فشار های مجلس به وزیر کار جواب داد | زمان اجرای طرح همسان سازی اعلام شد
فشار های مجلس به وزیر کار جواب داد | زمان اجرای طرح همسان سازی اعلام شد

حسینعلی حاجی دلیگانی ، نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای میدری و دولت نباید فکر کنند که متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تنها با قانون شدن اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به سراغ سازمان برنامه و بودجه برود و با رئیس‌جمهور مذاکره کند تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان باقی‌مانده از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان که در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ ذکر شده، برای تأمین اجتماعی وصول شود. همچنین تأمین اجتماعی نیز با توجه به تغییرات مدیریتی باید اقدام به اجرای این قانون کند.

ولی داداشی در مورد جلسه امروز کمیسیون اجتماعی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جلسه امروز کمیسیون اجتماعی به موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص داشت و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی ادامه داد: مقرر شد تمام صندوق‌ ها و همچنین سازمان تامین اجتماعی احکام این عزیزان را نهایتاً تا آخر آبان آماده کنند و طبق قانون مادر برنامه هفتم توسعه اجرایی شود.
 
مجلس

حسینعلی حاجی دلیگانی ، درباره آخرین وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و این‌که چرا این قانون تا این حد با تاخیر و موانع رو به‌رو شده است، گفت: فکر می‌کنم که هنوز آقای میدری وارد اراده قاطع برای پیگیری این موضوع نشده یا باید بیشتر از این مایه بگذارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای میدری و دولت فکر نکنند متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان فقط قانون شدن اجرایی می‌شود، یادآورشد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بایستی سراغ سازمان برنامه و بودجه برود، با آقای رئیس‌جمهور صحبت کند و  ۱۰۰ همتی که از ۱۳۰ همت باقی مانده و در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ آمده است را برای تامین اجتماعی وصول کند، از آن طرف تامین اجتماعی هم با توجه به تغییر مدیریتی که داشته بایستد و این قانون را اجرایی کند.

وی افزود: از سوی دیگر در بحث اصلاح، لایحه دو فورتی که داده بودند را ما هم بررسی می‌کنیم اگر نیاز بود در مجلس سریع‌تر آن را حل کنیم که برای حداقل‌بگیرها مشکلی نباشد.

حاجی دلیگانی درباره این‌که کدام گروه از این قشر شامل قانون متناسب‌سازی می‌شوند، بیان کرد: گفته می‌شود فقط کسانی که حداقل‌بگیر هستند شامل متناسب‌سازی می‌شوند، این‌ها را گفتند و برایش هم دولت لایحه آورده است و ما باید دنبال کنیم که به سرانجام برسد. محکم ایستاده‌ایم که متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا شود.


منبع:

ایلنا



کدخبر:
۳۳۸۶۲۹

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]