چهارشنبه, ۱۴ شهریور , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 153632
  • 04 سپتامبر 2024 - 14:59
  • 6 بازدید
  • ۰ دیدگاه

افزایش سهم خودروهای هیبریدی از تولید داخل/ ناترازی برق مهم است یا بنزین؟

وزارت صمت اعلام کرد که با توجه به مشکلات ناترازی بنزین در کشور، خودروسازان سهم خودروهای دوگانه‌سوز و هیبریدی از تولید داخل را افزایش دادند.

به گزارش اکوایران، از زمان حضور عباس علی‌آبادی به عنوان وزیر صمت دولت سیزدهم، تلاش دولت برای واردات و تولید خودروهای برقی و هیبریدی افزایش یافت. او ابتدا تاکید بر واردات خودروهای برقی داشت و از برقی‌سازی خودروهای فعلی تولید داخل نیز استقبال می‌کرد. حمایت علی‌آبادی از این مساله اکنون به جایی رسیده است که به‌رغم کاهش تولید خودرو از ابتدای سال، میزان تولید خودروهای دوگانه‌سوز و هیبریدی افزایش یافته است. حالا با تغییر وزارتخانه او از صمت به نیرو، همچنان به نظر می‌رسد سازوکار وزارت صمت در زمینه خودروهای برقی و هیبریدی تغییر شگرفی نکرده است.

 مهرداد خسروی، مدیرکل دفتر صنایع خودرو در وزات صمت اعلام کرد که میزان تولید خودروهای دوگانه سوز از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد، نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۵ درصدی داشته است که در این مدت تولید خودروهای هیبرید نیز به بیش از ۱۲۰۰ دستگاه رسیده است. 

این مقام در وزارت صمت پیش‌بینی کرد که تا پایان سال حدود ۵۰۰۰ دستگاه خودروی برقی و هیبریدی در کشور تولید خواهد شد. همچنین حدود ۶۰۰۰ دستگاه خودروی برقی دیگر نیز در فرآیند ترخیص از گمرکات کشور قرار دارند. 

ناترازی در برق یا بنزین؟

خسروی در ادامه صحبت‌هایش توضیح داد:«با توجه به اینکه در بخش بنزین ناترازی وجود دارد، وزارت صمت دو موضوع افزایش تولید خودروهای دوگانه‌سوز و تولید خودروهای برقی در کشور را با هماهنگی سایر سازمان‌های ذیربط در حال اجراست.»

حال با توجه به این اظهارنظر مدیر کل دفتر صنایع خودرو در وزارت صمت، این مساله مطرح می‌شود که برقی‌سازی یا تولید خودروهای هیبریدی مشکل ناترازی را برطرف خواهد کرد؟ در مجموع کدام ناترازی مهم‌تر است؟ ناترازی برق یا ناترازی بنزین؟

در تابستان امسال مشاهده شد که وضعیت ناترازی برق در کشور تا چه حد خطرناک است. حتی علی‌آبادی که تاکید بر مصرف خودروهای برقی داشت، اکنون تغییر موضع داده و اعلام کرد که مردم بجای مصرف کولر از پنکه استفاده کنند. 

به نظر می‌رسد صنعت خودروسازی در کشور به یک سیاست‌گذاری واحد و منسجم نیاز دارد. این نقشه راه صنعت خودرو باید فاقد علایق شخصی یا حتی بر اساس سکان‌داران یک وزارتخانه باشد تا این صنعت رو به افول در نهایت راه رشد و توسعه خود را پیدا و در این مسیر حرکت کند. 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار خودرو در میانه تعطیلات: نسبتا ثابت با چند استثنا + جدول قیمت 03 سپتامبر 2024

بازار خودرو در میانه تعطیلات: نسبتا ثابت با چند استثنا + جدول قیمت

اکوایران: بازار خودروهای داخلی و مونتاژی در روزهای اخیر آرامش نسبی داشته و تغییرات قیمتی قابل توجهی در آن مشاهده نشده است. امروز هم که میانه دو روز تعطیل بود وضعیت به همین منوال بود، البته با چند استثنا.

کلاهبرداری از ۲۷ هزار نفر از طریق پیش فروش خودرو/ صدور کیفرخواست و تقاضای انحلال برای دو شرکت 03 سپتامبر 2024

کلاهبرداری از ۲۷ هزار نفر از طریق پیش فروش خودرو/ صدور کیفرخواست و تقاضای انحلال برای دو شرکت

اکوایران: سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد: کیفرخواست پرونده موسوم به طراوت نوین رضایت خودرو پس از اتمام تحقیقات در دادسرای استان قزوین صادر شد.

سقوط تارا در روز کاهشی بازار خودرو + جدول 01 سپتامبر 2024

سقوط تارا در روز کاهشی بازار خودرو + جدول

اکوایران: بازار خودرو امروز روند کاهشی به خود گرفت. البته برخی از داخلی‌ها و مونتاژی‌ها ثبات قیمت را نیز تجربه کردند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم بانک اقتصاد منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.