نقش پول های بلوکه شده بر بازار دلار | قیمت ارز چه تغییری کرد؟
نقش پول های بلوکه شده بر بازار دلار | قیمت ارز چه تغییری کرد؟

در پنج روز گذشته از شروع به کار تیم دولت چهاردهم، بازارهای مالی تنها سه روز فعال بوده‌اند. به نظر می‌رسد روز شنبه به دلیل قرار گرفتن بین دو تعطیلی، بازارها چندان رونق نداشتند. به عبارت دیگر، در واقع بازارها فقط دو روز فعال بودند و در این مدت کوتاه، قیمت اسکناس دلار به میزان هزار و ۴۰۰ تومان افزایش یافته است.

دولت چهاردهم به رهبری مسعود پزشکیان از ابتدای شهریور به‌طور رسمی کنترل اقتصاد و بازارها را به عهده گرفت. تیم اقتصادی دولت جدید قیمت دلار را در نیمه بالایی کانال هشتم از کریدور پنجم تحویل گرفت، اما در سه روز معاملاتی اخیر، اخبار به نفع دولت پزشکیان پیش نرفت و اکنون این ارز در آستانه ورود به کریدور ششم قرار دارد.

دولت پزشکیان با تایید صلاحیت تمامی وزرای پیشنهادی از سوی مجلس شورای اسلامی رسماً از اول شهریور ۱۴۰۳ مسئولیت اداره امور کشور را در دست گرفت. قیمت دلار در نخستین روز شهریور در نیمه بالایی کانال هشتم از کریدور پنجم قرار داشت و اسکناس آمریکایی با این قیمت، تحویل دولت مسعود پزشکیان شد.

طی پنج روز اخیر که از آغاز به کار تیم دولت چهاردهم می‌‌گذرد، بازارهای مالی سه روز فعال بوده است. می‌توان گفت روز شنبه نیز به دلیل قرارگیری میان دو تعطیلی، بازارها رونق چندانی نداشتند. به عبارت دیگر، عملاً بازارها دو روز فعال بودند و در این مدت محدود، اسکناس دلار هزار و ۴۰۰ تومان گران شد.

​اخبار سیاسی با دولت چهاردهم یار نبود!

هفته گذشته معامله‌گران امید داشتند با به ثمر نشستن نشست قاهره با موضوع پیشبرد مذاکرات با هدف آتش‌بس در غزه، روند قیمت دلار کاهشی شود. این در حالی بود که سیگنال‌هایی نیز از سوی وزیر امور خارجه دولت چهاردهم مبنی بر ازسرگیری مذاکرات برجام و بهبود روابط با سایر کشورها نیز در رسانه‌ها منتشر شد.

به نظر می‌رسد بخت با نخستین روزهای دولت چهاردهم یار نبود و قیمت دلار متاثر از بی‌نتیجه ماندن نشست قاهره و آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها میان اسرائیل و حماس در روز یکشنبه چهارم شهریور قیمت این اسکناس را به مرز کریدور ششم نزدیک کرد.

چالش بعدی بازار ارز چیست؟

باید در نظر داشت موضوع پیش‌فروش خودرو و پول‌های بلوکه‌شده در حساب وکالتی بعد از تعیین تکلیف نتیجه قرعه‌کشی خودروها، مساله‌ای است که به طور قطع در ادامه کار دولت چهاردهم می‌تواند به چالشی برای بازارهای مالی تبدیل شود. باید دید راهکار دولت پزشکیان برای ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پول بلوکه‌شده متقاضیان خودرو چیست؟

آخرین نرخ یورو مبادله ای

یورو مبادله ای، امروز به ۵۴,۷۹۸ (پنجاه و چهار هزار و هفتصد و نود و هشت ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۱۳ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر یورو مبادله ای

قیمت (تومان)
مقدار تغییر
درصد تغییر
تاریخ

۵۴,۷۹۸
-۷۶.۰۰
-۰.۱۴
۱۳:۰۱

۵۴,۸۷۴
۲۰۶
۰.۳۷
۲ روز پیش

۵۴,۶۶۸
۱۸۷
۰.۳۴
۴ روز پیش

آخرین نرخ پوند

پوند، امروز به ۷۸,۸۰۰ (هفتاد و هشت هزار و هشتصد ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۸۸ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر پوند

قیمت (تومان)
مقدار تغییر
درصد تغییر
تاریخ

۷۸,۸۰۰
۷۰۰
۰.۸۸
۱۳:۰۱

۷۸,۱۰۰
۳۵۰
۰.۴۴
۲ روز پیش

۷۷,۷۵۰
۸۵۰
۱.۰۹
۴ روز پیش

آخرین نرخ درهم امارات مبادله ای

همچنین درهم امارات مبادله ای با افزایش ۰.۱ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۱۳,۳۸۲ (سیزده هزار و سیصد و هشتاد و دو ) تومان معامله شد.

قیمت لیر ترکیه امروز

لیر ترکیه، امروز به ۱,۷۵۵ (یک هزار و هفتصد و پنجاه و پنج ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۵۶ درصدی داشته است.

آخرین نرخ دلار کانادا

همچنین دلار کانادا با افزایش ۱.۱۳ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۴۴,۲۰۰ (چهل و چهار هزار و دویست ) تومان معامله شد.

قیمت دلار استرالیا امروز

دلار استرالیا، امروز به ۴۰,۴۵۰ (چهل هزار و چهارصد و پنجاه ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۷۴ درصدی داشته است.

قیمت دینار عراق امروز

دینار عراق در بازار داخلی هم ۴۵ (چهل و پنج ) تومان قیمت خورد.

منبع:

تجارت نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]