عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن تاکید کرد که در پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس، کشتی‌ها و منافع آمریکایی در دایره اهداف نیروهای ارتش یمن قرار دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،«حزام الاسد» از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن روز پنجشنبه گفت: کشتی‌های آمریکایی چه رزم‌ناوها و چه کشتی‌های تجاری و نیز منافع آمریکایی در دایره اهداف نیروهای ما هستند به ویژه که در قوانین بین‌المللی و نیز قوانین انسانی حق پاسخ محفوظ است و هر ملتی حق دارد که از حاکمیت کشورش دفاع کند.
الاسد گفت: آمریکا با نقض حاکمیت یمن و بمباران برخی مناطق یمن با همدستی انگلیس مرتکب جنایت بزرگی شد و باید تنبیه شود و به آن پاسخ داده شود.
آمریکا و انگلیس پس از حمله هفته گذشته، بامداد امروز نیز به استان‌های «الحدیده»، «صعده»، «تعز»، «ذمار» و «البیضاء» یمن حملات هوایی انجام دادند.
این عضو انصارالله یمن در ادامه افزود: ارتش ما با هدف قرار دادن مستقیم عمق اراضی اشغالی و حمله به شهر ام الرشراش (ایلات) و یا هر جای دیگری که تسلیحاتمان به آنجا برسد و همچنین تحت فشار گذاشتن اسرائیل جهت متوقف کردن حملات و محاصره‌اش علیه غزه، به حمایت خود از مردم غزه ادامه خواهد داد.
او درباره تصمیم آمریکا برای قرار دادن انصارالله در لیست سازمان‌های به‌اصطلاح «تروریستی» نیز گفت: این دسته‌بندی آمریکایی در واقع یک باج‌خواهی سیاسی برای منصرف کردن ما از موضعگیری‌ها، حمایت‌ها و یاری‌مان به ملت فلسطین در غزه است.
وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه اعلام کرد که در پاسخ به حملات مستمر انصارالله در دریای سرخ و خلیج عدن، این جنبش را در لیست نهادهای «تروریستی» جهان قرار خواهد داد.
این وزارتخانه با اعلام اینکه این تصمیم از تاریخ ۱۶ فوریه آتی وارد مرحله اجرا خواهد شد، مدعی شد که «این دسته‌بندی راهکار مهمی برای جلوگیری از تامین مالی اقدامات تروریستی حوثی‌ها، افزایش محدودیت آنها برای دسترسی به بازارهای پولی و محاکمه آنها بابت اقداماتشان است».
آمریکا در جایگاهی نیست که بتواند طرفی غیر از خودش را تروریست بخواند
الاسد ادامه داد: آمریکا هرگز ما را مرعوب نخواهد کرد و با تروریستی خواندن ما هرگز ما را تهدید نخواهد کرد و این مسئله هرگز بر موضع‌گیری‌ ما برای حمایت و پشتیبانی از مردم غزه تاثیری نخواهد گذاشت و تا زمانی که حملات و محاصره اسرائیل و آمریکا علیه مردم غزه ادامه یابد، عملیات نیروی دریایی ما در ۲ دریای سرخ و عرب علیه کشتی‌های اسرائیلی و مرتبط با آن ادامه خواهد یافت.
این چهره انصارالله در ادامه نیز تاکید کرد: این واشنگتن است که در جهان مرتکب جنایت شده و جنگ‌ها و ویرانی‌ها را گسترش می‌دهد و از کسانی حمایت می‌کند که مرتکب فجیع‌ترین کشتارها در حق کودکان، زنان و غیرنظامیان می‌شوند و آمریکا در جایگاهی نیست که بتواند طرفی غیر از خودش را تروریست بخواند.
او پیامدهای این اقدام آمریکا را کم‌اهمیت دانست و گفت: تمامی اقداماتی که واشنگتن سعی دارد با این دسته‌بندی علیه ما انجام دهد، در واقع در حال انجام است، محاصره هنوز علیه یمن وجود داشته و نیز جنگ و ابعاد اقتصادی و معیشتی با فشار و هدایت آمریکا برقرار است.
الاسد همچنین گفت: تصمیم برای انتقال بانک مرکزی یمن از صنعاء به عدن با دستور مستقیم واشنگتن انجام شد، سفیر پیشین آمریکا نیز اعتراف کرد که اگر ما تسلیم دیکته‌های واشنگتن نشوم، آنها بانک را منتقل خواهند کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]