افزایش درامد ماینر های بیت کوین با هزینه برق کمتر بعد از هاوینگ
افزایش درامد ماینر های بیت کوین با هزینه برق کمتر بعد از هاوینگ

در یک چرخش چشمگیر برای صنعت ماینینگ بیت کوین، کاهش بزرگ در سختی استخراج بیت کوین، راه را برای ماینرهای ارزان قیمت هموار کرده است تا بازار بزرگتری را بدست آورند. این تغییر مهم، که اساسی‌ترین تغییر از زمستان کریپتو در سال ۲۰۲۲ است، چشم‌انداز رقابتی را تغییر می‌دهد و نقش حیاتی کارایی عملیاتی در بخش استخراج را برجسته می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، گزارش اخیر از شرکت داراماینر به این روند جذاب می پردازد، و بررسی می کند که چگونه بازیگران کلیدی از این تغییرات و پیامدهای آن برای بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال استفاده می کنند.
دشواری استخراج بیت کوین به شدت کاهش یافت:
دشواری استخراج بیت کوین، معیاری است که نشان می دهد استخراج بیت کوین های جدید چقدر سخت است، اخیراً کاهش قابل توجه ۶ درصدی را تجربه کرده است. این کاهش قابل توجه نشان می دهد که ماینرها به منابع محاسباتی کمتری برای استخراج بیت کوین جدید نیاز دارند که تأثیرات گسترده ای در بخش ماینینگ دارد.
بر اساس داده ها، دشواری استخراج بیت کوین در ۲۱ اردیبهشت ۶ درصد کاهش یافت و از ۸۸٫۱ تریلیون هش به ۸۳٫۱۵ تریلیون هش رسید. این قابل توجه ترین درصد کاهش از تیر ۱۴۰۰ است که با ۲۸ درصد کاهش به ۱۴٫۳۶ تریلیون هش رسید. درجه سختی استخراج به طور خودکار تنظیم می شود تا نوسانات در کل قدرت محاسباتی شبکه بیت کوین را برآورده کند.
یکی از بارزترین نتایج کاهش دشواری استخراج، افزایش سهم بازار برای استخراج‌کنندگان خرد است. گزارش داراماینر نشان می‌دهد که چگونه استخراج‌کنندگان با هزینه‌های عملیاتی پایین‌تر از زمان رویداد هاوینگ بیت‌کوین، به سرعت حضور خود را گسترش داده‌اند.
ماه گذشته بیت کوین چهارمین رویداد هاوینگ خود را پشت سر گذاشت. این اتفاق که تقریباً هر چهار سال یکبار می‌افتد، جوایزی را که استخراج‌کنندگان برای پردازش بلاک‌های جدید در شبکه دریافت می‌کنند به نصف کاهش داد، از ۶٫۲۵ BTC به ۳٫۱۲۵ BTC در هر بلوک.

علیرغم چالش های اخیر، داراماینر همچنان نسبت به آینده استخراج بیت کوین خوش بین است. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین در کوتاه‌مدت ثابت می‌ماند، اما پیش‌بینی می‌کند زمانی که صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) توجه بیشتری را از سوی سرمایه‌گذاران نهادی به خود جلب کنند، افزایشی صعودی خواهد داشت.
این پیش‌بینی نشان‌دهنده فرصت‌های سرمایه‌گذاری امیدوارکننده در شرکت‌های استخراج بیت‌کوین، به‌ویژه آن‌هایی است که عملیات کارآمد و پایه مالی محکمی دارند.
برای مشاوره سرمایه گذاری امن و با بازدهی مناسب میتوانید هم اکنون با کارشناسان داراماینر تماس حاصل فرمایید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]