بهره برداری یک دوربرگردان دیگر درتهران/ جزییات ابرپروژه غرب تهران
بهره برداری یک دوربرگردان دیگر درتهران/ جزییات ابرپروژه غرب تهران

اکوایران :‌ دوربرگردان غیرهمسطح شرق به شرق شهید همدانی طی مراسمی امروز با حضور معاون فنی عمرانی شهرداری تهران و شهردار منطقه ۲۲ به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اکوایران، هادی حق‌بین معاون فنی عمرانی شهرداری  در آیین افتتاح دوربرگردان غیرهمسطح شرق به شرق بزرگراه شهید حسین همدانی  با اشاره به این که  نگاه مدیریت شهری در دوره ششم به پروژه‌های عمرانی بر مبنای اثرگذاری و کارایی طرح‌ها با اولویت طرح‌های نیمه کاره است، برهمین اساس حدود ۸۶ نقطه در سطح شهر تهران به جز پروژه‌های عمرانی مناطق، به عنوان پروژه‌های فرامنطقه‌ای وجود دارد که همگی در حال حاضر فعال هستند گفت : توزیع این پروژه‌ها در سطح شهر تهران نیز بر مبنای عدالت صورت گرفته و البته نکته مهم‌تر لزوم وجود اتحاد و همکاری بین بخشی در سطوح مختلف مدیریت شهری و سایر بخش‌ها و نهادها با شهرداری تهران بوده که به خوبی شکل گرفته است. بی‌تردید اگر امروز همکاری بسیار گسترده شهرداری با پلیس راهور نبود تحقق این اهداف بزرگ امکان‌پذیر نبود.

او ادامه داد: اتفاقی که در میدان جی صورت گرفت در راستای بهره‌برداری از کلان پروژه‌ای که اثرگذاری بسیاری دارد از ارزش بالایی برخوردار است که این موضوع نیز با تشکیل ساعت‌های بسیار جلسات کارشناسی محقق شده است. در حقیقت انسداد میدان جی براساس ماه‌ها تلاش و همکاری صورت گرفته که اگر ابعاد و پیچیدگی‌های این پروژه را برای مردم تشریح کنیم به بزرگی و کارایی این پروژه پی خواهند برد. بی‌تردید اقدامات حوزه فنی عمرانی شهرداری تهران نتیجه جلسات کارشناسی بسیار زیاد است .یکی از موضوعات اصلی به عنوان نیاز شهر و مطالبه مردم آسفالت شهر است که سال گذشته رکورد بسیار خوبی به ثبت رسید و امسال نیز هدف‌گذاری بزرگتری را در این حوزه دنبال خواهیم کرد.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: ۶۳۰ هزار تن آسفالت‌ریزی در سال جاری تاکنون انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۳ درصد رشد را تجربه کرده است. همه این اقدامات با فعال شدن اتاق فکر با برنامه ریزی و براساس کارشناسی انجام شده است. باید کارکرد و هزینه‌های روز پروژه‌ها مورد توجه قرار گیرد و تحقق این مهم با همکاری کارشناسان انجام خواهد شد.

 دراین مراسم  مهدی صداقتی ؛ مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران هم  گفت: بنا داریم که امسال ۲۵ پروژه اینچنینی افتتاح کنیم البته تاکنون چهار پروژه در سال جاری افتتاح شده است. هر ماه پروژه ها را تکمیل وتحویل شهروندان ‌خواهیم داد. با ۲۵ پروژه سال های گذشته و چهار پروژه امسال به آمار ۲۹ پروژه تکمیل تقاطعات رسیدیم.

او با بیان اینکه این پروژه ها تنها مربوط به بخش های بزرگراهی است افزود: با لحاظ کردن پروژه های آسفالتی و موارد مشابه تعداد پروژه های تکمیلی بیش از ۲۹ پروژه خواهد شد. پروژه زیرگذر شرق به شرق بزرگراه شهید همدانی در ابتدای این دوره مدیریت شهری برای شهرداری تهران به صورت ضرب‌الاجل تعریف شد. در ابتدا مدت زمان ۴۵ روز محور بزرگراه شهید همدانی به جهت اصلاح روی عرشه پل مسدود شد. اقدام اصلاحی انجام شده ما را بر این داشت که دسترسی را در این مسیر تعریف کنیم که با زیرگذری به طول ۹۰۰ متر و با کاهش مسیر ۳ کیلومتری دسترسی های بزرگراه همدانی را تکمیل کنیم.

