کم مصرف ترین خودروهای بازار | ایرانی بخریم یا خارجی؟
کم مصرف ترین خودروهای بازار | ایرانی بخریم یا خارجی؟

در این گزارش به بررسی خودروهایی پرداخته ایم که کم ترین مصرف سوخت را دارند و این بررسی از میان خودروهای تولید داخل و خارج صورت گرفته است.

فرقی ندارد در کجای این کره خاکی زندگی می کنید و هرکجا که باشید، دوست دارید تا خودروی زیر پایتان، بسیار کم مصرف باشد تا هر روز به پمپ بنزین نروید. خودروی کم مصرف به وقت و جیب شما کمک بزرگی می کند تا با کم ترین هزینه، کم ترین وقت را در پمپ بنزین صرف کنید. در دنیا، خودروهایی ساخته شده اند که هم از نظر ظاهری دارای جذابیت هستند و هم از نظر مصرف سوخت، کم ترین میزان مصرف را دارند. ما در این گزارش به بررسی کم مصرف ترین خودروهای خارجی پرداخته ایم.

البته که نمی توان خودروهای داخلی را نادیده گرفت و باید به تعدادی از خودروهای کم مصرف داخلی هم اشاره کنیم. ام وی ام ۱۱۰  به عنوان گزینه اول از کم ‌مصرف‌ ترین خودرو های داخلی به‌شمار می‌رود. ام وی ام ۱۱۰ به‌عنوان نسخه چینی «دوو ماتیز»، طی دهه ۸۰ به‌عنوان اولین خودروی چری وارد بازار ایران شد. این خودرو ابعاد کوچکی دارد و شاید ۳ نفر بتوانند در آن به راحتی جا شوند. از آنجایی که این خودرو ابعاد کوچکی دارد طبیعی خواهد بود که مصرف سوخت بسیار کمی داشته باشد. این خودروی کوچک می تواند با ۴ لیتر بنزین، ۱۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند. بنابراین می توان اشاره کرد که این خودرو لقب کم مصرف ترین خودروهای جهان را به خود اختصاص داده است.

یکی دیگر از خودروهای کم مصرف که در میان جوانان طرفدار بسیاری دارد، محصول پژو است. خودروی ۲۰۶ تیپ ۲، را می‌توان به ‌عنوان معروف ‌ترین و یکی از خوش ‌فروش ‌ترین گزینه در کم ‌مصرف‌ ترین خودرو های داخلی دانست. این خودرو می تواند با ۶ لیتر بنزین، ۱۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند. پژو ۲۰۶ به عنوان دومین خودروی کم مصرف شناخته می شود. شما می توانید در جدول زیر انواع خودروهای ایرانی را مشاهده کنید که مصرف سوخت بسیار اندکی دارند.

خودرو داخلی

میزان مصرف سوخت

پراید ۱۱۱

۶.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

تیبا و تیبا ۲

۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

رنو تندر ۹۰

۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

دانگ فنگ اچ سی کراس

۷.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۲۰۶ تیپ۲

۶.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

در ادامه این گزارش به بررسی مصرف سوخت خودروهای خارجی پرداخته ایم. تویوتا پریوس، گزینه اول کم مصرف ترین خودروهای خارجی محسوب می شود. این خودرو، ظاهر جذابی دارد و محصول کشور ژاپن است. تنها حدود ۳.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف کرده و به‌واسطه بهره‌مندی از سامانه فنی برقی و بنزینی، آلایندگی بسیار پایینی را وارد جو می‌کند.

میتسوبیشی میراژ، از پیشرانه ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر برخوردار است و ۴.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می‌کند؛ بنابراین، این هاچ‌ بک کوچک ژاپنی، یکی از ۳ خودروی برتر ( از نظر کم ‌مصرف‌ ترین خودروهای خارجی ) در بازار داخلی به شمار می‌رود.

هیوندای آی ۱۰ خودروی جذابی که به‌عنوان کوچک ‌ترین محصول هیوندای روانه بازار کشور شد. ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین می‌سوزاند و به همین دلیل یک خودروی بسیار محبوب از نظر اقتصادی بودن محسوب می شود.

تویوتا CH-R هیبریدی؛ گزینه زیبای کم ‌مصرف‌ ترین خودروهای خارجی یکی از زیبا‌ترین و کم ‌مصرف‌ ترین خودروهای بازار است. تویوتا CHR در نسخه هیبریدی خود، به یک سامانه ۱.۸ لیتری بنزینی-برقی مجهز شده است و به طور میانگین، حدود۳.۹ لیتر سوخت در هر ۱۰۰  کیلومتر سوخت مصرف می‌کند. بنابراین، کاملا شایسته است که در این لیست جای بگیرد. در جدول زیر می توانید سایر خودروهای خارجی را مشاهده کنید که مصرف سوخت بسیار اندکی دارند.

 

خودروی خارجی

میزان مصرف

کیا پیکانتو

۵.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

میتسوبیشی اوتلندر

۳.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

بی ام و ای ۸

۲.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

هیوندای سوناتا هیبریدی

۴.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

همانطور که در جدول بالا مشاهده کردید، در سراسر جهان، خودروهای کم مصرفی وجود دارند که همه ما دوست داریم صاحب یکی از آن ها باشیم. اما باید اشاره کرد که این خودروها از قیمت بالایی برخوردار هستند و پول بسیاری از ما به نسخه ایرانی آن ها هم نمی رسد. به هرحال، هدف از این گزارش، آشنایی بیشتر شما با تعدادی از خودروهای کم مصرف تولید داخل و خارج بود که امیدوارم این گزارش مفید بوده باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]