ریزش قیمت دلار بعد از کناره گیری بایدن | بازار ارز چطور پیش بینی می شود؟
ریزش قیمت دلار بعد از کناره گیری بایدن | بازار ارز چطور پیش بینی می شود؟

ترک جو بایدن از مسابقه برای ریاست جمهوری آمریکا منجر به کاهش ارزش دلار شد.

بلافاصله پس از اعلام تصمیم جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، برای پایان دادن به مبارزات انتخاباتی‌اش، ارزش جهانی دلار کاهش یافت و این امر زمینه را برای یک دموکرات دیگر فراهم کرد تا به رقابت با دونالد ترامپ بپردازد.

با این حال، یوان چین تحت تأثیر تصمیم بانک مرکزی چین مبنی بر کاهش نرخ بهره کلیدی، تغییر زیادی نکرد.

در ابتدای روز در بازار آسیایی، دلار آمریکا با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۵۷.۳۸ ین رسید، در حالی که یورو با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۱.۰۸۹۵ دلار رسید.

بایدن روز یکشنبه اعلام کرد که از رقابت‌های انتخاباتی کنار می‌رود و از کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، برای جانشینی خود به‌عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر حمایت کرد.

دولت پیشین آمریکا، ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان، پس از مناظره ناموفق بایدن و افزایش نگرانی‌ها در مورد صلاحیت ذهنی او، در نظرسنجی‌ها پیشتاز است.

جوزف کاپورسو، استراتژیست بانک مشترک‌المنافع استرالیا، هشدار داد که برای نتیجه‌گیری درباره واکنش دلار به این تغییرات هنوز زود است.

کاپورسو افزود که نتایج نظرسنجی‌های این هفته مشخص خواهد کرد که آیا کاهش شانس پیروزی ترامپ باعث تضعیف دلار خواهد شد یا خیر.

پوند انگلیس با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱.۲۹۳۱ دلار رسید و دلار استرالیا با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۰.۶۶۹۱ دلار رسید.

بیزنس گزارش داد که پس از تصمیم بانک مرکزی چین درباره نرخ بهره، دلار در معاملات فراساحلی چین در سطح ۷.۲۸۸۱ یوان ثابت ماند.

پیش بینی قیمت دلار

 مجتبی دیبا، کارشناس اقتصادی توضیح داده است اگر قیمت دلار در دو سه روز آینده در کانال هفتم از کریدور پنجم نوسان داشته باشد، امکان برگشت قیمت این اسکناس به نیمه کریدور پنجم وجود دارد. این ریتم کاهشی فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌آورد.

روند قیمت در بازارهای مالی بعد از مشخص شدن نتیجه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به طور پیوسته ریتم کاهشی داشت. این روند نزولی با شروع ایام سوگواری محرم تداوم یافت؛ در حالی که اخبار و رویدادهای نامساعد سیاسی نظیر ترور ترامپ و یا تشدید تنش در منطقه خاورمیانه نتوانست بازارهای مالی به‌ویژه قیمت دلار را افزایش دهد.

در همین راستا، مجتبی دیبا کارشناس اقتصادی به تحلیل تکنیکالی قیمت طلا، سکه و دلار پرداخت و قیمت‌های فعلی را فرصتی مناسب برای ورود به بازارهای مالی عنوان کرد.

وقت خرید سکه است

دیبا در خصوص روند قیمت در بازار سکه با تاکید بر اینکه تعطیلی هفته گذشته باعث عمق کم بازارهای مالی شد گفت: «قیمت سکه در منطقه ۴۰ میلیون تومانی تثبیت شد و در این منطقه پیشروی کرد؛ با وجود این، خریدهای پلکانی در محدوده‌های فعلی منطقی به نظر می‌رسد.»

پیروزی ترامپ باعث تقویت دلار در برابر طلا می‌شود

دیبا از دیدگاه افزایش احتمال رأی آوردن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، موضوع نرخ طلای جهانی را بررسی کرد و توضیح داد:‌ «در صورتی که ترامپ پیروز انتخابات شود، دو احتمال وجود دارد؛ از یک سو کاهش مالیات‌ها رونق اقتصادی را به همراه خواهد داشت و باعث کاهش نرخ بهره خواهد شد. از طرفی، انتخاب ترامپ می‌تواند به نفع دلار و البته کامودیتی‌ها و کریپتوها تمام شود.»

تثبیت قیمت دلار در سطح فعلی، کاهش بیشتر را در پی دارد

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه قیمت دلار، پایین‌تر از کانال هشتم از کریدور پنجم تثبیت شده است گفت: «برای اینکه دلار به نیمه کانال پنجم بازگردد، نیاز است که در روزهای معاملاتی هفته جاری در پایین محدوده مقاومت یعنی در کانال هشتم از کریدور پنجم معامله شود. در صورت تثبیت قیمت دلار در این سطح، می‌توانیم به کاهش بیشتر قیمت اسکناس دلار امیدوار باشیم.»

دیبا در پایان تاکید کرد: «روند نزولی دلار می‌تواند اهرمی برای کاهشی شدن قیمت طلا و سکه در بازار داخلی باشد و فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی فراهم کند.»

منبع:

تجارت نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]