عقب گرد تاریخی در شهرداری؛بازگشت امضاهای طلایی+سند
عقب گرد تاریخی در شهرداری؛بازگشت امضاهای طلایی+سند

اکوایران: به تازگی دسترسی های ویژه ای به شهرداران مناطق در حوزه شهرسازی داده شده که کارشناسان شهرسازی آن را فعال شدن امضاهای طلایی در مناطق توصیف می کنند.

به گزارش اکوایران،معاون شهرسازی نامه ای به سازمان فن آوری شهرداری تهران ارسال کرده که جزییات آن نشان می دهد: اختیار شهردار تهران به شهرداران مناطق درخصوص امکان فراهم کردن رسید نقشه براساس ضوابط پیش از تشکیل پرونده در مرداد سال ۹۸ در سامانه شهرسازی تفویض شده است.

در نامه ای که ازسوی معاونت شهرسازی و معماری به سازمان فن آوری و اطلاعات و ارتباطات شهرداری زده شده تاکید شده به منظور چابک سازی، بهبودعملکرد، توزیع بهینه وظایف و مسئولیت ها، تمرکززدایی، تسریع و تسهیل در امر خدمات رسانی و افزایش رضایت شهروندان این دسترسی ها به شهرداران مناطق داده شده است.

از مرداد سال ۹۸ فرآیند صدور پروانه هوشمند و امکان کنترل ضوابط طرح تفصیلی در صدور پروانه فراهم شد که در انضباط بخشی به حوزه شهرسازی موثر بود. تعیین حدود اختیارات شورای معماری و کمیسیون داخلی مناطق هم به این نظم بخشی کمک کرد.

براساس نامه جدید معاونت شهرسازی و معماری موضوع ایجاد دسترسی ویژه برای شهرداران مناطق در فرآیند صدور مجوزها برای املاک دارای دستور نقشه قبل از مرداد ۹۸ فراهم می شود.

یک کارشناس حوزه شهرسازی درخصوص بازگشت اختیارات شهرداران مناطق به اکو ایران  آن را ایجاد شبه کمیسیون ماده ۵ در مناطق توصیف می کند و می گوید :‌این سوالات مطرح می شود که چه تعداد پرونده دارای شرایط خاص وجود دارد که چنین امکانی را برای مدیریت مناطق برای صدور مجوز با اختیارات تام ایجاد می کنیم؟ چرا مدیریت مناطق به موازات مراجع قانونی بررسی تغییرات طرح تفصیلی یعنی کمیسیون ماده پنج صاحب اختیار تغییر در طرح تفصیلی می شوند و چنین اختیاری برای تفویض وظایف یک مرجع قانونی از کجا حاصل شده است؟

ساز و کار نظارت بر ایجاد چنین دسترسی ویژه چیست؟ بواسطه وجود چنین دسترسی ویژه ای در گذشته پرونده های متعدد حقوقی در در سطح مناطق وجود دارد که حقوق عامه مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]