹ دلاری در حال معامله است واونس نقره نیز روی رقم ۳۱ دلار و ۲۵ سنتی در حال معامله است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی روز پنجشنبه با رقم ۵۹ هزار و ۳۱۰ تومانی معامله شد.

سکه بهار پرچمدار کاهش قیمت شد

قیمت سکه امامی پنجشنبه ۱۰ خرداد با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی روی رقم ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بسته شد. سکه‌ بهار با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی با رقم ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه ۳۰۰ هزار تومان کاهش داشت و روی قیمت ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی ایستاد. قیمت ربع سکه نیز ۳۰۰ هزار تومان ارزان شد و روی رقم ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله شد. سکه گرمی با ۱۰۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی به کار خود پایان داد.

قیمت طلا روز پنجشنبه کاهشی است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۵۹۴ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۲۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۶۹ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۲۴ هزار تومانی معامله شد.

نادر بذرافشان درباره تحولات بازار طلا در هفته‌ای که گذشت، افزود: در این مدت شاهد روند نوسانی کاهش و افزایش قیمت طلا در بازار داخلی بودیم در حالی که بهای جهانی هر اونس طلا با ۹ دلار افزایش به ۲ هزار و ۳۴۳ دلار رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران تصریح کرد: بنابراین در هفته‌ای که گذشت، قیمت سکه طرح قدیم با ۸۰۰ هزار تومان افزایش در آخرین معاملات دیروز ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان، قیمت سکه طرح جدید یک میلیون تومان افزایش هفتگی ۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه با ۴۵۰ هزارتومان افزایش هفتگی ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه با ۴۰۰ هزار تومان افزایش هفتگی به ۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و همچنین سکه های یک گرمی بانک مرکزی به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

وی گفت: در آخرین معاملات روز پنجشنبه – دهم خرداد – هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۱۶ هزار تومان افزایش هفتگی ۳ میلیون و ۳۷۵ هزارتومان و طلای ۲۴ عیار ۴ میلیون و ۵۱۱ هزار تومان معامله شد.

بذرافشان افزود: در این هفته حباب سکه در مجموع حدود ۱۰۰ هزار تومان نسبت به هفته قبل از آن کاهش قیمت داشت به طوری که حباب سکه در بازارهای داخلی به ۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.

رئیس کارگروه تخصصی طلا، جواهر، نقره و سکه اتاق اصناف تهران درباره وضعیت بازار طلا و سکه هفته آینده پیش بینی کرد: طی یک ماه گذشته ثبات نسبی قیمت ها را داشته ایم بنابراین قیمت طلا و سکه در هفته آینده مبتنی بر بهای اونس جهانی، بازار ارز داخلی و عرضه و تقاضا خواهد بود.

منبع:

تجارت نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]