نقش آفرینی تعاونی های روستایی زنان در نظام اقتصادی کشور
نقش آفرینی تعاونی های روستایی زنان در نظام اقتصادی کشور

هم اکنون تعداد ۳۴۶ شرکت تعاونی روستایی زنان با بیش از ۶۰۰۰۰  نفر عضو به فعالیت‌های اقتصادی در زمینه‌های تولید و پرورش انواع محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنایع دستی و غیره مشغول به کار هستند.

بازار؛ گروه ایران: منوچهر توسلی سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با تاکید بر جایگاه شبکه گسترده تعاونی‌های روستایی زنان به‌عنوان بزرگترین تشکل فراگیر زنان روستایی در سطح کشور، از این تعاونی ها به‌عنوان یکی از ساختارهای مطلوب برای توسعه مشارکت زنان روستایی در نظام اقتصادی خانوار روستایی و بهبود شرایط اشتغال زنان روستایی در راستای تحکیم خانواده و حمایت از بانوان در مناطق روستایی، یاد کرد.
وی گفت: در حال حاضر تعداد ۳۴۶ شرکت تعاونی روستایی زنان با بیش از ۶۰۰۰۰ نفر عضو با توجه به حدود عملیات تعیین شده در اساسنامه به فعالیت‌های اقتصادی در زمینه‌های تولید و پرورش انواع محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی، صنایع دستی، خریدوفروش و توزیع نهاده ها وارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی در زمینه فروشگاه مصرف، کارگزاری بیمه روستایی و عشایری، آموزشگاه، مهدکودک و آژانس بانوان و… به اعضاء فعالیت دارند.
به گفته سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، هم چنین ۴ اتحادیه تعاونی‌های روستایی زنان در استان‌های خراسان جنوبی، سمنان، فارس و کرمانشاه تشکیل شده و در زمینه خدمت رسانی به جامعه هدف فعالیت دارند.
او همچنین گفت: این سازمان به عنوان متولی حاکمیتی این بخش با سیاستگذاری، ایجاد هماهنگی و جهت‌دهی به فعالیت تعاونی های روستایی زنان و هدایت فعالیت‌ آنها به سمت عرصه‌های مساعد اشتغال، تشویق اندیشه تعاونی اهداف متعددی را در ارتباط با این شرکت‌ها دنبال می‌کند.
به گفته توسلی، ارتقاء دانش و مهارت اعضاء تعاونی‌های زنان در اجرای پروژه‌های پیشنهادی آنان، بهبود وضعیت زندگی زنان روستایی و خانواده های آنان، کشف و سازماندهی ایده‌های خلاق و کارآفرین، شبکه‌سازی و انسجام سیستمی فعالیت‌های کشاورزی و مشاغل خانگی و صنایع دستی و بازاریابی و بازاررسانی تولیدات و خدمات جمعی زنان روستایی از جمله اهداف اصلی این سازمان است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]