حفر ۱۵۰ حلقه چاه برای مدیریت تنش آبی در تهران
حفر ۱۵۰ حلقه چاه برای مدیریت تنش آبی در تهران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی میزان بارندگی در سال آبی گذشته، گفت: در راستای مدیریت تنش آبی در استان تهران حفر و تجهیز بیش از ۱۵۰ حلقه چاه به‌ منظور کنترل فشار در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، محسن اردکانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران امروز در حاشیه نشست قرارگاه مدیریت تنش آبی که در شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: میزان بارندگی در سال آبی گذشته نسبت به سال ماقبل آن در مقایسه با میانگین بلندمدت ۳۰ درصد کاهش داشته، لذا باید اقدامات و تمهیداتی در جهت جبران ۳۰ درصد کمبود بارش‌ها داشته باشیم.

وی گفت: به‌منظور جبران تنش آبی اقداماتی در راستای مدیریت تأمین، توزیع و مصرف انجام‌شده که دو مقوله تأمین و توزیع توسط وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب استان تهران اجرایی می‌شود، لذا جلساتی در جهت کاهش مشکلات در ادارات مناطق برگزار و برنامه‌های صورت گرفته و نیازهای آینده در زمینه تأمین و توزیع بررسی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: در زمینه مدیریت مصرف بر اساس هدف‌گذاری انجام‌ شده در سال آبی آینده نیست به سال گذشته در زمینه مدیریت مصرف ۱۰ درصد فعالیت بیشتر داشته باشیم و شاهد مدیریت و مصرف بهینه آب باشیم.

اردکانی با اشاره به اقدامات مدیریت تنش آبی تصریح کرد: برنامه‌هایی از جمله حفر و تجهیز بیش از ۱۵۰ حلقه چاه در گستره شهر تهران، بهسازی چاه‌ها، مدیریت و کنترل فشار و کاهش هدر رفت آب و غیره است که از پیشرفت خوبی برخوردار بود.

وی افزود: مصوبات جلسات قرارگاه مدیریت تنش آبی عملیاتی و زمان‌بندی شده است و پیش از تصویب مطالعات انجام‌ شده و در این جلسات اجرای مصوبات بر اساس برنامه‌ریزی بررسی می‌شود که در حال حاضر پیشرفت برنامه‌ها بسیار امیدوار کننده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به طرح آب‌رسانی از سد ماملو به بخش فشافویه شهرستان ری ابراز کرد: آب‌رسانی به فشافویه جزو برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب استان تهران است و در حال حاضر طرح مطالعاتی این پروژه در حال اتمام است و پس از آن با تأمین اعتبار اجرایی خواهد شد.

اردکانی در خصوص منابع تأمین آب استان تهران گفت: تأمین آب استان تهران از منابع سطحی انجام می‌شود که در زمانی که بارندگی خیلی خوب باشد ۷۵ درصد از منابع سطحی و سدهای ۵ گانه تهران تأمین می‌شود و در زمان کاهش بارندگی این نسبت به ۶۰ به ۴۰ خواهد رسید و در واقع ۴۰ درصد از آب منابع زیرزمینی اختلاط خواهد شد.

وی ادامه داد: تمام آبی که در گستره شهر تهران توزیع می‌شود دارای کیفیت استاندارد و مناسب است و مخازنی نیز در کلیه مناطق به‌کار گرفته می‌شود که اختلاط آب کیفیت آب ارتقا خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به وجود ۱۶۰۰ حلقه چاه در گستره استان تهران خاطرنشان کرد: با حفر چاه و مدیریت توزیع مناسب تا تابستان آینده، به مردم قول می‌دهیم که خدمات شرکت آب و فاضلاب نسبت به سال گذشته ارتقا پیدا کند.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]