در بخش دیگری از این گزارش به مفهوم تراکم جمعیت شهری اشاره شده است. مفهومی که به زعم کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس مفهومی اساسی در برنامه‌ریزی شهری، سیاستگذاری توسعه و حوزه‌های مرتبط مانند مسکن، معماری و آمایش سرزمین است. یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که در شهرهای مختلف ایران توزیع متفاوتی از تراکم مشاهده می‌شود […]

در بخش دیگری از این گزارش به مفهوم تراکم جمعیت شهری اشاره شده است. مفهومی که به زعم کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس مفهومی اساسی در برنامه‌ریزی شهری، سیاستگذاری توسعه و حوزه‌های مرتبط مانند مسکن، معماری و آمایش سرزمین است.

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که در شهرهای مختلف ایران توزیع متفاوتی از تراکم مشاهده می‌شود که براساس اطلاعات بانک داده‌ها، میانگین حسابی تراکم شهرهای ایران، ۳۹ نفر بر هکتار و میانگین وزنی برابر ۵۹ نفر بر هکتار است که باتوجه به لحاظ نشدن ۴۰۰ شهر عمدتا با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر در این بررسی برآورد می‌شود که کمیت محاسبه شده برای متوسط‌های تراکمی کاهش پیدا کند.

در این بررسی مشخص شده که بیشترین تراکم در میان شهرهای ایران متعلق به گلستان در استان تهران با ۱۸۴ نفر بر هکتار بوده در حالیکه این مقدار برای شهر تهران ۱۴۱ نفر بر هکتار به دست آمده است.

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]