قیمت طلا به مرز جدید رسید! | نرخ انواع سکه در ۱۴ مرداد
قیمت طلا به مرز جدید رسید! | نرخ انواع سکه در ۱۴ مرداد

قیمت طلا و انواع سکه در تاریخ ۱۴مرداد به شرح جدول زیر اعلام شد.

قیمت سکه و طلا را در روز یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ در جدول زیر بررسی کنید. علاوه بر قیمت سکه‌های امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه، می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی طلا، همچنین طلای آبشده و دست دوم را نیز مشاهده نمایید.

قیمت طلا

بروزرسانی:  یکشنبه ۱۴ مرداد

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای ۱۸ عیار / ۷۵۰

۳۶,۹۷۵,۰۰۰

طلای ۱۸ عیار / ۷۴۰

۳۶,۴۸۲,۰۰۰

طلای ۲۴ عیار

۴۹,۳۰۰,۰۰۰

طلای دست دوم

۳۶,۴۸۲,۴۷۰

آبشده کمتر از کیلو

۱۶۰,۲۶۰,۰۰۰

مثقال طلا

۱۶۰,۱۰۰,۰۰۰

انس طلا

۲,۴۴۲٫۶۸

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی

۴۳۸,۰۴۰,۰۰۰

سکه بهار آزادی تک فروشی 

۳۹۰,۸۰۰,۰۰۰

نیم سکه تک فروشی

۲۳۹,۶۰۰,۰۰۰

ربع سکه تک فروشی

۱۵۹,۴۰۰,۰۰۰

سکه گرمی تک فروشی

۷۵,۲۰۰,۰۰۰

تمام سکه (قبل ۸۶)

۳۸۹,۰۰۰,۰۰۰

نیم سکه (قبل ۸۶)

۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰

ربع سکه (قبل ۸۶)

۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰

حباب سکه

حباب سکه امامی

۸۰,۲۲۰,۰۰۰

حباب سکه بهار آزادی

۳۳,۵۸۰,۰۰۰

حباب نیم سکه

۶۰,۸۸۰,۰۰۰

حباب ربع سکه

۶۹,۹۲۰,۰۰۰

حباب سکه گرمی

۳۱,۱۶۰,۰۰۰

 

شرط مهم کاهش قیمت سکه

 امروز بازار طلا و سکه در حالی شروع به کار می‌کند که روز اول هفته برای بازارها با افزایش همراه بود و قیمت طلای آبشده با رشدی که تجربه کرد تا مرز کانال ۱۶ میلیون تومان پیش رفت. قیمت سکه امامی هم با افزایش در کانال ۴۳ میلیون تومان تثبیت داد. 

بازار طلا و سکه که از ابتدای مرداد روند صعودی خود را حفظ کرده‌ است؛ در روز شنبه در کانال‌های خود تثبیت داد و قیمت ها در نزدیکی کانال بالاتر معامله شدند. به گزارش اقتصادنیوز،‌ قیمت طلای آبشده در نیمه دوم کانال ۱۵ میلیون تومان بازگشایی کرد و در ادامه معاملات با افزایش دوپله‌ای تا ۱۵ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان پیش رفت ولی نتوانست روند صعودی خود را ادامه دهد و با کاهش در پله هشتم کانال ۱۵ میلیون تومان قرار گرفت. با صعود بازار طلای آبشده حباب قیمتی آن نیز بر مدار افزایش بود و به یک درصد رسید که عدد قابل توجهی محسوب می شود. 

قیمت سکه امامی که از افزایش معاملات پشت خطی جمعه جا مانده بود؛ روز اول هفته را با گپ مثبت ۶۵۰ تومانی در ۴۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان روز معاملاتی خود را آغاز کرد و در ادامه با نوسان در نیمه دوم کانال ۴۳ میلیون تومان، در ۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار به کار خود پایان داد. قیمت سکه امامی از روز دهم مرداد وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شده است و در معاملات شنبه در این کانال تثبیت داد و فاز صعودی خود را حفظ کرد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، حباب سکه امامی در روز شنبه به ۱۹ درصد رسید و براین اساس ۸ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان از قیمت سکه حباب است.

در معاملات پشت خطی روند قیمتی طلای آبشده و سکه حواله از هم جدا شد. قیمت طلای آبشده در این معاملات با کاهش به پله هفتم کانال ۱۵ میلیون نزول داد اما قیمت سکه حواله با افزایش به کانال ۴۴ میلیون وارد شد. نکته قیمتی معاملات در روز شنبه ایجاد وضعیت بلوکه در بازار طلا و ارز بود.

صندوق‌های طلای بورسی نیز در روز شنبه همگی سبزپوش بودند و در ورود پول به این بازار شاهد ثبت یک رکورد بودیم. ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا به ۴۰۳ میلیارد تومان رسید که بیشترین میزان ورود پول به این بازار بوده است. معامله‌گران هم در توصیف این اتفاق گفتند: «شنبه روز طلایی صندوق‌های طلا بود.»

در روز شنبه بازار ارز نیز حرکت مشابه بازار طلا و سکه داشت. قیمت دلار هرات در ابتدای معاملات دیروز بالا و در کانال ۶۱ هزار تومان شروع کرد و در ادامه با کاهش قیمت درهم، قیمت دلار به کانال ۶۰ هزار تومان افتاد. قیمت دلار نقدی هرات در نهایت در ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان که مرز حمایتی بازار محسوب می‌شود به کار خود پایان داد. اسکناس آمریکایی در جریان معاملات پشت خطی در کانال بالاتر قرار گرفت.

منبع:

ایلنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]