رشد قیمت طلا پیش از انتشار داده‌‌های کلیدی از اقتصاد آمریکا
رشد قیمت طلا پیش از انتشار داده‌‌های کلیدی از اقتصاد آمریکا

اکوایران: قیمت طلا در روز جمعه به پایین‌ترین سطح خود در دو هفته اخیر رسید و طی امروز دوشنبه (۷ خرداد) با رشد یک درصدی همراه شد. قیمت نقره نیز بیش از سه درصد افزایش پیدا کرده است. نقره توانسته در سال جاری میلادی از نظر عملکرد قیمتی از طلا پیشی بگیرد.

به گزارش اکوایران، قیمت طلا در روز دوشنبه (۷ خرداد) با رشد یک درصدی همراه شد. این اتفاق پس از آن رخ داد که قیمت فلز زرد در روز جمعه به پایین‌ترین سطح خود در دو هفته اخیر رسیده بود، زیرا سرمایه‌گذاران پیش از یک گزارش تورمی مهم آمریکا که قرار است به‌زودی منتشر شود،‌ به بررسی پیش‌بینی‌های در حال افول نسبت به کاهش نرخ بهره در آمریکا پرداخته‌اند.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا در ساعت ۱۷:۳۵ به وقت ایران با رشد یک درصدی به ۲ هزار و ۳۵۵ دلار به ازای هر اونس رسید؛ این در حالی‌ست که قیمت لحظه‌ای این فلز گران‌بها در روز جمعه به ۲ هزار و ۳۲۵ دلار به ازای هر اونس رسید که کمترین سطح آن از ۹ می (۲۰ اردیبهشت) محسوب می‌شود.

طلا در هفته گذشته توانست به رکورد ۲ هزار و ۴۴۹ دلار برسد، اما از آن زمان تاکنون حدود ۱۰۰ دلار از قیمت خود را از دست داده است.

«جیوانی استونوو»، تحلیلگر UBS  اعلام کرده است: «کاهش قیمت طلا به سخنان مقامات فدرال رزرو درباره ادامه سختگیرانه‌ بودن سیاست پولی و داده‌های اقتصادی بهتر از حد انتظار آمریکا مربوط می‌شود، در حالی‌که فعالان بازار دوباره زمان کاهش نرخ بهره را به عقب برگردانده‌اند.»

مقامات فدرال رزرو اعلام کرده‌اند انتظار کاهش نرخ تورم به کمتر از سطح ۲ درصد، احتمالا بیشتر از حد انتظار خواهد بود.

در حالی‌که طلا اغلب به عنوان یک محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود، نرخ‌های بهره بالاتر باعث افزایش هزینه فرصت نگهداری این دارایی بدون بازده می‌شود.

سرمایه‌گذاران اکنون در انتظار انتشار شاخص هزینه‌های مصرف شخصی برای ماه آوریل هستند. این شاخص که قرار است در روز جمعه منتشر شود، معیار مورد ترجیح بانک مرکزی آمریکا برای تورم به حساب می‌آید.

تحلیلگر بانک UBS انتظار دارد قیمت طلا همراه با نوسان باقی بماند و هر گونه کاهش قیمت فلز زرد، محدود باشد. همچنین این کارشناس معتقد است قیمت طلا طی ماه‌های آتی سال ۲۰۲۴، احتمالا از رکورد بالاترین سطح قیمتی خود عبور کند.

قیمت لحظه‌ای نقره با رشد ۳/۶ درصدی به ۳۱ دلار رسید. قیمت این فلز در هفته گذشته به بالاترین سطح خود در ۱۱ سال اخیر رسیده بود.

طبق اعلام کارشناسان، نقره در سال جاری میلادی توانسته از نظر عملکرد از طلا پیشی بگیرد و این روند احتمالا ادامه پیدا کند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]