فوری | زمان واریز علی الحساب همسان‌سازی بازنشستگان اعلام شد
فوری | زمان واریز علی الحساب همسان‌سازی بازنشستگان اعلام شد

حجت کاظمی، مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد، با قدردانی از صبوری و آرامش بازنشستگان، اعلام کرد که با پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان برنامه و بودجه، بخشی از مبلغ علی‌الحساب همسان‌سازی تا ۷۲ ساعت آینده به حساب بازنشستگان محترم صندوق واریز خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد اعلام کرد که طی ۷۲ ساعت آینده، بخشی از مبلغ علی‌الحساب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان این صندوق واریز خواهد شد.

حجت کاظمی (مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد) اظهار کرد: ضمن تشکر از صبوری و متانت بازنشستگان، با پیگیری‌های صورت گرفته از سازمان برنامه و بودجه، بخشی از مبلغ علی الحساب همسان‌سازی تا ۷۲ ساعت آینده به حساب بازنشستگان معزز صندوق واریز می‌شود. 

حجت کاظمی در صفحه اجتماعی خود نوشت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سازمان برنامه و بودجه، بخشی از مبلغ علی الحساب همسان‌سازی تا ۷۲ ساعت آینده به حساب بازنشستگان صندوق واریز می‌شود و صدور احکام مربوطه نیز در دست اقدام است.

همچنین رضا فیضی نژاد، معاون امور فنی و بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، اعلام کرد که اگر سازمان‌های اداری و استخدامی و همچنین سازمان برنامه و بودجه نسبت به تهیه و ارسال جداول مربوطه اقدام کنند، احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری می‌تواند در عرض ۲۴ ساعت و به سرعت صادر شود.

وی تاکید کرد: براساس دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری در دولت جدید، این صندوق با جدیت پیگیر دریافت جداول و محاسبه مبلغ متناسب سازی است تا هرچه سریعتر احکام اصلاحی مربوطه را صادر کند.

فیضی نژاد تصریح کرد: طبق ماده ۴ آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری موضوع تصویب نامه شماره ۶۸۹۶۹/ت۶۲۷۷۰هـ مورخ ۱۴۰۳/۵/۱ هیات وزیران، مقرر شده تا سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه کشور جداول مربوط به نحوه شناسایی و طبقه بندی بازنشستگان را براساس مبلغ پرداختی توسط شاغلان مشابه و همطراز در پایه، رتیه، مرتبه، طبقه، درجه، گروه یا سایر عناوین مشابه و با ملاک قرار دادن ۳۰سال سابقه تهیه و به این صندوق ابلاغ کنند.

وی افزود: تا این لحظه، جداول مربوط به اجرای قانون که مبنای محاسبه مبلغ متناسب سازی برای هر بازنشسته و همچنین افراد مشمول، از سوی سازمان‌های مذکور، ابلاغ نشده است.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: با وجود مباحث مربوط به جداول متناسب سازی و منابع مالی مورد نیاز، صندوق بازنشستگی کشوری آمادگی دارد به محض دریافت جداول و تامین منابع مالی به سرعت و ظرف ۲۴ ساعت نسبت به صدور الکترونیک احکام بازنشستگان مشمول اقدام کند.

این در حالیست که ظاهراً هنوز محاسبه جداول متناسب‌سازی تکمیل نشده است؛ معاون امور فنی و بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری از صدور احکام اصلاحی متناسب سازی حقوق بازنشستگان این صندوق در صورت ابلاغ جداول مربوطه و محاسبه مبلغ متناسب سازی، در اسرع وقت خبر داد.

احکام متناسب‌ سازی حقوق صادر شد

همچنین جزئیات تازه‌ای درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی منتشر شد. بر اساس تصمیمی که میان سازمان تأمین اجتماعی و کانون بازنشستگان اتخاذ شده، به زودی احکام متناسب‌سازی صادر خواهد شد. در این راستا، نشستی مشترک با حضور میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، رئیس و اعضای هیئت مدیره و بازرسان کانون عالی کشور برگزار گردید

در این جلسه رئیس ،اعضای هیئت مدیره و بازرسین کانون عالی پس از بحث و تبادل نظر با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به توافق رسیدند تا احکام متناسب سازی بر اساس مفاد بند۱ برنامه هفتم توسعه هم برای سایرسطوح و هم برای حداقل بگیران بازنشسته تامین اجتماعی صادر شود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در این جلسه ضمن اعلام آمادگی برای موضوع متناسب‌ سازی گفت: با مشارکت و همفکری نمایندگان کانون عالی کشور و سازمان تامین اجتماعی احکام متناسب سازی برای بازنشستگان سایر سطوح و جامعه حداقل بگیرصادر می‌شود و سازمان بر اساس طرح دو فوریتی دولت به مجلس متناسب سازی برنامه هفتم را برای حداقل بگیران نیز همانندسایر سطوح اعمال خواهد کرد.

در این جلسه توافق شد که با توجه به  اجرای  متناسب سازی برنامه هفتم توسعه در راستای پرداخت ۳ میلیون تومان علی الحساب به سایر سطوح و حداقل بگیران که در تیرماه صورت گرفت و نهایتاً پس از صدور احکام متناسب سازی باقیمانده ۴۰ درصد متناسب سازی درسال اول برنامه هفتم توسعه به بازنشستگان مشمول این طرح پرداخت بشود.

در این جلسه تصمیم بر این شد که به زودی احکام متناسب سازی صادر خواهد شود.

پنج ماه از سال گذشته و هنوز هیچ خبری از متناسب‌سازی حقوق نیست. در این مدت، مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی در استان‌های مختلف بارها تجمعات اعتراضی برگزار کردند و به مقابل سازمان تأمین اجتماعی رفتند، اما وضعیت همچنان بدون تغییر باقی مانده است. مدیران این سازمان حاضر به پاسخگویی به بازنشستگان نیستند و مشخص نمی‌کنند که متناسب‌سازی و افزایش حقوق چه زمانی و به چه شکل انجام خواهد شد.

در این میان، وضعیتِ ازکارافتادگان و مستمری‌بگیران زیر حداقلی که کمتر از ۳۰ سال سابقه بیمه پردازی دارند، به مراتب بدتر است؛ این بخش از مزدبگیران با حقوقی که کمتر از ۱۰ میلیون تومان یا حدود این رقم است و در حالیکه به دلیل بیماری‌های ناشی از کار سخت، توان انجام کار جدید ندارند، با سختی بسیار زندگی می‌کنند و حتی قادر به تامین یک سفره‌ی بسیار حداقلی نیستند.

منبع:

ایلنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]