مشاوران املاک در چرخه بازار مسکن می مانند
مشاوران املاک در چرخه بازار مسکن می مانند

 عضو اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با تاکید بر افزایش مشکلات اعضای این صنف در کشور گفت: هزینه های مشاوران املاک بالاست و این امر باعث شده هر روز تعدادی از همکاران ما پروانه کسب خود را باطل کنند.

به گزارش بازار، عضو هیات مدیره اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با تاکید بر افزایش مشکلات اعضای این صنف در کشور گفت: هزینه های مشاوران املاک بالاست. هزینه اجاره مغازه، دارایی و پرداخت نصف مبلغ کمیسیون به مشاوران و هزینه های دیگر باعث شده هر روز تعداد زیادی از همکاران ما پروانه کسب خود را باطل کنند که این باعث بیکاری و بیکاری باعث مشکلات اجتماعی میشود
مهدی کرباسیان ادامه داد :هر قانون اشکالات و ابهامات خود را دارد در این قانون به کمیسیون مشاوران املاک اشاره شده که تقاضا داریم حق الزحمه کمیسیون مشاوران املاک به خوبی بررسی شود و با مشورت با این صنف تعرفه کمیسیون مشاوران املاک تعیین شود.
عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران خطاب به معاون اول قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت کشور گفت: دغدغه دیگر این صنف بحث آیین نامه هاست که ما خواستار تنظیم آیین نامه ها با مشورت این صنف هستیم.
مهدی کرباسیان گفت: وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم با ورود به دفاتر املاک ، مغایر با قانون نظام صنفی عمل کرد و مشاورین املاک را آزرده خاطر ساخت . هر روز با شکایتهای زیادی از سوی مشاورین محترم املاک روبرو هستیم.
کرباسیان بیان کرد : به دلیل اینکه مشاورین املاک به سامانه های سازمان ثبت اسناد واملاک کشور متصل نیستند این موضوع باعث شد تا مشاورین املاک ممنوع المعامله بودن افراد را به علت اتصال نبودن به سامانه های دولت نمی بینند و اگر قرادادی تنظیم کنند و فرد ممنوع المعامله باشد مشکلات کیفری برای مشاور املاک رقم میخورد و نوک پیکان به سمت املاک است که املاک تخلف کرده در صورتی که مشاور املاک مقصر نیست.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]