تمدید کاهش تولید اوپک پلاس | قیمت نفت کاهش یافت
تمدید کاهش تولید اوپک پلاس | قیمت نفت کاهش یافت

نفت در معاملات امروز بازار جهانی با کاهش قیمت همراه شد.

بررسی ها از اولین ساعات تجارت امروز بازار جهانی، نشان می دهد که نفت وارد روند کاهش قیمت شده است. 

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۷ سنت معادل ۰.۲۰ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۸ سنت رسید.

قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه در آسیا کاهش یافته است. بازارها با توجه به دورنمای رشد تقاضای جهانی برای نفت و در بحبوحه انتظار افزایش عرضه محتاطانه عمل می‌کنند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۷ سنت معادل ۰.۲۰ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۴ درصد کاهش ۸۰ دلار و ۱۴ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی حدود ۲ درصد در روز دوشنبه افزایش قیمت داشتند و به بالاترین رقم از ماه آوریل رسیدند.

رشد تقاضای جهانی برای نفت در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۸۹۰ هزار بشکه در روز بوده و اطلاعات نشان می‌دهد رشد مصرف در سه ماهه دوم آهسته‌تر شده‌اند است.

طبق گزارش اداره آمار چین، فرآوری نفت در این کشور ۱.۸ درصد در ماه مه نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

بازارها همچنین منتظر سرنخ‌های بیشتری در مورد نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا هستند. چندین تن از مقامات این بانک قرار است امروز سخنرانی کنند.

برخی تحلیلگران هم نسبت به تاثیر تمدید کاهش تولید اوپک پلاس بر قیمت نفت خوشبین هستند.

بهبود حاشیه‌های سود پالایشگاهی مخصوصاً در اروپا و آسیا از بازارهای نفت حمایت کرده است.

آمارهای منتشر شده از سوی سازمان اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد که تنها طی یک هفته گذشته صادرات نفت عراق به آمریکا بیش ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

 آمارهای سازمان اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد که فقط در بازه زمانی یک هفته گذشته صادرات نفت عراق به این کشور روزانه ۱۰۰ هزار بشکه بالا رفته است.

این آمار همچنین حاکی از آن است که واردات نفت آمریکا از ۵ میلیون ۷۵۷ هزار بشکه در روز به ۶ میلیون ۱۲۰ هزار بکشه در روز رسیده است.

سهم عراق از این صادرات ۲۲۸ هزار بشکه در روز بوده که نسبت به ۱۲۶ هزار بشکه روزانه هفته قبل از آن ۱۰۲ هزار بشکه افزایش داشته است.

آمار ارائه شده نشان می‌دهد که کانادا هنوز بزرگترین صادر کننده نفت به آمریکاست و روزانه ۳.۹۷۴ میلیون بشکه نفت به این کشور می‌فروشد. مکزیک هم با صادرات روزانه ۹۸۷ هزار بشکه نفت به آمریکا در جایگاه دومین تأمین‌کننده نفت این کشور قرار دارد.

موسسه ابتکار داده‌های نفتی (JODI)، اعلام کرد که صادرات نفت خام عربستان در ماه آوریل در مقایسه با ماه مارس با روزانه۶.۴۱۳ میلیون بشکه به روزانه ۶ میلیون بشکه کاهش یافت.

جودی افزود که تولید نفت خام عربستان در مقیاس ماهانه در ماه آوریل، با افزایش روزانه ۱۳ هزار بشکه‌ای به روزانه ۸.۹۸۶ میلیون بشکه رسیده است.

این موسسه اشاره کرد که ذخایر نفت خام عربستان در همان ماه، با افزایش ۶.۶۶۳ میلیون بشکه‌ای به ۱۴۵.۹۴۸ میلیون بشکه رسیده است.

بر اساس داده‌های این مرکز، مصرف نفت خام عربستان در پالایشگاه‌های نفتی داخلی، طی ماه آوریل، با کاهش روزانه ۱۵ هزار بشکه ای به روزانه ۲.۵۴۵ میلیون بشکه رسیده است.

منبع:

تسنیم

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]