ادعای بزرگ زاکانی نقش برآب شد؛اعتراض تشکری هاشمی به خلاف گویی شهرداری
ادعای بزرگ زاکانی نقش برآب شد؛اعتراض تشکری هاشمی به خلاف گویی شهرداری

اکوایران :‌رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درخصوص عدم پرداخت پیش پرداخت قرار داد واگن های چینی گفت:‌سه سال آقایان در جلسات هیئت وزیران می رفتند و می گفتند هیچ مشکلی نداریم حالا که آن دولت تمام شده و اولین روز دولت جدید شده، به ما می گویند قرض گرفتیم این نوع کار کردن به دور از اخلاق مدیریتی است.

به گزارش اکوایران ،هنوز بخشی از پیش پرداخت قرار داد واگن های چینی پرداخت نشده است هفته گذشته مهدی چمران به رسانه‌ها گفت که هنوز ۱۵ درصد قرارداد واگن‌های چینی به حساب طرف چینی واریز نشده و نزدیک به ۱۰ درصد قرارداد از طرف شهردار پرداخت شده است. علیرضا زاکانی و مدیرانش بارها چشم در چشم رسانه‌ها و در صحن علنی شورای شهر خطاب به اعضای شورا اعلام کردند دولت این پول را پرداخت کرده، اما در نخستین روز فعالیت دولت جدید اعلام شد که وزارت کشور این پول را در جای دیگر هزینه کرده است. او می‌گوید شهرداری تمام تلاش خود را کرده تا اعتبار مورد نیاز را فراهم و آبروداری کند.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر می گوید: با این که نفت اختصاص داده شده به این قرار داد فروخته شده اما جای دیگر هزینه شده است ،شهرداری مجبور شد قرض کند و مبالغ را خود بپردازد تا آبرویش نرود و ساخت واگن‌ها آغاز شود که انجام شد. امیدواریم کارگزاران دولت نیز سهم خود را بپردازند و حتی رقم قرض نیز پرداخت شود. آنها شروع به ساخت کار کرده‌اند، اما تحویل نخواهند داد.

او تاکید می کند که اگر این قرار داد به نتیجه نرسید آبروی مدیریت شهری ششم می رود و پایان دوره است و در دوره قبل هم  می‌خواستند کار کنند و اینجا نبودند که کار نکنند، اما مشکل وجود داشت و نمی‌شد.

سیدجعفرتشکری هاشمی؛ رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درخصوص مبلغ باقی مانده قرار داد واگن های چین به اکو ایران می گوید :‌گمان نمی کنم شهرداری تهران  بتواند این مبلغ را پرداخت کند. این که تا کنون از جایی قرض یا امانت گرفتند، چون در ردیف های بودجه چنین چیزی نداشتیم، به نوعی تخطی از بودجه مصوب است و در عین حال شهرداری تهران   توانی ندارد؛ صد و خرده ای میلیون یورو که می خواسته پرداخت کند بیش از بودجه مصوب بخش عمرانی ماست و قادر به تامین چنین منابعی نیستیم؛ مگر این که شهرداری تهران   فوریت بیاورد و گزارش به صحن شورا بدهد که اولا چرا نتوانسته بگیرد و چرا قبلا گفتند گرفتیم و الآن می گوید نگرفتیم و سپس راهکارهای پیشنهادی بیاورند که چه کارهایی می شود انجام داد؟!

او ادامه می دهد :‌چون بسیاری از ردیف های بودجه ما باید صرف کارهای اضطراری شهر شوند و طبعا اگر با بودجه های عمرانی نتوانیم این را جبران کنیم، شهرداری تهران   بایستی به فوریت همه چیز را به وضعیت بودجه مصوب برگرداند.

تشکری هاشمی درخصوص تکلیف دولت درخصوص پرداخت قرار داد واگن های چینی هم گفت :‌هنوز رئیس دولت در دفترش ننشسته نمی توانیم طلبکار باشیم. سه سال آقایان  در جلسات هیئت وزیران می رفتند و می گفتند هیچ مشکلی نداریم و طی این سه سال هم از انجام کار به ما خبر می دادند؛  حالا که آن دولت تمام شده و اولین روز دولت جدید شده، به ما می گویند قرض گرفتیم و بقیه اش را هم نداریم بدهیم که این نوع کار کردن به دور از اخلاق مدیریتی است؛ ولی حالا که فهمیدیم تا کنون خلاف واقع به شورا گزارش دادند، حتما باید در شورا تصمیماتی برایش بگیریم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]