دلار مبادله ای گران شد | در بازار امروز ۳۰ مرداد چه گذشت؟
دلار مبادله ای گران شد | در بازار امروز ۳۰ مرداد چه گذشت؟

وضعیت بازارهای پولی و مالی امروز ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ را در این گزارش مشاهده می کنید.

بازار امروز با کاهش ۵ هزار واحدی شاخص کل بورس آغاز شد. همچنین، قیمت طلا و سکه همچنان در روند افزایشی قرار دارد. همزمان، دلار در بازار مبادله ای با افزایش قیمت مواجه شده است.در این گزارش نگاهی به بازار بورس، طلا، سکه، ارز، ارز دیجیتال و خودرو در ایران داریم.

شاخص کل بورس بالای ۵ هزار واحد ریخت

در تاریخ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳، بازار بورس با کاهش قابل توجهی در شاخص کل روبرو شد و این شاخص با ریزش بالای ۵ میلیون واحد مواجه شد. بورس همچنان با دامنه نوسان محدودی به فعالیت خود ادامه داد. افت شاخص کل منجر به کاهش قیمت بسیاری از نمادهای معاملاتی شد و رنگ قرمز بر روی آن‌ها نمایان گردید.

در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل نزدیک ۳ هزار واحدی ریخت.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند ریزش کاهشی شد تا با ریزش ۸۹۶ واحدی به ۶۸۳ هزار و ۶۹۰ واحدی رضایت دهد.

 

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز شاوان، خاور، کگهر، فرابورس، حسینا، نیان و کزغال هستند.

وضعیت قیمت دلار در آستانه اربعین

در معاملات امروز (سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، به قیمت ۴۹ هزار و ۱۰۱ تومان و حواله دلار نیز به قیمت ۴۵ هزار و ۲۵۴ تومان به فروش می‌رسد.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۵۴ هزار و ۳۵۵ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۵۰ هزار و ۹ تومان رسیده است.

قیمت طلا و سکه امروز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

امروز قیمت طلا و سکه در بازار به سمت افزایش حرکت کرده است.هر اونس طلا، امروز به ۲,۵۱۳ (دو هزار و پانصد و سیزده) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۳۹ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر اونس طلا

قیمت (دلار)
مقدار تغییر
درصد تغییر
تاریخ

۲,۵۱۳
۱۰
۰.۳۹
۱۱:۲۴

۲,۵۰۳
-۵.۰۰
-۰.۲
روز قبل

۲,۵۰۸
۰.۰۰
۰
۲ روز پیش

قیمت طلا افزایش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳,۵۷۳,۴۰۰ (سه میلیون و پانصد و هفتاد و سه هزار و چهارصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۵ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت (تومان)
مقدار تغییر
درصد تغییر
تاریخ

۳,۵۷۳,۴۰۰
۱۶,۲۰۰
۰.۴۵
۱۱:۲۴

۳,۵۵۷,۲۰۰
۴۷,۱۰۰
۱.۳۲
روز قبل

۳,۵۱۰,۱۰۰
۵۰,۷۰۰
۱.۴۴
۲ روز پیش

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۰.۳۲ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۵,۴۶۰,۰۰۰ (پانزده میلیون و چهارصد و شصت هزار) تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی به ۴۲,۴۵۰,۰۰۰ (چهل و دو میلیون و چهارصد و پنجاه هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، بدون تغییر است.

نیم سکه، امروز به ۲۳,۰۰۰,۰۰۰ (بیست و سه میلیون) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۲۱ درصدی داشته است.

همچنین ربع سکه با افزایش ۰.۳۳ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ (پانزده میلیون) تومان معامله شد.

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷,۰۰۰,۰۰۰ (هفت میلیون) تومان قیمت خورد.

بازار خودرو ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ آماده برای یک جهش قیمت بزرگ

قیمت خودرو امروز ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ اعلام شد. بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت‌ها با افت و خیز همراه بوده و این تغییر قیمتی از ۵۰۰ هزار تومان تا ۹۰ میلیون تومان بین محصولات داخلی و مونتاژی با شدت و میزان متفاوت گزارش می‌شود.

قیمت خودرو‌های داخلی

قیمت خودرو‌های مونتاژی

قیمت بیت کوین به دیوار مقاومت رسید؟

بازار ارز دیجیتال امروز ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ نیز نسب به روز گذشته کار خود را با نوسانات  افزایشی نیز آغاز کرده است. به طوری که بازار رمز ارزها امروز با افطایش چشمگیر قیمت مواجه بودند. بیت کوین که در اواخر هفته گذشته به ۶۰ هزار دلار هم رسید با اندکی کاهش مجددا روی ۵۹ هزار دلار ایستاد. اما امروز این ارز دیجیتال  با افزایش ۴.۴۳ درصدی به حدود قیمت ۶۱,۰۱۰.۹۷ هزار دلار رسیده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]