بررسی کارنامه احمد میدری وزیر پیشنهادی کار | کارگران خیالشان راحت باشد؟
بررسی کارنامه احمد میدری وزیر پیشنهادی کار | کارگران خیالشان راحت باشد؟

لطفعلی بخشی، درباره سوابق میدری می‌گوید: «سوابق ایشان که بسیار درخشان است. آقای میدری هیچ‌گاه با هیچ گروهی تعارض نداشته است و معمولا در هر جایگاهی قرار داشته، کاری شایسته انجام داده است.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هر دولت به عنوان محور اصلی تعاملات اجتماعی و اقتصادی شناخته می‌شود. این وزارتخانه دارای زیرمجموعه‌های وسیعی است و همچنین به تمامی وزارت‌خانه‌های اقتصادی دولت، از جمله صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی و نفت، ارتباط دارد. به طور معمول، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماد کارکرد اجتماعی شناخته می‌شود. کمتر کسی است که از احمد میدری به عنوان فردی با حسن‌خلق و انصاف یاد نکند. اما آیا او در زمینه کارآمدی نیز موفق است؟ در پاسخ به این سوال، لطفعلی بخشی، استاد پیشکسوت اقتصاد در دانشگاه علامه، توضیحاتی ارائه می‌دهد.

او درباره سوابق میدری می‌گوید: «سوابق ایشان که بسیار درخشان است. آقای میدری هیچ‌گاه با هیچ گروهی تعارض نداشته است و معمولا در هر جایگاهی قرار داشته، کاری شایسته انجام داده است.»

او نتیجه می‌گیرد: «به نظر من گزینه بسیار مناسبی برای پست پیشنهادی به شمار می‌رود.»

بخشی درباره نقاط قوت میدری می‌گوید: «او سال‌های سال در وزارت تعاون، کار ور رفاه اجتماعی کار کرده است و کاملا با جو وزارتخانه و ساختار آن آشنا است. پس ایشان را می‌توان از جمیع جهات شایسته دانست.»

این استاد اقتصاد دانشگاه اضافه می‌کند: «وزارت اقتصاد وزارتخانه‌ای بسیار حساس است. از جمله به این دلیل که با کل نیروی کار کشور سرو‌کار دارد؛ با تامین اجتماعی سروکار دارد و شخصیتی با سلامت و صلابت می‌تواند در جایگاه وزیر بسیار کارگشا و منشا اثر باشد.»

او در توضیح این مسائل بیان می‌کند: «آقای میدری در دسته‌بندی‌های سیاسی وارد نشده است، در نتیجه می‌تواند ساختارهای اقتصادی آن وزراتخانه را بدون جهت‌گیری مالی اداره کند.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا وارد نشدن در دسته‌بندی‌های سیاسی از جهتی نمی‌تواند مشکل‌ساز شود  پاسخ می‌دهد: «نه خیر. از این جهت این شخصیت مثبت است که گروه‌های سیاسی باید به هم‌دسته خود پست بدهند و در مقابل آن‌ها متعهد هستند؛ به این معنی می‌گویم که ایشان سیاسی نیست، یعنی تعهدی برای سر کار آوردن و پست دادن به کسی یا گروهی ندارد‌.»

بخشی ادامه می‌دهد: «چون جهت‌گیری سیاسی برای او اصل نیست لاجرم در پی افراد سالم و کارآمد خواهد رفت‌. اما کسانی که تعهد سیاسی دارند مساله‌ای ارجح به سلامت و کارآمدی دارند.»

این استاد دانشگاه درباره قدرت تعامل میدری به عنوان وزیر وزارتخانه مرکزی دولت اظهار می‌کند: «ایشان مدت‌ها استاد دانشگاه و اهل پژوهش بوده است. دو دوره نماینده مجلس بوده است و ساختار سیاسی کشور را می‌شناسد و متوجه است که نباید وارد جنگ و مناقشه شد بلکه تعامل راه‌حل است. برای نمونه برخی محافظه‌کاران هستند که معتقدند مسایل را حتما باید از در قدرت حل کنند؛ میدری قطعا چنین رویکردی نخواهد داشت.»

منبع:

رویداد۲۴

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]