بهترین برند فندک لاکچری و کلکسیونی کدام است
بهترین برند فندک لاکچری و کلکسیونی کدام است

امروزه فندک به عنوان یک کالای لاکچری، کلکسیونی و لوکس تبدیل شده. بسیاری از افراد این محصول را برای استفاده روزمره هم خرید نمی‌کنند. بلکه به عنوان یک کالای کلکسیونی خرید می‌کنند.

به گزارش بازار، امروزه فندک به عنوان یک کالای لاکچری، کلکسیونی و لوکس تبدیل شده. بسیاری از افراد این محصول را برای استفاده روزمره هم خرید نمی‌کنند. بلکه به عنوان یک کالای کلکسیونی خرید می‌کنند. حتی برخی از افراد، از فندک لاکچری به عنوان یک هدیه لوکس استفاده می‌کنند. اگر شما هم قصد دارید با بهترین برندهای فندک لاکچری آشنا شوید، در این مقاله همراه ما باشید.

یک فندک لاکچری و کلکسیونی، چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
قطعا برای تبدیل شدن یک فندک به فندک کلکسیونی، ویژگی‌های خاصی باید وجود داشته باشد. در ادامه مهم‌ترین ویژگی های یک فندک لاکچری را شرح داده‌ایم.
استفاده از فلز گران‌قیمت
برخی برندها در فندک‌های خود از فلزهای گران‌قیمتی مثل نقره یا طلا استفاده می‌کنند. برای مثال، زیپو در بسیاری از محصولات لیمیتد ادیشن خود، از روکش طلا استفاده می‌کنند. هرچقدر وزن و نسبت طلا در بدنه‌ی این محصولات بیشتر باشد، معمولا قیمت بالاتری دارد. همچنین بسیاری از محصولات این برند روکش نقره دارند. محصولاتی که روکش نقره دارند حتی با قیمت‌هایی بیش از ۴۵ میلیون نیز به فروش می‌رسند!

استفاده از سنگ‌های گران قیمت
فندک‌هایی که از سنگ‌های گران قیمت مثل یاقوت یا الماس استفاده می‌کنند، قیمت‌های بسیار زیادی دارند. مثلا زیپو در بدنه‌ی برخی فندک‌های خود از نگین سواروفسکی استفاده کرده است! همین موضوع باعث شده قیمت این محصول بسیار بالا باشد.

تولید در تعداد محدود
بسیاری از تولیدکننده‌های بزرگ فندک، برخی فندک‌های خود را بصورت محدود تولید می‌کنند. حتی بعضا این فندک‌ها شناسنامه دارند. برای مثال فندک‌های ۹۰ سالگی زیپو، همگی دارای شناسنامه هستند و در تعداد محدود ۱۰۰۰ عددی تولید شده‌اند! در واقع فقط ۱۰۰۰ نسخه از این مدل در جهان وجود دارد. هر محصول هم شناسنامه‌ای دارد که چندمین نسخه از آن ۱۰۰۰ نسخه است!

لوکس برند بودن تولیدکننده
یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت فندک لاکچری، برند آن است! برای مثال، محصولات زیپو معمولا قیمت بالاتری نسبت به دیگر برندها دارند. زیپو محصولاتی با قیمت بیش از ۲ میلیارد تومن نیز دارد.
بهترین برند فندک لاکچری کدام است؟
برندهای تولیدکننده‌ی مختلفی وجود دارد که تلاش در تولید فندک‌های لاکچری و کلکسیونی دارند. اما کدام برند بهترین گزینه برای خرید است؟ در ادامه به معرفی این برندها می‌پردازیم:
زیپو (Zippo)
زیپو معروف‌ترین و بهترین برند تولیدکننده‌ی فندک کلکسیونی است. این برند ابتدا با هدف اختراع یک فندک جدید که با یک دست روشن شود، محصولات خود را وارد بازار کرد. سپس این محصولات در جنگ جهانی استفاده شدند. پس از سال‌ها محصولات این برند تبدیل به محصولات لوکس و کلکسیونی شد.
دسته‌بندی های متفاوتی با توجه به موارد مختلف برای فندک زیپو وجود دارد. از جمله میتوان به فندک های زیپو سری کلاسیک، وینتیج، آرمور کیس، لیمیتد ادیشن و … اشاره کرد. هر کدام از این دسته بندی ها ویژگی های خاصی دارد. به عنوان مثال فندک‌های زیپو تولید محدود (Limited Edition) هستند که به آنها فندک کلکسیونی نیز گفته می شود به تعداد محدودی تولید شده و افراد خاص و محدودی میتوانند صاحب این فندک‌ها باشند.
لاکچری بودن محصولات این برند باعث شده کشورهای مختلفی دست به تولید نسخه‌های کپی از این بزنند. اما روش‌های مختلفی برای تشخیص اصل بودن محصولات این برند وجود دارد. همچنین می‌توانید محصولات این برند را از مجموعه‌هایی که واردکننده محصولات اصل زیپو در ایران هستند خریداری کنید که تعداد آن‌ها هم بسیار محدود است. فندک آنلاین (fandakonline.com) یکی از این برندهای معتبر در این زمینه است.
 

