دستگیری مجید عشقی از شایعه تا واقعیت
دستگیری مجید عشقی از شایعه تا واقعیت

رئیس سازمان بورس اعلام کرد که هیات مدیره این سازمان وام‌هایی را برای مدیران و کارکنان بورس تصویب و پرداخت کرده است، نه برای خود. وی افزود که این وجوه از منابع داخلی سازمان تأمین شده و هیچ ارتباطی با منابع بانکی ندارد.

مجید عشقی در واکنش به انتشار نامه سازمان بازرسی کل کشور در خصوص تخصیص تسهیلات به اعضای هیات مدیره سازمان بورس، بیان کرد: ادعای اینکه هیات مدیره سازمان وام را برای خود تصویب و پرداخت کرده، به‌طور قطع یک دروغ بزرگ است.

وی اضافه کرد: شورای عالی بورس براساس ماده ۴ قانون اوراق بهادار مسئولیت تعیین حقوق و دستمزد مزایای هیات مدیره سازمان بورس را برعهده دارد، این مبالغ هم براساس مصوبه شورا پرداخت شده و پرداخت چنین مبالغی در تمامی نهادهای پولی و مالی متناظر یک روال کاملا عادی است و حتی گاه در برخی نهادها مبالغ پرداختی بیشتر از این ارقام است.

رئیس سازمان بورس تاکید کرد: مدیران و کارکنان سازمان بورس، به خاطر شرایط خاص این نهاد، با محدودیت‌های متعددی مواجه‌اند، در نتیجه برای حفظ منابع انسانی نهاد ناظر بازار سرمایه، لازم است این تسهیلات پرداخت شود. شورای عالی بورس هم براساس همین موضوع با پرداخت تسهیلات موافقت کرده است.

عشقی گفت: ما هم تمام مدارک و مستندات را برای بررسی به دستگاه‌های نظارتی ارایه کرده‌ایم تا مشخص شود هیچ گونه ابهامی در پرداخت این وام‌ها وجود نداشته است.

وی اعلام کرد: به‌دلیل وجود تعارضات منافع، این مبالغ از محل منابع خود سازمان پرداخت شده و از منابع بانکی نبوده است.

مجید-عشقی

خبر دستگیری مجید عشقی تکذیب شد

در برخی رسانه‌ها روز گذشته خبری درباره بر دستگیری مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جزیره قشم و در حین خروج از کشور منتشر شد.

خبرگزاری قوه قضاییه میزان در این باره نوشت: پیگیری‌های خبرگزاری میزان نشان می‌دهد این خبر از اساس کذب است و صحت ندارد.

 


منبع:

تسنیم

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]