۵ نکتۀ ضروری که در زمان تحصیل در کانادا باید بدانید
۵ نکتۀ ضروری که در زمان تحصیل در کانادا باید بدانید
کانادا در مقایسه با سایر کشورها در گروه جی-8 سرمایه‌گذاری سرانۀ بیشتری را صرف آموزش مینماید.
فهرست خبر اقتصادی 5 نکتۀ ضروری که در زمان تحصیل در کانادا باید بدانید

دانش‌آموزان دبیرستانهای دولتی کانادا هر سال رتبۀ برتر را در دنیا در آزمونهای استاندارد کسب میکنند. دیپلم صادرشده از دبیرستانهای کانادا در سراسر دنیا به رسمیت شناخته میشود.

مدارس دولتی کانادا از دهۀ ۱۹۸۰ آغاز به پذیرش دانش‌آموزان بین‌المللی نمودند و زیرساختارها و حمایتهای خود را برای این منظور توسعه بخشیدند که از جملۀ این حمایتها میتوان به ESL (آموزش زبان انگلیسی به مثابۀ زبان دوم) اشاره کرد. تقریباً تمامی مدارس دولتی مختلط هستند و دانش‌آموزان بین‌المللی را برای دوره‌های دبیرستان یا اقامتهای کوتاه‌مدت تر چندهفته‌ای، چندماهه یا یک تا دو ساله می‌پذیرند. بسیاری از مدارس ابتدایی برای دوره‌های کوتاه‌مدت و یکساله، دانش‌آموز می‌پذیرند.

اکثر مدارس، آموزش غیرمذهبی را ارائه میدهند اگرچه در برخی استانها برخی مدارس مذهبی نیز با تأمین مالی دولت فعالیت دارند.

استطاعت و استاندارد بالای زندگی

دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی و والدین آنها کانادا را بعنوان مقصد تحصیل خود انتخاب میکنند زیرا شهریه متناسب با استطاعت آنها است و در کنار آن امکان استاندارد بالای زندگی را برایشان فراهم می‌آورد. استاندارد زندگی در کانادا جزو بالاترین‌ها در جهان است.

۵ نکته که برای تحصیل در کانادا باید بدانید:

  1. کانادا انتخابی طبیعی برای یادگیری زبان است. کانادا که رسمی کشوری دوزبانه است قطب مهاجران بوده و سرمایه‌گذاری عظیمی در فراهم آوردن فرصت یادگیری زبان انگلیسی و فرانسوی به مثابۀ زبان دوم انجام داده است. دوره‌های آموزش زبان در کانادا راهی کارآمد و سریع پیش روی دانشجویان و دانش‌آموزان بین‌المللی قرار می‌دهند که پایان آن مهارت و تسلط در مهارتهای ارتباطی موردنیاز آنها جهت موفقیت در محیط‌های دانشگاهی، حرفه‌ای و اجتماعی است.
  2. مهارت زبانی، پیش‌نیازی کلیدی برای کسب پذیرش از دانشگاه‌ها یا کالج‌های کانادا است.
  3. دانشجویان و دانش‌آموزان بین‌المللی فرصت‌های فراوانی برای تمرین زبان انگلیسی یا فرانسوی خارج از کلاس درس با دوستان، خانواده‌های میزبان، کارآموزی و محله‌های خود در رویدادهای فرهنگی و تفریحی خواهند داشت.
  4. بیش از ۲۱۰ دورۀ زبان معتبر در سراسر کانادا ارائه میشود، از سطح عمومی گرفته تا تخصصی.
  5. تمامی اعضای انجمن زبان کانادا- انجمن ملی دوره‌های زبان خارجی- تحت طرح اعتبارسنجی فعالیت دارند که تضمین‌کنندۀ رعایت بالاترین استانداردها و عملکردی یکپارچه است.‌

مزیت های تحصیل در کانادا:

۱٫ کیفیت تحصیلات: کانادا دارای دانشگاه‌های معتبر و با کیفیتی است که به دانشجویان امکان می‌دهد از آخرین دانش و فناوری‌های روز دنیا بهره‌مند شوند.

۲٫ محیط زیست طبیعی: کانادا دارای طبیعت زیبا و محیط زیست تمیز است که برای دانشجویان محیطی آرام و مناسب برای تحصیل فراهم می‌کند.

۳٫ فرهنگ چندفرهنگی: کانادا یک کشور چندفرهنگی است که به دانشجویان فرصت می‌دهد با افراد از سراسر جهان آشنا شوند و تجربه‌های جدیدی کسب کنند.

۴٫ امکانات تحصیلی: دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در کانادا امکانات تحصیلی، کتابخانه‌ها، و تجهیزات پژوهشی بسیار خوبی دارند.

۵٫ امکانات ورزشی و فرهنگی: کانادا دارای امکانات ورزشی و فرهنگی بسیار متنوع است که به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا علاوه بر تحصیل، از وقت خود لذت ببرند.

۶٫ امکان کارآموزی: بسیاری از دوره‌های تحصیلی در کانادا امکان کارآموزی یا کار پاره وقت به دانشجویان را فراهم می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کند تا تجربه کاری نیز کسب کنند.

۷٫ اقتصاد پایدار: اقتصاد پایدار کانادا باعث شده که فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان در این کشور بسیار خوب باشد.

۸٫ امنیت و تنوع فرهنگی: کانادا یک کشور امن است و تنوع فرهنگی آن فرصتی فوق‌العاده برای دانشجویان برای آشنایی با فرهنگ‌ها و سبک‌های زندگی مختلف است.

۹٫ پذیرش دانشجویان بین‌المللی: کانادا به دانشجویان بین‌المللی خوش‌آمد می‌گوید و امکانات خاصی برای آن‌ها فراهم کرده است.

۱۰٫ فرصت‌های مهاجرت: بعد از فارغ‌التحصیلی، دانشجویان می‌توانند از فرصت‌های مهاجرت به کانادا بهره‌مند شوند که یکی از مزایای مهم تحصیل در این کشور است.

در صورتی که قصد مهاجرت به کانادا را دارید حتماً پیش از هر اقدامی از کارشناسان برتر موسسه مهاجرتی ایران کانادا به آدرس زیر مشاوره های لازم را دریافت نمایید:

https://irancanada.company/

ایران کانادا قدیمی ترین موسسه مهاجرتی به کانادا با ۱۵ سال سابقه فعالیت

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]