تجربه گران فروشی در نیم قرن اقتصاد ایران | گران فروشان دستگیر شدند!
تجربه گران فروشی در نیم قرن اقتصاد ایران | گران فروشان دستگیر شدند!

در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران»، هدف این است که با استفاده از اخبار و گزارش‌های اقتصادی، تصویری واضح از وضعیت اقتصادی ایران به دست آوریم.

نگاه روندی این امکان را فراهم می‌آورد که تأثیرات اقتصاد بر دیگر جنبه‌های جامعه ایرانی و همچنین تأثیرپذیری اقتصاد از آن‌ها را در یک چارچوب واحد مورد بررسی قرار دهیم و به سؤالاتی درباره دلایل وضعیت کنونی اقتصادی پاسخ دهیم. وضعیت کنونی اقتصاد ما نتیجه تلاش‌ها و تصمیم‌گیری‌های صورت‌گرفته در دهه‌های گذشته است. در این پروژه، سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۸۴، ۱۳۷۴، ۱۳۶۴ و ۱۳۵۴ از هر دهه انتخاب شده‌اند.

در سال ۱۴۰۳، در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

۲۶ مرداد ۱۳۵۴؛ستاد مبارزه با گرانفروشی تشکیل شد

ستاد مبارزه با گرانفروشی حزب رستاخیز ملت ایران تشکیل شد و ۱۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی آریامهر در این ستاد عضویت یافتند.

مهم ترین وظایف و هدف های ستاد مبارزه با گران فروشی حزب رستاخیز ملت ایران، هماهنگ ساختن کلیه برنامه های مبارزه با گران فروشی در سطح کشور و اجرای طرح های ضربتی در این زمینه است.

با افزوده شدن اصل تثبیت مداوم قیمت ها و مبارزه با گران فروشی به اصول انقلاب شاه و مردم، مبارزه با گرانفروشی وارد مرحله تازه ای شد و حزب رستاخیز ملت ایران برای اجرای فوری و قاطع اصل چهاردهم انقلاب، ستاد مبارزه با گرانفروشی را تشکیل داد.

مهلت مبارزه با گرانفروشی یک ماه دیگر تمدید شد

مهدوی، قائم مقام دبیرکل حزب رستاخیز و وزیر بازرگانی گفت: با پایان گرفتن مهلتی که شاهنشاه آریامهر برای سرکوب کردن گرانفروشی تعیین فرموده بودند، هویدا نخست وزیر و دبیرکل حزب رستاخیز، گزارش جامع اقدامات و فعالیت هایی را که حزب رستاخیز گزارش جامع اقدامات و فعالیت هایی را که حزب و سازمان های مسوول دولتی در امر مبارزه با گرانفروشی و مهار قیمت ها انجام داده اند به شرف عرض شاهنشاه آریامهر رساندند و شاهنشاه مقرر فرمودند مهلت مذکور یک ماه دیگر تمدید شود، تا پس از این مدت در صورتی که مبارزه با گرانفروشی کاملا به نتیجه مطلوب نرسد، دادگاه های نظامی مداخله کنند.

 مهدوی افزود: در امتثال اوامر شاهنشاه آریامهر اکنون که مبارزه با گرانفروشی به صورت برنامه ای مداوم درآمده و به اصول انقلاب شاه و ملت پیوسته است، دولت با شدت هرچه تمامتر این برنامه را ادامه خواهد داد و کوشش می کند تا قبل از اتمام مهلت تعیین شده عوامل گرانی و گران فروشی را با تنبیه گرانفروشان و مجازات کسانی که در امر مبارزه با گران فروشی اخلال می کنند، از میان بردارد و هچنان که موردنظر رهبر خردمند ملت ایران است، روحیه گرانفروشی را در جامعه ایران از میان بردارد.

ده‌ها گرانفروش دیگر در شهرستان‌ها دستگیر شدند

مبارزه پیگیر دولت با گران فروشی در شهرستان ها ظرف ۲۴ ساعت گذشته باز هم شدت بیشتری یافت و تعداد زیادی از گرانفروشان جریمه یا بازداشت شدند.

دیشب در تبریز ۳۵ نفر به اتهام تخلف از قانون نظام صنفی، ۴۶۳ هزار و ۹۵۰ ریال جریمه شدند.

دادگاه ضربتی گرانفروشان تبریز دیشب ۶ کاسب گران فروش را بازداشت کرد و مغازه یکی از آنها را بست.

۳۰ نفر متخلف و گرانفروش در آغاجاری به دادگاه کیفر گران فروشان معرفی شدند و یک محتکر به کمیسیون امنیت اجتماعی تسلیم شد.

وهاب زاده، واردکننده بی.ام.و بازداشت شد

محمد وهاب زاده، سرمایه دار معروف و واردکننده اتومبیل های ب.ام.و به جرم گران فروشی و فریب خریداران و اخلال در امر مبارزه با گران فروشی بازداشت شد. امروز اعلام شد، محمد وهاب زاده مدیرعامل شرکت سهامی خاص «واصاتو» به اتهام گرانفروشی و اخلال در امر مبارزه با گران فروشی بازداشت شده است.

وهاب زاده همچنین با از بین بردن فاکتورها و اسناد و مدارک شرکت درصدد فریب ماموران برآمده است. پرونده سرمایه دار مذکور برای رسیدگی به کمیسیون امنیت اجتماعی ارسال شد.

۲۶ مرداد ۱۳۷۴؛ در مناطق کارگری کشور، خانه های ارزان قیمت ساخته می شود

عملیات ساخت هتل بین المللی تبریز در مراسمی با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی آغاز شد.

مهدی کرباسیان، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: با ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری، پروژه های خانه سازی ارزان قیمت توسط این سازمان در مناطق کارگری کشور اجرا می شود.

۲۶ مرداد ۱۳۸۴؛ توسعه عدالت محور و قسط توام با مهرورزی محور برنامه های دولت احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری برنامه های دولت خود را اعلام کرد. در این برنامه راهبردهای کلان، برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت برای بخش های مختلف و همچنین برنامه هایی برای اقشار مردم گنجانده شده است.

پاره ای از راهبردهای کلان دولت نهم به شرح زیر است:

ارزش ها: کسب رضای الهی از طریق عدالت گستری، مهرورزی، خدمت به بندگان خدا و پیشرفت و تعالی مادی و معنوی کشور.

آرمان: فراهم کردن زمینه های برپایی حکومت عادلانه جهانی از طریق احیای مجدد تمدن اسلامی.

هدف بنیادین: توسعه عدالت محور، اقامه قسط توام با مهرورزی، خدمت و تعالی و پیشرفت.

رسالت: برقراری امنیت و تعالی جامعه و آحاد آن در ابعاد مختلف.

راهبرد کلان: بسط عدالت و توسعه و تعالی همه جانبه و درونزا مبتی بر اسلام ناب محمدی (متناسب با مقتضیات عصر کنونی) و به کارگیری علوم و فنون پیشرفته برای تحقق عدالت و ارتقای سلامت و رفاه اجتماع.

راهبرد اقتصادی: خوداتکایی در تولید، فعال نمودن ظرفیت های اقتصادی، تولید برای صادرات، توزیع عادلانه ثروت، ایجاد اشتغال، محرومیت زدایی، رفع تبعیض، ارتقای قدرت خرید مردم و رفاه اجتماعی.

منبع:

اقتصادنیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]