خرید طلا قسطی بدون پیش پرداخت ویژه بازنشستگان |  دنیا به کام این قشر شد!
خرید طلا قسطی بدون پیش پرداخت ویژه بازنشستگان |  دنیا به کام این قشر شد!

قیمت طلا روز به روز در حال افزایش است و اغلب افراد برای حفظ ارزش پول خودشان هم که شده، ترجیح می دهند طلا بخرند. اما با توجه به گرانی ها و تورم بالایی که در کشور وجود دارد، قدرت خرید پایین است و مردم به خرید قسطی رو آورده اند. در این گزارش به بررسی نحوه خرید طلا به صورت قسطی می پردازیم. بازنشستگان چطور می توانند طلا را قسطی بخرند؟ جزئیات شرایط آن را در مطلب بخوانید.

گسترش نیوز- سارا سمیع شمس: قیمت طلا در ماه های اخیر جهشی سرسام آور به خود گرفته است و باعث شده است هر گرم طلای ۱۸ عیار در یک ماه اخیر حداقل ۵۰۰ هزار تومان گران تر شود. از آن طرف قیمت سکه هم تحت تاثیر نوساناتی که در بازار طلا وجود دارد، صعودی شده و قیمت سکه امامی را به بالای ۵۰ میلیون تومان برساند. بنابراین بازار طلا وضعیت را رو به رشد و افزایشی نشان داده است. کاملا مشخص است که در این وضیعت نتوان راحت مصنوعات مورد نظر را خرید و پول زیادی برای خرید نیاز است. طلافروشان دست به اقدامی متفاوت زدند و شرایط خرید قسطی طلا را برای خریداران فراهم کردند. خرید قسطی طلا کمک می کند با سرمایه ای اندک و در چند مرحله بتوانید طلای مورد نظر خود را خریداری کنید.

در همین رابطه خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز در این گزارش به بررسی شرایط مختلف درباره فروش قسطی طلا به خریداران پرداخته است که در ادامه می خوانیم.

خرید طلا اقساطی

خرید قسطی در همه کالاها رایج است و بسیاری از فروشگاه های کوچک و بزرگ به کمک این ترفند اقدام به جذب مشتری می کنند. معمولا در جامعه ای که مردم آن با اقتصاد تورمی روبرو است، ارزش پول روز به روز کمتر می شود و همچنین قدرت خرید مردم کاهش می یابد. در این وضعیت، شرایط خرید در همه حوزه ها سخت می شود و مردم مایحتاج اصلی زندگی خود را از طریق شرایط خرید اقساطی انجام می دهند. اما قصد داریم توضیحی درباره نحوه خرید قسطی طلا بپردازیم. طلا جزء مایحتاج ضروری خانواده ها نیست اما می تواند سرمایه خوبی مخصوصا برای زنان خانه دار باشد.

طلا-خرید

اغلب این تصور وجود دارد که فقط طلافروش هایی که شما را می شناسند، طلا را قسطی به شما می فروشند اما با گشت و گذاری در سطح شهر، بازار طلا و یا سایت های خرید و فروش آنلاین با مواردی روبرو می شویم که کاملا واضح درباره نحوه خرید اقساطی طلا توضیحاتی را ارائه داده اند. به عنوان مثال در تصویر زیر یک طلافروش شرایط مربوط به فروش قسطی طلا را گفته است. طلافروش شرایط فروش قسطی طلا را تا سقف ۵۰ میلیون تومان اعلام کرده است و همچنین بازه زمانی پرداخت اقساط را از ۲ ماه تا ۱۲ ماه ذکر کرده است. البته تاکید کرده است که در زمان خرید قسطی طلا همان لحظه آن را تحویل می گیرید.

طلا-قسطی

فروش قسطی طلا به بازنشستگان تامین اجتماعی

جالب است بدانید که در مورد طلا هم شرایط ویژه خرید قسطی برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی وجود دارد. برخی طلا فروشان در طرح فروش قسطی خود از این افراد برای خرید طلای قسطی دعوت به عمل آورده اند. 

فروش-طلا-بازنشستگان

خرید طلا قسطی بدون ضامن

برخی از طلا فروشان نیز ادعا کرده اند که می توانید طلا را از آن ها به صورت بدون ضامن ولی قسطی بخرید. این طلا فروش شرایط خود را در باز پرداخت ۳ ماهه، ۶ ماهه و ۱ ساله عنوان کرده است.

فروش-طلا-قسطی

توصیه مهم درباره خرید قسطی طلا

خرید طلا همیشه با یک سری نکات مهم همراه بوده است. باید مراقب باشید در زمان خرید حتما فاکتور به شما ارائه شود و تمام مشخصات مصنوعات طلا خریداری شده دقیق و با جزئیات ثبت شده باشد. همچنین در زمان خرید طلا توجه کنید که حتما آن واحد صنفی دارای مجوز از طرف اتحادیه طلا و جواهر باشد تا اگر زمانی به مشکل برخوردید، امکان پیگیری آن وجود داشته باشد. برخی در زمان خرید طلای قسطی اقدام به خرید طلای دست دوم می کنند به این دلیل که اجرت طلای نو را نپردازند، اما باید مراقب باشید تا در زمان خرید طلای دست دوم کلاه بزرگی سرتان نرود! اگر شما هم تجربه ای درباره خرید طلا به صورت دست دوم یا خرید قسطی طلا دارید در این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز حوزه اقتصاد و تحولات قیمت طلا و سکه در بازار، به سرویس بانک و بیمه پایگاه خبری گسترش نیوز مراجعه کنید.



کدخبر:
۳۳۸۰۰۵


سارا سمیع شمس

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]