پیش بینی قیمت بیت کوین | ریزش در راه است؟
پیش بینی قیمت بیت کوین | ریزش در راه است؟

بیت کوین را می توان مهم ترین ارز دیجیتال دانست که فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته است.

 مارکوس تیلن این را ناحیه خوبی برای ورود می‌داند. به‌نظر می‌رسد اگر بیت کوین سطح حمایتی فعلی را از دست بدهد، ممکن است سطحی حمایتی بعدی پیش روی آن محدوده ۴۰,۰۰۰ دلار باشد.

تیلن معتقد است خریداران تا زمانی که بیت کوین به محدوده ۴۰,۰۰۰ دلار نرسد، باید در یک گوشه بازار منتظر بمانند تا پیش از شروع بولران بعدی در بهترین قیمت وارد شوند.

طبق داده‌های کوین مارکت کپ، آخرین باری که بیت‌کوین در این محدوده معامله شد، ۶ فوریه (۱۷ بهمن) بود که در حدود ۴۲,۵۷۷ دلار قرار داشت.

در زمان نگارش این خبر، بیت‌کوین با قیمت ۵۷,۱۲۸ دلار معامله می‌شود که حدود ۱۰٪ از ۳۱ جولای (۱۰ مرداد) کاهش یافته است.

در حالی که از ماه مارس سطح ۶۰٬۰۰۰ دلار به عنوان یک سطح حمایتی قوی برای بیت‌کوین عمل کرده است، اکنون دو روز است که بیت کوین در زیر این سطح معامله می‌شود.

با توجه به نوساناتی که در کوتاه‌مدت پیش‌بینی شده، تیلن استراتژی «خرید و هولد» را استراتژی مناسبی نمی‌داند، در حالتی که بازار بورس آمریکا میزان ریسک به پاداش (Risk-Reward) بالاتری از بیت کوین و اتریوم دارد.

گزارشی که ۱۰x Research اخیرا منتشر کرد، نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران زیادی که بیت‌کوین‌های خود را در بازه‌ ۶۴,۰۰۰ تا ۶۸,۰۰۰ دلار فروخته‌اند، اکنون منتظر یک نقطه ورود مناسب برای خرید مجدد و ورود به بازار هستند.

معامله‌گران انتظار دارند که قیمت بیت‌کوین از بازه‌ی ۶۰,۰۰۰ تا ۷۰,۰۰۰ دلار خارج شود و سطوح جدید قیمتی را لمس کند، اما هنوز هم ممکن است که قیمت کف پایین‌تری تشکیل بدهد. درست است که کاهش اخیر قیمت باعث شده است تا سرمایه‌گذاران مشتاق به خرید بیت کوین شوند، اما ریزش بازار تا حمایت‌های مهم در روز دوشنبه نشان داد که باید با احتیاط بیشتری عمل کنیم.

اخیراً، ETFهای اسپات بیت‌کوین شاهد خروج مداوم سرمایه بوده‌اند و نسبتا استیبل کوین زیادی وارد بازار نشده‌ است. اینکه قیمت تا این سطح کاهش یافته است و همچنان خریداران زیادی برای آن پیدا نمی‌شود باعث شده نگرانی‌های زیادی برای سرمایه‌گذاران درباره روند بازار به وجود بیاید.

قابل ذکر است که بانک مرکزی ژاپن با این حال، بانک ژاپن دکمه «بازگشت» را فشار نداد، بلکه فقط دکمه «مکث» را فشار داد زیرا ممکن است دوباره نرخ بهره را افزایش دهد.

به طور خلاصه، حتی اگر سایه‌ افزایش نرخ بهره ژاپن هم از روی بازار برداشته شود، کاهش سهام نزدک ممکن است ادامه‌دار باشد و بیت کوین ممکن است ریزش بیشتری را تجربه کند.

سرمایه‌گذاران بیت‌کوین و اتریوم، از لذتی که سرمایه‌گذاران بورس می‌برند بی‌نصیب هستند. بورسی‌ها با کم‌ترین تلاشی روندهای صعودی ثابت و به نسبت شارپ رو به بالا دارند.

به خصوص این‌که برای سه روز متوالی در حال مشاهده خروج جریان نقدینگی از ETFها هستیم که به نظر نمی‌رسد قصد خرید در کف داشته باشند.

با توجه به روند نزولی فعلی بیت‌کوین، سرمایه‌گذاران خرد که اغلب از روندها پیروی می‌کنند، ممکن است برای خرید در کف ETF‌ها تردید کنند.

منبع:

میهن بلاکچین

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]