جدیدترین مدل های گردنبند زنانه
جدیدترین مدل های گردنبند زنانه

گردنبند از جمله محبوب ترین زیورآلات زنانه بوده که در طرح ها و اندازه های متنوعی تولید می شود.

به گزارش بازار، گردنبند از جمله محبوب ترین زیورآلات زنانه بوده که در طرح ها و اندازه های متنوعی تولید می شود. این زیورآلات را می توان به روش های مختلفی طبقه بندی کرد. در ادامه به بررسی و معرفی انواع گردنبندهای زنانه پرداخته می شود.

انواع گردنبند زنانه از نظر طول آن

گردنبندها در طول های مختلفی طراحی و تولید می شوند که هر کدام مناسب سلیقه افراد خاصی است. به طور کلی، گردنبندها از نظر طول به مواردی که در ادامه بیان می شود، تقسیم بندی می شوند:

جدیدترین مدل های گردنبند زنانه

گلوبند یا گردنبند یقه ای

کوتاه ترین نوع گردنبند، نوع یقه ای بوده، که به طور کامل به گردن چسبیده و در ناحیه بالای استخوان ترقوه قرار می گیرند. طول آن در حدوده ۳۰ الی ۳۵ سانتیمتر است. این گردنبند اغلب با لباس های یقه باز، یقه قایقی و زیرشانه ای ترکیب خوبی ایجاد می کنند.

گردنبند چوکر

گردنبند چوکر، که به نام های گردنبند طوق یا طوقی نیز شناخته می شود، یکی از انواع گردنبندهای کوتاه زنانه بوده که به گردن می چسبد. این گردنبند معمولا در ناحیه بالای استخوان ترقوه قرار گرفته و طول آن بین ۳۵ الی ۴۰ سانتیمتر است. این گردنبندها با هر نوع استایلی سازگارند و می توانند در مراسم رسمی و غیر رسمی مورد استفاده قرار گیرند. 

گردنبند پرنسسی

گردنبند پرنسسی به دلیل ظاهر شیک و مجلل خود، یکی از انواع محبوب گردنبندهای دخترانه محسوب می شود. این گردنبند با طولی بین ۴۰ الی ۴۷ سانتی متر، از گردنبند چوکر بلندتر است. گردنبند پرنسسی در زیر استخوان ترقوه قرار گرفته و بسیاری از آن ها دارای آویز هستند.

این نوع گردنبند را می توان در موقعیت های مختلف، خصوصا با لباس های رسمی به کار برد. مدل هایی که با آویزهای اشکی از سنگ های قیمتی تزئین شده اند، گزینه های خوبی برای مراسم رسمی و جشن های عروسی به شمار می روند.

گردنبند جشنی

گردنبند جشنی که به نام های گردنبند نمایشی یا گردنبند ضیافتی نیز شناخته می شود، طولی بین ۴۷ تا ۶۰ سانتیمتر داشته که بلندتر از گردنبند پرنسسی است. اکثر افراد این گردنبند را با لباس های رسمی ست می کنند. گردنبندهای جشنی معمولاً با مهره ها و سنگ های قیمتی طراحی می شوند و برای افرادی که گردن پهن تری دارند، مناسب هستند.

گردنبند اپرا

گردنبند اپرا اغلب مناسب مراسم خاص، مهمانی های دوستانه و جشن های رسمی و نیمه رسمی بوده و به ویژه با لباس های شب جلوه بسیار بهتری پیدا می کنند. اغلب گردنبندهای اپرا با مروارید یا مهره ها تزئین می شوند. طول این گردنبند بین ۶۰ الی ۷۵ سانتیمتر بوده و به راحتی می توان آن را با لباس های یقه بلند، یقه گرد، یقه لاک پشتی، و یقه ایستاده ست کرد.

جدیدترین مدل های گردنبند زنانه

گردنبند کمندی

گردنبندهای کمندی به گردنبندهای طنابی، ریسمانی یا Y شکل شناخته می شوند. این نوع گردنبندها بلندترین نوع گردنبند زنانه به شمار می روند. دو انتهای آن به روش های مختلفی مانند حلقه، ضربدری یا گره دار در جلو قرار گرفته تا ظاهری خاص به استایل فرد ببخشند.

طول گردنبندهای کمندی بین ۸۵ الی ۱۰۰ سانتیمتر بوده و در زیر ناحیه ناف قرار می گیرد. با توجه به طول گردنبند، می توان آن را چند بار دور گردن پیچاند و به شکل چوکر درآورد.

