کمپ تابستانه تاجر کوچک یزد به کار خود پایان داد
کمپ تابستانه تاجر کوچک یزد به کار خود پایان داد

یزد- نخستین کمپ تابستانه تاجر کوچک پس از ۶ هفته آموزش و بازدید همزمان با برگزاری بازارچه در اتاق بازرگانی یزد پایان یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، رئیس اتاق بازرگانی یزد صبج یکشنبه در مراسم اختتامیه این رویداد رییس اتاق بازرگانی یزد ضمن تشکر از اعتماد خانواده‌ها که بزرگ‌ترین سرمایه‌شان را به این دوره فرستادند گفت: اگر شما دغدغه آینده فرزندانتان را دارید باید چند مورد را در نظر داشته باشید نخستین موضوع محیط خانه است. محیطی که در خانه برای فرزندان فراهم می‌شود اگر آرام نباشد محیط خوبی برای رشد و بالندگی آن‌ها نخواهد بود.
مجتبی دستمالچیان ادامه داد: از سوی دیگر موضوع آموزش مطرح هست والدین نباید فریب مافیای آموزش را بخورند. اینکه کودکان را در ماراتن امتحان و در معرض مقایسه قرار دهیم اعتماد به نفسان را از آن‌ها می‌گیرد. کودکان برای موفقیت باید به دنبال علایقشان بروند و گاهی این علاقه، خلاف علاقه والدین است.
وی با اشاره به پیشرفت تکنولوژی تأکید کرد: با پیشرفت تکنولوژی و فراگیرشدن هوش مصنوعی، هیچ تضمینی وجود ندارد که آینده چگونه خواهد بود پس بهترین کار این است که کودکان مهارت و توانایی حل مسئله را بیاموزند تا بتوانند در آینده بر چالش‌هایی که با آن روبرو می‌شوند غلبه کنند.
دستمالچیان اظهار امیدواری کرد این دوره بتواند مسیر آینده کودکان علاقه‌مند به تجارت را روشن کند.
کودکان باید مدیریت هزینه را بیاموزند
نایب‌رییس اتاق بازرگانی یزد و رییس کمیسیون آپفن نیز در این مراسم گفت: چنین دوره‌های آموزشی باید بتواند جرقه‌هایی در ذهن کودکان ایجاد کند تا در آینده کارساز باشد.
غضنفر میرجلیلی ادامه داد: در این دوره کمپ آموزشی روی مباحثی مانند مسئله ارتباط و مهارت مالی تأکید شده، دو مهارتی که امروزه در جامعه ما کم‌رنگ شده است. کودکان باید بدانند چگونه مدیریت هزینه کنند و هدف اصلی این دوره آموزشی نیز همین بوده است. اگر کودکان از سنین پایین در مسائل مالی درگیر شوند یاد می‌گیرند که چگونه آن را مدیریت کنند و در نتیجه حساب شده هزینه می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه در آینده بیشتر مشاغل، کسب‌وکارهای بخش خصوصی هستند گفت: امیدواریم دوره‌های بعدی برنامه‌های جامع‌تری داشته باشیم و بتوانیم با آموزش صحیح تفکر کارآفرینی را به کودکان یاد داده و جریانات کسب‌وکار را گسترش دهیم.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم هر یک از تاجران کوچک لوح افتخار پایان دوره را دریافت کرده و با برپایی بازارچه بر اساس آموخته‌های خود در این دوره به فروش محصولات متنوع پرداختند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]