حاشیه‌اش هم‌زمان با کلنگ‌زنی آن در سال ۸۳ آغاز شد. زمینی که پارکینگ تئاتر شهر بود در زمان ساخت، به تالار قشقایی لطمه زد و اعتراض هنرمندان تئاتر را به دنبال داشت. حکم توقف ساخت مسجد بدون گنبد و مناره «مجتمع فرهنگی و مذهبی ولیعصر» در شورای چهارم صادر شد،   همان زمان مشاوری برای طرح […]

حاشیه‌اش هم‌زمان با کلنگ‌زنی آن در سال ۸۳ آغاز شد. زمینی که پارکینگ تئاتر شهر بود در زمان ساخت، به تالار قشقایی لطمه زد و اعتراض هنرمندان تئاتر را به دنبال داشت. حکم توقف ساخت مسجد بدون گنبد و مناره «مجتمع فرهنگی و مذهبی ولیعصر» در شورای چهارم صادر شد،  

همان زمان مشاوری برای طرح گرفته شد تا این بنا دارای گنبد و مناره شود، اما این بنا با همان طراحی تکمیل و در سال ۹۷ آماده بهره‌برداری شد. با‌این‌حال، پروژه‌ای که سال‌هاست  فعالیت‌های عمرانی آن به اتمام رسیده، هنوز برنامه‌ای برای بهره‌برداری ندارد!

 اما دلیل تأخیر در بهره‌برداری از این پروژه چیست؟ در دوره گذشته مدیریت شهری مقاومت یک روحانی که در سال‌های دور مسئولیت نمازخانه‌ای در این محل را بر عهده داشت و بعد از تکمیل آن خود را مالک کل بنا می‌دانست، دلیل حاشیه‌های ایجاد شده برای این پروژه بود. او مدتی پیش از دنیا رفت اما باز هم قفل بهره‌برداری از این مجموعه باز نشد. صرف پارکینگ و انبارهای این بنا مدت‌ها به طور غیررسمی بهره‌برداری شد و محل کسب درآمد بود.  

مدتی پیش علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران درخصوص سرانجام این بنا به اکوایران گفته بود: متأسفانه به خاطر کاربری‌های خاص این بنا از زمان ساخت تا به حال، تقریباً به جهت فرهنگی کاربرد مثبتی نداشته است، دراین دوره پیشنهادهای مختلفی برای کاربری این بنا مطرح شد که در این مکان، مجموعه فعالیت‌های فرهنگی-اجتماعی، هنری و… انجام شود. یکی از مباحثی که تقریباً به نتیجه رسیده و شهرداری تا به حال روی آن ایستاده اما هنوز عملیاتی نشده این است که آنجا در اختیار اداره کل امور بانوان قرار گیرد و فعالیت‌های فرهنگی- اجتماعی مربوط به زنان انجام شود. البته تا قبل از اینکه بتوانیم مسجد کوچکی نه در بوستان بلکه در نزدیکی آن به عنوان جایگزین انتخاب کنیم یا بسازیم یا تغییر کاربری دهیم، نماز جماعت در شبستان آن انجام می‌شود و شهرداری منطقه نیز باید امکانات لازم در این خصوص را در اختیار نمازگزاران قرار دهد. براساس تصویب شورای سامان‌دهی مساجد قرار شد تغییر کاربری آن به تدریج اتفاق بیفتد و زمانی که مسجدی در اطراف چهارراه ولیعصر احداث شود کاملاً مسجد از اینجا انتقال داده می‌شود و کل پیکره آن در اختیار طراحی جدید فرهنگی قرار می‌گیرد.

اما باز هم این پروژه موضوع اختلاف بهره‌برداران از این پروژه و شهرداری تهران شده است. تا آنجا که برخی از نماز گزاران این مسجد می‌گویند مدتی تیغه‌ای در میانه مسجد کشیده شده که امکان استفاده از وضوخانه وجود نداشته است. علیرضا نادعلی درخصوص این پروژه به اکوایران توضیح داد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]