بخشودگی جریمه بیمه ثالث اعلام شد! الان بیمه کن، بعدا پرداخت کن!
بخشودگی جریمه بیمه ثالث اعلام شد! الان بیمه کن، بعدا پرداخت کن!
بدون بیمه شخص ثالث که نمی‌توانیم رانندگی کنیم، می‌توانیم؟ البته این کار شدنی است، اما ریسک بسیار بزرگی دارد و اگر حادثه‌ای گریبان‌مان را بگیرد، در دردسری بزرگ اسیر می‌شویم.
فهرست خبر اقتصادی بخشودگی جریمه بیمه ثالث اعلام شد! الان بیمه کن، بعدا پرداخت کن!

بدون بیمه شخص ثالث که نمی‌توانیم رانندگی کنیم، می‌توانیم؟ البته این کار شدنی است، اما ریسک بسیار بزرگی دارد و اگر حادثه‌ای گریبان‌مان را بگیرد، در دردسری بزرگ اسیر می‌شویم. پس بهتر است که بدون ریسک و نگرانی، خودرو و وسایل نقلیه‌مان را بیمه شخص ثالث کنیم. در مسیر عقد قرارداد این بیمه، گاهی فرصت‌های جذابی هم روبه‌رویمان ظاهر می‌شوند. برای مثال، فرصت بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث از آن مواردی است که نباید از دست بدهیم. پس اگر بیمه خود را تمدید نکرده‌اید، حواستان به استفاده از این فرصت باشد.

بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث خودرو و موتور

سازمان بیمه مرکزی هر سال، بازه‌ای زمانی را برای بخشیدن جرایم بیمه شخص ثالث در نظر می‌گیرد. با وجود چنین فرصتی، دیگر لازم نیست که نگران جریمه تمدیدنکردن بیمه خود باشید. هرروز که از بیمه‌نشدن وسیله نقلیه‌تان بگذرد، جریمه‌ای برایتان درج می‌شود. با وجود این فرصت، دیگر نیاز نیست که متحمل هزینه زیاد دیرکرد جریمه باشید.

سازمان بیمه مرکزی اعلام کرده که به‌واسطه قرارگرفتن در دهه امامت و ولایت، بخشودگی ۱۰۰درصدی جریمه برای وسایل نقلیه مختلف موتوری زمینی در نظر گرفته است. این فرصت از تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ شروع می‌شود و تا ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

چنین اقدامی در راستای تشویق دارندگان وسیله نقلیه مختلف برای خرید و تمدید بیمه شخص ثالث در نظر گرفته شده است. با وجود چنین طرح‌هایی، فرهنگ احترام به قوانین کاربردی بیمه شخص ثالث بهتر ترویج می‌شود.

مزایای استفاده از طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث

اگر بیمه شخص ثالث ندارید یا آن را تمدید نکرده‌اید، حتما از این طرح ۲۰روزه استفاده کنید. مزایای چنین طرحی پرشمار است. برای مثال:

• سابقه جریمه‌هایتان پاک می‌شود و می‌توانید با رعایت زمان تمدید و خرید بیمه شخص ثالث در آینده از طرح‌های تخفیفی بهره‌مند شوید.

• با چالش‌هایی مانند محدودیت در دریافت سهمیه بنزین و صدور کارت جدید آن روبه‌رو نخواهید شد. چون اگر بیمه شخص ثالث نداشته باشید، امکان دارد که در زمینه دریافت سوخت و کارتش، محدودیت‌هایی برایتان در نظر گرفته شود.

• برای فروش وسیله نقلیه خود دچار مشکل نخواهید شد. چون همان‌طور که می‌دانید، امکان معامله وسیله فاقد بیمه شخص ثالث وجود ندارد.

• از عوارض ناخوشایند نداشتن بیمه مانند جریمه‌شدن و انتقال وسیله نقلیه به پارکینگ هم در امان خواهید ماند.

طرح بخشودگی شامل تمام وسایل نقلیه موتوری زمینی می‌شود. پس فرقی نمی‌کند که صاحب موتور هستید یا ماشین و… . با این فرصت مطلوب، بیمه شخص ثالث تهیه و هزینه‌های خرید آن را بهتر مدیریت کنید.

چشم‌انداز استفاده از طرح بخشودگی جریمه بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث روزانه محاسبه می‌شود و برای وسایل نقلیه مختلف به‌شرح زیر است:

• سواری؛ بین ۸ تا ۱۳ هزار تومان

• موتور؛ بین ۲ تا ۳۰ هزار تومان

• بارکش؛ بین ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان

اگر شمار روزهای بدون بیمه شخص ثالث برای شما زیاد باشد، جریمه‌ سنگینی شامل حالتان می‌شود. پس بهتر است که با خرید و تمدید بیمه در این بازه زمانی بخشودگی، از پرداخت جریمه‌های گزاف خود را دور نگه دارید.

خرید بیمه شخص ثالث از ازکی

برای خرید و تمدید بیمه شخص ثالث خود به سامانه ازکی مراجعه کنید. در این بستر آنلاین، فرصتی برای خرید بیمه و استفاده از تخفیف‌های مختلف وجود دارد. در این بازه زمانی که امکان بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث هم مهیا شده، به ازکی مراجعه کنید و طرح موردنظرتان را به‌آسانی بخرید.

ازکی امکانات متنوعی در اختیارتان قرار می‌دهد. با مراجعه به آن می‌توانید به فهرست کاملی از شرکت‌های بیمه دسترسی داشته باشید. مرور و مقایسه شرایط آن‌ها به‌طور یک‌جا، راه را برای تصمیم‌گیری بهینه و انتخاب مناسب‌ترین گزینه باز می‌کند.

امکاناتی مانند خرید قسطی بیمه در ازکی هم برایتان فراهم است. یعنی می‌توانید شیوه پرداخت هزینه بیمه شخص ثالث را انتخاب کنید. دستتان در پرداخت به شیوه نقدی یا اقساطی کاملاً باز است.

خرید آسان، سریع و بی‌دغدغه

با فرصت موجود برای جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به ازکی مراجعه کنید و بیمه شخص ثالث وسیله نقلیه خود را تمدید یا خریداری کنید. ازکی راهی ساده و آسان برای بهره‌مندی از این فرصت پیش رویتان قرار می‌دهد. نه نیازی به صرف وقت و انرژی است و نه حتی لازم است که با شماره‌ای بابت هماهنگی برای خرید بیمه تماس بگیرید. همه‌چیز در فرایند سریع و ساده و البته مشخص و واضح در چند دقیقه پیش می‌رود. از انتخاب شرکت بیمه تا پرداخت هزینه، همه‌چیز آنلاین است. بیمه‌نامه هم به‌سرعت صادر می‌شود و می‌توانید بدون محدودیت مکانی و زمانی، صاحب آن شوید. از فرصت‌ها استفاده کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]