شهرداری تهران مدعی شد:‌ساماندهی ۳۶۲۲ آسیب‌دیده اجتماعی در  ۱۰ روز
شهرداری تهران مدعی شد:‌ساماندهی ۳۶۲۲ آسیب‌دیده اجتماعی در  ۱۰ روز

اکوایران :‌سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از ساماندهی ۳ هزار و ۶۲۲ آسیب‌دیده اجتماعی در فاز دوم طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران خبر داد.

سید محمد نقیب با بیان این که در طرح ۱۰ روزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تهران،حدود ۳هزار و ۶۲۲ آسیب دیده اجتماعی ساماندهی شدند که این تعداد شامل ۳هزار و ۳۳۱ مرد و ۲۹۱ زن بوده است گفت:‌ در فاز دوم طرح ساماندهی،۱۰۰ متکدی جذب شدند که از این تعداد ۶۶ مرد و ۳۴ زن مورد ساماندهی قرار گرفتند. همچنین یک هزار و ۳۵۸ نفر بی‌خانمان و کارتن خواب مورد ساماندهی قرار گرفتند که یک هزار و ۳۰۴ نفر از آنها مرد و ۵۴ نفر از آنها زن بودند.

نقیب با بیان اینکه در این طرح ۷۹ کودک کار و خیابان نیز ساماندهی شدند، گفت: از این تعداد ۷۴ نفر از آنها پسر و ۵ نفر از آنها دختر بودند.

او به آمار معتادان متجاهر نیز اشاره و بیان کرد:  ۲ هزار و ۸۵ معتاد متجاهر شناسایی و مورد ساماندهی قرار گرفتند که از این بین یک هزار و ۸۸۷ نفر مرد و ۱۹۸ نفر زن بودند. این آمار مربوط به فاز دوم طرح ۱۰ روزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران بوده است که ۱۶ خرداد ماه به پایان رسید .

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: ۸۳۷ نفر از این آسیب دیدگان اجتماعی جذب مراکز یاورشهر سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران شدند و یک هزار و ۱۹۸ نفر به مددسراهای پایتخت معرفی شدند. ۳۷ نفر هم تحویل بهزیستی شدند و ۷۸۴ نفر به نیروی انتظامی تحویل داده شدند. در این بین ۷۷ نفر راهی مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهر تهران شدند و علاوه بر تحویل ۱۵ نفر به خانواده از ۴۱ نفر نیز تعهد کتبی گرفته شد و سپس ترخیص شدند.

 نقیب در پایان گفت: ۴۰۵ مددکار اجتماعی و ۲۱۴ ضابط قضایی در فاز دوم طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران به صورت شبانه روزی حضور فعال داشتند تا در مجموع ۳۶۲۲ آسیب دیده اجتماعی در این طرح مورد ساماندهی قرار بگیرند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]