ارزش سهام عدالت در ۶ شهریور اعلام شد
ارزش سهام عدالت در ۶ شهریور اعلام شد

امروز ۶ شهریور ۱۴۰۳، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۷ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۱۹۹ تومان افزایش یافت. امروز هم مجمع عمومی عادی فوق‌العاده سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان چهارمحال و بختیاری برگزار نگردید. با وجود وعده‌های داده شده، سود سهام عدالت در ماه خرداد واریز نشد و در تیر و مرداد نیز خبری از آن نبود. اما احتمال می‌رود که در ماه شهریور، مرحله سوم سود سهام مربوط به سال مالی پایان یافته در اسفند ۱۴۰۱ پرداخت گردد.

امروز سه‌شنبه (۶ شهریور ۱۴۰۳)، ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزار تومانی با در نظر گرفتن تمامی افزایش سرمایه‌های شرکت‌های بورسی به ۶ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۱۴۸ تومان رسید.

شاخص کل بازار بورس نیز با ۴۷۵۱ واحد افزایش در ارتفاع ۲.۰۶۸.۰۲۳ و شاخص هم وزن در ارتفاع ۶۴۴.۹۷۸ واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات امروز بازار بورس۵۱۵۵ میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم ۶۷۴۵ هزار میلیارد تومان قرار داد.

بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار بورس از طریق نمادهای فملی،شبندر،شتران،تاصیکو،فولاد،تاپیکو،نوری صورت گرفت و شاخص های آریا،خاور،فصبا،ساوه،شگویا، انتخاب،وگردش بیشترین تاثیر را بر شاخص بازار فرابورس گذاشتند. اغلب نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با افزایش قیمت مواجه شدند.

مجمع سرمایه گذاری سهام عدالت

مجمع عمومی عادی فوق‌العاده سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان چهارمحال و بختیاری، امروز (۶ شهریور ۱۴۰۳) به علت عدم دستیابی به حد نصاب قانونی، برگزار نگردید.

پیش‌تر این شرکت اعلام کرده بود در راستای اجرای مصوبه شورای عالی بورس در خصوص برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، سهامداران بر اساس ترتیبات تعیین شده در مقررات، برای حضور در جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده این شرکت رأس ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه ۶ شهریور ماه ۱۴۰۳ به صورت حضوری به آدرس استان شهرکرد، خیابان آیت الله کاشانی، کوچه ۲۳، پلاک ۲۴ مراجعه یا همزمان به صورت الکترونیکی از طریق تارنمای https://dima.csdiran.ir در مجمع شرکت کنند.

​ بر اساس این گزارش،  استماع گزارش هیات‌ مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۱۴۰۳/۰۶/۳۱، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، انتخاب اعضای هیات‌مدیره، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره، استماع گزارش فعالیت هیات مدیره برای سال‌های مالی منتهی به( ۱۳۹۹/۰۶/۳۱، ۱۴۰۰/۰۶/۳۱، ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ و ۱۴۰۲/۰۶/۳۱) استماع گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت برای سال‌های مالی منتهی به ۱۳۹۹/۰۶/۳۱، ۱۴۰۰/۰۶/۳۱، ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ و ۱۴۰۲/۰۶/۳۱)، بررسی و تصویب صورت‌های مالی حسابرسی شده سال‌های مالی منتهی به ۱۳۹۹/۰۶/۳۱، ۱۴۰۰/۰۶/۳۱، ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ و ۱۴۰۲/۰۶/۳۱، بررسی معاملات موضوع ماده ۱۲۹ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت برای سال‌های مالی منتهی به ۱۳۹۹/۰۶/۳۱، ۱۴۰۰/۰۶/۳۱، ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ و ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ دستور جلسه مجمع امروز این شرکت بود.

خرین وضعیت واریز سود سهام عدالت

سود سهام عدالت طی سال های اخیر در دو مرحله، یکی در پاییز و دیگری در اواخر زمستان به حساب دارندگان سهام عدالت واریز شده است. سال گذشته سود سهام عدالت در مرحله دوم حدود ۳۰ درصد کمتر از مرحله اول بود. همچنین در سال ۱۴۰۲ سود سهام عدالت متوفیان نیز پرداخت شد. وعده داده شده افرادی که در زمستان سال گذشته سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند در خردادماه ۱۴۰۳ حساب آنها شارژ خواهد شد.

سود سهام عدالت علیرغم وعده ها در ماه خرداد واریز نشد و در تیر و مرداد هم خبری نبود اما این امکان وجود دارد که در ماه شهریور مرحله سوم سود سهام سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ در ماه مرداد واریز شود.

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار  گفت: همچنان خبری از واریز سود سهام عدالت از سمت سه شرکت نیست.

او افزود: پالایشگاه بندرعباس ۲ هزار میلیارد تومان، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۳ هزار میلیارد تومان و مپنا هم حدود ۵۵۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت را واریز نکردند.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این پرسش که با این شرکت‌ها آیا برخوردی صورت خواهد گرفت؟ اظهار کرد: گزارش تخلف احتمالی برای این شرکت‌ها تهیه و به مراجع رسیدگی به تخلفات هم ارسال شده است. اما اکنون چیزی که مهم است این خواهد بود که بتوانیم با پیگیری‌های خود سود سهام عدالت را کامل وصول و الباقی سود سال ۱۴۰۱ را به حساب مشمولان واریز کنیم.

شرط سجامی شدن؛ گامی ضروری برای انتقال سهام عدالت متوفیان

وراثی که قصد دارند سهام عدالت متوفیان خود را دریافت کنند، ابتدا باید به سامانه سجام مراجعه کرده و فرایند سجامی شدن را انجام دهند.

این شرط برای تمامی وراث الزامی است و بدون آن امکان انتقال سهام و دریافت سود وجود نخواهد داشت. مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، تأکید کرده است که این شرط باید توسط همه وراث رعایت شود.

فرایند انتقال سهام عدالت به وراث

یکی از ویژگی‌های برجسته سامانه میراث، رایگان بودن فرایند انتقال سهام عدالت به وراث است. این انتقال از طریق شعب منتخب بانک‌ها و کارگزاری‌ها انجام می‌شود و هیچ هزینه‌ای برای وراث در بر نخواهد داشت. بانک‌های ملی، ملت، پارسیان و تجارت از جمله بانک‌هایی هستند که این خدمات را ارائه می‌دهند.

منبع:

جماران

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]