وی تاکید کرد: در انجام این پروژه چند معارض ملکی و تاسیساتی وجود داشت. زمین متعلق به شرکت لاستیک سازی با همکاری شهرداری منطقه ۲۲ در اختیار پروژه قرار گرفت و بلافاصله عملیات عمرانی باقی مانده تکمیل شد و غیر از این موضوع ما معارض برقی را در تقاطع با این پروژه داشتیم که توسط مدیریت اداره کل برنامه ریزی حوزه فنی و عمران و شرکت برق منطقه ای به بهترین نحو پیش رفت و عملا این دو موضوع اصلی به سرانجام رسیدند.

وی افزود: سال گذشته پروژه R۱۲ را داشتیم که این پروژه هم تحت قرارداد با قرارگاه خاتم انجام شد که در منطقه اثرگذار بود و در این دوره مدیریت شهری تعدد پروژه ها را در این منطقه داشتیم تا عقب ماندگی زیرساخت های شریانی در این منطقه را کم‌ کنیم.

صداقتی با اشاره به پروژه هایی که در آینده افتتاح خواهد شد گفت: طی دو ماه پیش رو چند پروژه تحویل شهروندان خواهد شد . پروژه گلبرگ در آخر تیرماه افتتاح می شود که تداخل های ترافیکی در بزرگراه باقری را حل می کند و در بزرگراه باقری ۷ پروژه تعریف کردیم و بعد از این ۷ پروژه وضعیت این بزرگراه مطلوب خواهد شد.

وی ادامه داد: در مردادماه دو افتتاح خواهیم داشت. بازگشایی اول مربوط به فاز سوم پروژه نواب تندگویان است که نقش موثری در رفع اختلال ترافیکی خواهد داشت و دومین بازگشایی دسترسی بزرگراه رسالت به یاسینی است که جزو پروژه‌های قدیمی شهر است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران تاکید کرد: رویکرد شهردار تهران تکمیل پروژه های معطل مانده از دوره های قبلی است. نوید ما به هم شهروندان غرب تهران این است که ابرپروژه محور دوگاز که قراردادش با پیمانکار منعقد شده و عملیات اجرایی آن که ادامه محور کرمان خودرو به فهمیده است را در برنامه کاری داریم که احتمالا به این دوره از مدیریت شهری نخواهد رسید اما برنامه های آن تنظیم و تهیه شده است.

مسعود نصرتی شهردار منطقه ۲۲ تهران هم دراین مراسم گفت :  این پروژه برای منطقه ۲۲ از ارزش بسزایی برخوردار است که خوشبختانه امروز به بهره‌برداری رسید و قطعا رضایتمندی شهروندان را به همراه خواهد داشت هرچند شاید این پروژه از حیث مبلغ ریالی در مقایسه با سایر پروژه‌های که در پایتخت اجرا می‌شود قابل توجه نباشد.

وی اضافه کرد: بعضا پروژه بزرگی به واسطه تکمیل پروژه‌های کوچک‌تر در کنار آن ناکارآمد می‌شود. در این دوربرگردان نیز شاهد چنین موضوعی بودیم که خوشبختانه امروز با همت سازمان مهندسی عمران شهرداری تهران این پروژه تکمیل و در خدمت شهروندان تهرانی قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۲۲ ادامه داد: در تهران پروژه‌هایی شبیه به این پروژه دوربرگردان زیاد است که به واسطه احداث یک رمپ و روبل و یا یک کنارگذر، کارایی کامل برای کلان پروژه شکل نگرفته است. در بسیاری از شهرداری‌ها اتمام این نوع از پروژه‌ها بی‌منطق است و از نظر آنها سرمایه‌ گذاری و گذاشتن وقت برای چنین پروژه‌هایی ضروری نیست، اما خوشبختانه در این دوره مدیریت شهری به پروژه‌ها نگاه شهروندمدار داریم.