تاریخچه زیپو
کارخانه فندک زیپو در سال ۱۹۳۲ میلادی مصادف با ۱۳۱۰ شمسی توسط فردی به نام جرج گرنت بلیزدل در ایالات پنسیلوانیای آمریکا تاسیس شد. ایده اولیه ساخت فندک زیپو از انجا شکل گرفت که اقای بلیزدل به فکر ساخت فندکی افتاد که با وزش باد خاموش نشود. همین ایده اولیه موسس کارخانه فندک زیپو باعث شد تا فندکی با بنزین مخصوص به خود تولید شود.
فندک زیپو اصل آمریکایی که در تمام دنیا طرفداران ویژه‌ای دارد در ۹۱ سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیون مدل مختلف تولید شده و به دست علاقه مندان رسیده است. دلیل این امر این است که خرید فندک زیپو همواره برای تمام افراد علاقه‌مند حس خوبی را ایجاد می‌کند. علاوه بر ایجاد حس خوب در هنگام خرید فندک زیپو مدل‌های مختلف این فندک هم باعث می‌شود تا برای هر سلیقه‌ای فندکی منحصر به فرد وجود داشته باشد. تنوع فندک‌های زیپو در این سال‌ها به قدری زیاد شده است که برخی افراد به جمع آوری کلکسیون فندک زیپو روی آورده‌اند. همچنین لازم است بدانید که فندک‌های زیپو قیمت‌های متفاوتی با یکدیگر دارند که بر اساس متریال و مدل‌هایی که تولید می‌شوند این قیمت تعیین می‌شود.
قیمت زیپو
قیمت محصولات زیپو از ۲۰ دلار شروع می‌شود و تا چند ۱۰ هزار دلار ادامه دارد! محصولات پایه زیپو معمولا قیمتی بین ۲۰ تا ۱۰۰ دلار دارند. همین محصولات به دلیل قیمت بالایی که در ایران دارند، می‌توانند یک کالای لاکچری به حساب بیایند! اگر قصد خرید هدیه لاکچری و اصل دارید، فندک زیپو اصل یک گزینه بسیار خوب برای شما است!
فندک کلیپر (Clipper)
کلیپر (Clipper) هم یکی از فندک‌های معروف و لاکچری به حساب می‌آید! اما قطعا به اندازه زیپو، گران و معروف نیست! این فندک ها هم نسخه فیک و تقلبی زیاد دارند.

کارتیه (Cartier)
کارتیه (Cartier) را می‌توان لوکس‌ترین برند در نظر گرفت. تمامی محصولات این برند کلکسیونی هستند وقیمت بالایی دارند. این برند هم بسیار محدود دست به تولید فندک زده است. شاید همین باعث شده قیمت‌های فندک های کارتیه بسیار بالا باشد. کارتیه یک برند طلا و جواهر و کالای لوکس در جهان است. برای مثال ساعت های کارتیه جزو گران ترین ها هستند.

دوپونت (ST Dupont)
دوپونت برند ناشناخته‌ای در ایران است! محصولات این برند فقط بین کلکسیونرها مرسوم است و کمتر از آن در استفاده روزمره استفاده می‌شود. محصولات این برند خرابی زیادی دارد و هیچگونه گارانتی و پشتیبانی ای ارائه نمی‌شود. همینطور برای استفاده‌ی مداوم گزینه‌ی مناسبی نیست.

دانهیل (Dunhill)
دانهیل هم یکی از برندهای فندک معروف در جهان است. اما طرفداران بسیار کمی در ایران دارد. یکی از دلایل آن، نبودن فروشنده محصولات اصل این برند است!
فندک لاکچری را از کجا خرید کنیم؟
همانطور که متوجه شدید، احتمال تقلبی بودن فندک های لاکچری بسیار زیاد است! پس خرید از یک مرجع مطمئن و معتبر اهمیت بسیار زیادی دارد! همچنین با بررسی‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم زیپو بهترین برند فندک لاکچری است! اما زیپو را از کدام فروشگاه خرید کنیم بهتر است؟!
پیشنهاد ما به شما، خرید فندک زیپو اصل از فندک آنلاین است! اما چرا؟ این فروشگاه آنلاین، سال‌ها است که در زمینه فروش تخصصی محصولات زیپو فعال است! به همین دلیل، با خیال راحت می‌توانید فندک زیپو خود را از این مجموعه به آدرس www.fandakonline.com خرید کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]