چمران در حاشیه دویست و چهلمین جلسه رسمی شورا گفت:  مقرر بود هر ماه گزارش اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل به صحن شورا ارائه دهد؛ بار دیگر از معاون حمل و نقل دعوت می‌شود به صحن آمده و در این باره گزارش لازم را ارائه دهد.  وی با تأکید بر اینکه خرید دستگاه‌های اتوبوس جدید […]

چمران در حاشیه دویست و چهلمین جلسه رسمی شورا گفت:  مقرر بود هر ماه گزارش اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل به صحن شورا ارائه دهد؛ بار دیگر از معاون حمل و نقل دعوت می‌شود به صحن آمده و در این باره گزارش لازم را ارائه دهد. 

وی با تأکید بر اینکه خرید دستگاه‌های اتوبوس جدید مشکلاتی داشته و در کش و قوس اداری است؛ بیان کرد: موضوع واگن‌های مترو حل شده و امیدواریم به موقع تحویل داده شود  در خصوص اتوبوس‌ها تا جایی که مطلع هستیم؛ هنوز به قرارداد نهایی نینجامیده یا بهتر بگوییم عملیاتی نشده که این مربوط به قراردادهای خارجی است. اما قراردادهای داخلی در حال انجام بوده و قرارداد خرید ۲ هزار دستگاه اتوبوس عادی و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی منعقد شده و به مرور در حال تولید و تحویل است. در مجموع تعداد ۶۵۰ دستگاه تحویل داده شده است. در این زمینه با سه کارخانه قرارداد بسته شده که در حال انجام کار هستند، اما ما به این کارخانه‌ها اکتفا نکرده‌ایم و از شرکت‌های خارجی هم در این زمینه یاری گرفتیم. 

رئیس شورا با بیان اینکه خرید خارجی باید بسیار زودتر انجام و عملیاتی شود، گفت: می‌گویند هر چه از شورا در این باره سؤال می‌شود تنها جواب « نمی‎دانم» شنیده می‌شود. بله، اما هدف ما این است که اگر وعده‌ای داده می‌شود، صادقانه باشد. یعنی اگر کاری انجام نشده، اطلاعات غلط داده نشود. مهم این است که آن کس که نداند و بداند که نداند.

چمران در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با تغییر دولت تعامل با دولت به چگونه خواهد بود، بیان کرد:  فکر نمی‌کنم مناسبات به هم بریزد؛ چراکه مسیر پیش رو به شکلی بوده است که  تغییر دولت، خللی در روند کار ایجاد نخواهد کرد و این سیاست‌ها دنبال خواهد شد. موضوع نهایی شدن قراردادها نیز ناظر بر انتقال منابع مالی و امضاست، ممکن است آنچه اینجا مطرح می‌شود؛ با آنچه وزارت کشور اعلام می‌کند متفاوت باشد. نکته این است که کارخانه‌های طرف قرارداد برای سایر کشورها از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی نیز تولید دارند و ما باید منتظر باشیم تا نوبت ما هم برسد.

وی در ادامه در خصوص برگزاری نمایشگاه ساختمان در خیابان سئول نیز گفت: این موضوع مایه تعجب ما نیز است. گویا قصد دارند این نمایشگاه را امسال هم در سئول برگزار کنند. این موضوع در دست پیگیری است. نمایشگاه ساختمان پر ازدحام بوده و برگزاری آن در این محل باعث آزار شهروندان خواهد بود با توجه به بازگشایی مدارس این وضع تشدید خواهد شد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]