انواع گردنبند زنانه از نظر طراحی

انواع گردنبند زنانه از نظر طرح نیز به موارد زیر تقسیم بندی می شود:

گردنبند رو لباسی

گردنبند رو مانتویی یا رو لباسی، به عنوان یکی از بلندترین انواع گردنبندها شناخته می شود. این گردنبندها از نظر اندازه مانند گردنبندهای جشنی، اپرا یا کمندی بوده و برای مهمانی های نیمه رسمی مناسب هستند. این گردنبندها با تمامی یقه های لباس سازگاری داشته و به راحتی با انواع لباس ها ست می شوند.

سینه ریز

گردنبند سینه ریز یکی از معروف ترین گردنبندهای زنانه بوده که در قسمت زیر گردن، قسمت عریض و برجسته ای دارد. در این گردنبند اغلب از مروارید، سنگ های قیمتی یا مهره های زینتی استفاده می شود. سینه ریزها در اندازه های پرنسسی و کولار و با طولی بین ۳۰ تا ۵۰ سانتیمتر عرضه می شوند. این گردنبندها معمولا به ویژه در مراسم رسمی و مهمانی های شب در کنار لباس های یقه دار یا بدون یقه به کار می روند.

جدیدترین مدل های گردنبند زنانه

گردنبند آویز زنانه

گردنبند آویز زنانه به عنوان نقطه کانونی عمل کرده و به زنجیری با هر طولی متصل می شود. مدل های تک نگین از گردنبندهای آویز، شامل یک سنگ، مروارید، الماس یا اشیای دیگر بوده و از این رو همواره روی مد بوده و ظاهری ساده و شیک خواهد داشت. از آویزهای محبوب آن می توان به طرح قلب، پروانه، ماه، ستاره، نام ها و سنگ ها اشاره کرد.

گردنبند لاکت زنانه

گردنبند لاکت نوعی گردنبند بوده که دارای آویزی به شکل محفظه کوچک برای نگهداری عکس یا یادگاری می باشد. این گردنبند از نظر طول، به اندازه اپرا طراحی می شود، اما با زنجیرهای پرنسسی نیز جلوه زیبایی پیدا می کند. این گردنبندها برای استفاده روزمره و در ترکیب با لباس های یقه مربعی و گرد مناسب بوده و همچنین گزینه خوبی برای هدیه دادن به حساب می آیند.

گردنبند مهره ای زنانه

گردنبند مهره ای از مهره های رنگی با اندازه ها و شکل های مختلف ساخته شده که معمولا در طول های چوکر، پرنسسی، جشنی و اپرا طراحی و تولید می شوند. در این گردنبندها، بزرگ ترین مهره ها در مرکز قرار گرفته و به تدریج با نزدیک شدن به کناره ها، اندازه آن ها کوچک تر می شود. این موضوع ظاهری زیبا و خاص به آن می بخشد.

گردنبند مروارید زنانه

گردنبند مروارید به عنوان یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین گردنبندهای مهره ای شناخته می شود. در این گردنبندها، مرواریدها با استفاده از یک نخ خاص به هم متصل می شوند. این گردنبندها ظاهری کلاسیک داشته و گزینه ای عالی برای استفاده در مهمانی ها و مراسم رسمی هستند.

گردنبند چند رشته ای زنانه

گردنبندهای چند رشته ای از چند زنجیره با طول های متفاوت تشکیل می شوند و می توانند به صورت ساده یا آویزدار طراحی شوند. این گردنبندها در اندازه های چوکر و پرنسسی موجود هستند. محبوب ترین نوع این گردنبندها، از نوع سه رشته ای است. گردنبندهای چند لایه به طور خاص برای مناسبت های ویژه و مجلسی مناسب هستند، و هر چه تعداد رشته های آن ها بیشتر باشد، برای مراسم و مهمانی ها جذاب تر و مناسب تر خواهد بود.

جدیدترین مدل های گردنبند زنانه

گردنبند سوتوار زنانه

این گردنبندها دارای طول بلندی بوده و دارای آویزهای زینتی در یک یا چند بخش هستند. طول این گردنبندها معمولا بین ۷۵ تا ۹۰ سانتیمتر بوده و در اندازه گردنبندهای اپرا هستند. این گردنبندها به خوبی با لباس های یقه گرد، یقه هفت و دکلته ست می شوند و برای مهمانی ها و مراسم های خاص مناسبند.

جدیدترین مدل های گردنبند زنانه

گردنبند نگلیژه زنانه

گردنبند نگلیژه نوعی گردنبند بلند بوده که دو سنگ دراپ (اشکی) به آویز آن متصل می شود. این گردنبند دارای طول گردنبند پرنسسی بوده و دارای ظاهری ظریف است. این گردنبند به ویژه برای مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی مناسب بوده و با لباس های با یقه دکلته یا یقه دلبری به خوبی هماهنگ می شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]