طلا در حال محک‌زدن مقاومتِ ۲۳۵۰ دلاری
طلا در حال محک‌زدن مقاومتِ ۲۳۵۰ دلاری

اکوایران: در حالیکه طلا برای عبور از سطح ۲۳۵۰ دلار به ازای هر اونس تلاش می‌کند، داده‌های اقتصادی نشان می‌دهد قدرت بازار کار آمریکا در حال کاهش است.

به گزارش اکوایران، بازار طلا در حال آزمایش مقاومت در سطح ۲۳۵۰ دلار به ازای هر اونس است زیرا با کاهش تعداد مشاغل موجود به پایین‌ترین سطح از ماه می ۲۰۲۱، نشانه‌هایی از سستی در بازار کار آمریکا پدیدار شده است.

به نوشته کیتکو، وزارت کار ایالات متحده در روز چهارشنبه در گزارش ماهانه‌ی خود اعلام کرد که تعداد فرصت‌های شغلی، به عنوان معیاری از تقاضای نیروی کار، تا آخرین روز آوریل به ۸/۰۶ میلیون کاهش یافت، در حالیکه این رقم در ماه مارس در سطح ۸/۴۹ میلیون قرار داشت.

تعداد مشاغل موجود به‌طور قابل توجهی ضعیف‌تر از حد انتظار بوده است زیرا اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کردند که این رقم به ۸/۳۷ میلیون کاهش یابد.

در آخرین روز کاری آوریل، تعداد فرصت‌های شغلی با اندکی تغییر در سطح ۸/۱ میلیون باقی ماند؛ این رقم نسبت به سال گذشته میلادی، ۱/۸ میلیون کاهش یافته است.

بازار طلا در تلاش برای عبور از سطح ۲۳۵۰ دلار به ازای هر اونس است؛ با این حال، تحلیل‌گران می‌گویند داده‌های ضعیف بازار کار باید از قیمت‌ها حمایت کند، چرا که این امر بخشی از فشار بر فدرال رزرو برای حفظ سیاست پولی انقباضی را کاهش می‌دهد.

قیمت آتی طلای آگوست در آخرین معامله‌ها، ۲ هزار و ۳۴۵ دلار به ازای اونس بوده که ۱ درصد نسبت به روز قبل کاهش یافته است.

براساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت لحظه‌ای طلا در ساعت ۲۰ به وقت ایران، ۲ هزار و ۳۲۳ دلار به ازای هر اونس بوده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]