شهردار منطقه ۲۲ تاکید کرد: پروژه‌هایی ظرف ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته در تهران اجرایی شده اما متاسفانه به صورت کامل تکمیل نشده و شاهد کارایی ۱۰۰ درصدی آنها نیستیم، لذا امروز یکی از ۲۵ پروژه‌ای که هدف حوزه عمران شهرداری تهران بوده است به بهره‌برداری نهایی رسید.

 هادی حق‌بین در حاشیه این مراسم هم به خبرنگاران گفت: زمانبندی این پروژه حدود ۱۴ الی ۱۵ ماه به طول انجامید که در فرایند اجرای این پروژه با دو معارض جدی روبرو بودیم.

وی افزود: در جنوب این پروژه شرکت لاستیک‌سازی مکانی را داشت که رایزنی‌ها برای واگذاری و تملک این مکان انجام گرفت. همچنین یکی دیگر از معارضین این پروژه بر می‌گردد به تاسیسات برقی که در همین ارتباط نیز با بخش مربوطه رایزنی‌هایی صورت گرفته و عملیات اجرایی این پروژه تسریع پیدا کرد.

حق‌بین با اشاره به اینکه پروژه دوربرگردان غیرهمسطح شرق به شرق بزرگراه شهید حسین همدانی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است، گفت: این پروژه شبکه غربی بزرگراهی تهران را تکمیل   در آینده نزدیک پروژه دوگاز در دو فاز اجرا خواهد شد.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: پروژه دوگاز از منطقه ۲۱ آغاز و در منطقه ۲۲ ادامه پیدا می‌کند و هم اکنون در منطقه ۲۱ قرارداد با پیمانکار منعقد و تجهیز کارگاه صورت گرفته است.

وی پروژه دوگاز را یکی از مهمترین پروژه‌ها در غرب تهران عنوان کرد و گفت: این پروژه می‌تواند تاثیرات بسزایی را در کاهش ترافیکی در این محدوده‌ها در غرب تهران داشته باشد.

حق‌بین همچنین به ادامه شاخه غربی آزادراه یادگار امام اشاره کرد و گفت: در این ارتباط نیز همکاری‌های لازم با پلیس راهور انجام و میدان جی در ماه گذشته مسدود شد. ان‌شاءالله پروژه یادگار امام نیز در زمانبدی پیش‌بینی شده افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

حق‌بین در ادامه در خصوص آخرین وضعیت پروژه نواب -تندگویان تأکید کرد: این پروژه در ۳ فاز آماده شده است که دو فاز آن به بهره‌برداری رسیده است و  ظرف ماه‌های آتی فاز سوم آن که فاز مهم آن محسوب می‌شود به بهره‌برداری خواهد رسید و در واقع با اجرای این ۳ فاز، میدان بهمن اصلاح هندسی خواهد شد.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران همچنین در ارتباط با پروژه بعثت در محدوده ترمینال جنوب نیز گفت: همزمان با جمع‌آوری پل بعثت فعلی، فعالیت نصب پل جدید انجام خواهد شد که طول این پل دو کیلومتر خواهد بود و قراردادهای پیمانکار منعقد و در حال حاضر فرآیند تجهیز کارگاه در حال انجام است و با اجرای این پل دو کیلومتری در محدوده فعلی پل بعثت چند تقاطع حذف خواهد شد.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت نصب یونیت‌های جدید بر روی پل‌های مکانیزه افزود: در همین ارتباط قرارداد خرید و نصب ۶۵ عدد یونیت با یکی از شرکت‌های داخلی انجام شده است که ۵۱ دستگاه آن تحویل داده شده است و در حال حاضر ۳۱ دستگاه از یونیت‌های اشاره شده در حال نصب قرار دارند.

حق‌بین با تاکید بر اینکه فرآیند نصب یونیت‌های اشاره شده با سرعت در حال انجام است، گفت: قطعا در ماه‌های آتی شهروندان شرایط بهتری را از پل‌های مکانیزه خواهند دید. همچنین تمهیداتی برای جمع‌آوری کانکس‌های زیر پل‌ها انجام شده که شکل و شمایل جدیدی به زیر پل‌ها خواهد داد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]