بررسی و بازبینی عملکرد آسانسورها به طور ماهیانه انجام شود
بررسی و بازبینی عملکرد آسانسورها به طور ماهیانه انجام شود

رئیس اتحادیه کشوری آسانسور گفت: متاسفانه بعضی از هموطنان نسبت به تفکیک افراد مجاز از غیرمجاز جهت نصب، سرویس و نگهداری آسانسور آگاهی کافی ندارند.

به گزارش بازار، عباس ابریشمی گفت: با تشکیل اتحادیه کشوری آسانسور در سال ۹۷ و مجموعه اقدامات این اتحادیه امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که آمار حوادث آسانسوری به نزدیک صفر رسیده است با این وجود، این اتحادیه با همراهی سازمان ملی استاندارد در روز هفتم شهریور، مانوری سراسری در سطح کشور برای بازرسی از آسانسورهای مکان‌های عمومی برگزار کرد و آسانسورهای غیر ایمن توسط سازمان ملی استاندارد پلمب شد.
در این راستا اتحادیه ضمن ارتقای سطح کیفی آسانسورهای تولید ملی، نسبت به آموزش نصابان و سرویس‌کاران اقدام کرده و به طور دوره‌ای یا طی مانورهایی از آسانسورهای سراسر کشور بازدید می‌کند؛ این اقدامات منجر به این شده است که درصد احتمال هرگونه حادثه در آسانسور به نزدیک صفر برسد.
وی ادامه داد: در این مانور به مدیران ساختمان‌ها تذکر داده شد که آسانسورها قابلیت استفاده ندارند. این اقدام در جهت جلوگیری از هرگونه حادثه در آسانسورها است.
رئیس اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی و خدمات وابسته تاکید کرد: با وجود همه اقدامات انجام شده از سوی اتحادیه، همچنان لازم است که آگاهی هموطنان در خصوص نصب و نگهداری آسانسور افزایش یابد. از این رو از هموطنان درخواست می‌شود:

عقد قرارداد نصب یا سرویس و نگهداری آسانسور را مشروط به ارائه مجوز اتحادیه کشوری آسانسور از سوی نصاب و سرویس‌کار کنند.
همچنین ساکنان و یا مدیر ساختمان لازم است به طور ماهانه جهت برررسی و بازبینی عملکرد آسانسور از طریق سرویس‌کار مجاز اقدام کنند. تاکید بر مجاز بودن این افراد از آن جهت است که گاها افراد غیرمجاز از دانش کافی برخوردار نبوده و موجب خسارت‌های جبران‌ناپذیر خواهند شد. از سوی دیگر این افراد غیرمجاز به طور سیار کار می‌کنند و مکان مشخصی برای فعالیت صنفی ندارند؛ لذا اتحادیه امکان برخورد یا پلمب واحد صنفی آنها را ندارد.

وی تصریح کرد: در هر آسانسور، پلاکی وجود دارد که به آن شناسه ملی آسانسور گفته می‌شود و بر روی آن شماره تلفنی نوشته شده است که در صورتی که هموطنی نیاز به استعلام استاندارد آن آسانسور داشته باشد می‌تواند از طریق پیامک استعلام لازم را دریافت کند و اگر از آسانسوری استفاده می‌شود که فاقد این پلاک است، قطعاً آن آسانسور غیراستاندارد است.
ابریشمی گفت: در تلاشیم تا این پلاک در همه آسانسورها نصب شود. در این راستا در هفته ملی استاندارد که از روز بیست و دوم مهر آغاز می شود و شورای عالی انقلاب فرهنگی روز بیست و چهارم مهر را به آسانسور اختصاص داده است، مانور دیگری در سراسر کشور داشته باشیم تا گامی دیگر در رفع نگرانی هم‌وطنان از استفاده از آسانسور و ایمنی بیشتر داشته باشیم./پ/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]