جامعه کارگری گزینه های وزیر کار را نمی خواهد!
جامعه کارگری گزینه های وزیر کار را نمی خواهد!

حسن ایزدی، دبیر اجرایی خانه کارگر رشت خاطرنشان کرد: ما به دنبال خصوصیاتی هستیم که در آقای محجوب جمع است. باید فردی با چنین شاخصه‌هایی از درون جامعه کارگری به‌عنوان وزیر معرفی شود. به ویژه اینکه امسال رهبر معظم انقلاب در روز کارگر فرمودند که «اگر می‌خواهیم حال جامعه خوب باشد، باید حال جامعه کارگری خوب باشد». علت صحبت ایشان این بود که جامعه کارگری و بازنشستگی کشور شامل بیش از نصف جمعیت کشور است و اگر به احوالات آنان رسیدگی کنیم، حال بیشتر جامعه ایران خوب خواهد شد.

حسن ایزدی، دبیر اجرایی خانه کارگر رشت، در مورد امتیازات علیرضا محجوب برای تصدی وزارت کار گفت: به عنوان کسی که در استان گیلان برای موفقیت آقای پزشکیان تلاش زیادی کرده و ستاد کارگری در نقاط مختلف استان برای او راه‌اندازی کرده‌ام، امیدوار بودم که با حضور ایشان، وضعیت کشور و به ویژه کارگران کمی بهبود یابد.

وی افزود: شما می‌دانید که کارگران فاقد امنیت شغلی هستند. بازنشستگان فاقد وضع معیشتی آبرومندی هستند و همه این موارد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوط است. آنچه من می‌گویم مربوط به آن دیداری است که خود آقای مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس جمهور کشورمان با فعالان و سران تشکل‌های کارگری کشور در آن حضور داشته و سخنانی را مطرح کردند. فرمایش خود ایشان این بود که وزیر کار باید باید در بطن جامعه کارگری باشد. بنده از سخن ایشان استفاده می‌کنم و می‌گویم که فردی در بطن جامعه کارگری است که علاوه بر فهمیدن رنج و مشکلات کارگری، روابط و مناسبات کارگری و کارفرمایی را بفهمد. 

ایزدی تصریح کرد: کسانی که امروزه به‌عنوان گزینه وزارت کار مطرح هستند، باوجود همه احترامی که برای آنان و تلاش‌ها و سوابق‌شان قائل هستیم، اما هرکدام با همین شاخصی که آقای پزشکیان مطرح کردند، تناسب داشت، باید انتخاب شود. بنده حساسیتی روی شخص آقای محجوب ندارم و معتقدم هرکس چنین ویژگی‌هایی که شخص آقای پزشکیان هم بر آن صحه گذاشتند، داشته باشد، می‌تواند گزینه سکانداری وزارت کار کشورمان باشد. 

دبیر اجرایی خانه کارگر رشت خاطرنشان کرد: ما به دنبال خصوصیاتی هستیم که در آقای محجوب جمع است. باید فردی با چنین شاخصه‌هایی از درون جامعه کارگری به‌عنوان وزیر معرفی شود. به ویژه اینکه امسال رهبر معظم انقلاب در روز کارگر فرمودند که «اگر می‌خواهیم حال جامعه خوب باشد، باید حال جامعه کارگری خوب باشد». علت صحبت ایشان این بود که جامعه کارگری و بازنشستگی کشور شامل بیش از نصف جمعیت کشور است و اگر به احوالات آنان رسیدگی کنیم، حال بیشتر جامعه ایران خوب خواهد شد. 

وی تاکید کرد: ما از رئیس‌جمهور می‌خواهیم که به گفته خودش عمل کند و هرکدام از گزینه‌ها را به جامعه کارگری نزدیک‌تر می‌بیند، انتخاب کند. هرچند بعید است فرد دیگری را با این شاخصه‌ها بهتر از آقای محجوب پیدا کنند. 

ایزدی در پایان تصریح کرد: محجوب سال‌های سال در حوزه قانونگذاری بوده و طراح برخی از قوانین فعلی حوزه کار ایشان بوده است. عمده این قوانین این روزها اجرا نمی‌شود و به نظر می‌رسد طراح قانون بهتر از هر کس دیگری برای اجرای قانونی که برای تصویب آن تلاش کرده، تعصب به خرج داده و جدی‌تر باشد. آقای پزشکیان هم بر اجرای قانون به شدت تاکید دارد و خودبه‌خود کسانی که با نفس این قوانین آشنا بوده و در تصویب آن نقش داشتند، بهتر از سایرین امکان اجرای آن را دارند. همین اجرای قانون است که حال جامعه کارگری را خوب می‌کند. امیدواریم آقای پزشکیان از آزمایش و امتحان اول خود که تعامل با جامعه کارگری است، رو سفید خارج شود.

منبع:

ایلنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]